שנת צהריים באמצע יום עבודה – מה חושבים המומחים?

מערכת5 דקות קריאה
איך שנת צהריים תשתלב ביום שלכם?
שתף:

אתם בטח מכירים את זה. זה קורה לכם בכל יום, בסביבות 15:00, אולי קצת אחרי, לפעמים קצת קודם. זה הזמן שבו אתם מרגישים מנומנמים, ואם אתם לא יכולים להיות ממוקדים כפי שהייתם בתחילת היום – אתם ממש לא לבד. תחושת העייפות הזו והחלום על שנת צהריים קצרה היא לא תוצאה של עייפות לאחר ארוחת הצהריים. זו למעשה תגובה טבעית לחלוטין של הגוף, שמלווה לרוב בשינויים בחום הגוף וברמת האנרגיה. אנחנו חווים את המצב הזה פעמיים ביום (אתם פחת מודעים לפעם הנוספת משום שזה קורה בזמן שאתם ישנים).

 

האם שנת צהריים היא הפתרון האידאלי?

העייפות הזו היא בעיה שפוגעת בביצועים שלנו. לפי חוקרים מהפקולטה לרפואה בהרווארד, הזמן שבו העובדים מרגישים מנומנמים עלול לעלות לארגונים הגדולים ברשימת Fortune500 לא פחות מ-80 מיליון דולר מדי שנה.  הסיבה פשוטה: אנחנו מתקשים לקבל החלטות בצורה נכונה יותר, והסבירות שנטעה עולה. דרך טובה להתמודד עם הבעיה הזו היא, כמובן, שנת צהריים, וחוקרים רבים בכל העולם כבר הביעו תמיכה ברעיון הזה. למעשה, על פי החוקרים שנת צהריים קצרה ואחריה גם ספל קפה כמובן, זה בדיוק השילוב שישאיר את העובדים ערניים וימנע את מצבי העייפות הללו.

 

שנת צהריים - פתרון אידאלי
אם אתם עייפים וקשה לכם לעבוד שנת צהריים יכולה לפתור לכם לא מעט בעיות

 

ההשפעות של שנת צהריים

אם נישאר לרגע עם המחקרים, הם מעידים על השפעות חיוביות מאוד שיש לשנת הצהריים הטובה על התפקוד שלנו. שנת צהריים יומית מורידה את לחץ הדם, משפרת את המערכת החיסונית ואפילו מפחיתה את הסיכוי להתקפי לב. חוקרי שינה בהרווארד טוענים שמי שישן בצהריים פותר בעיות בצורה יעילה וטובה יותר. המקר גם מראה ששנת צהריים עוזרת לאנשים לסנן בצורה נכונה את המידע שהם קולטים.

 

נפוצ'ינו – השילוב בין שינה לקפה

רופאי השינה של הרווארד המציאו גם שם לשילוב שבין שנת צהריים לבין קפה: נפוצ'ינו. זהו כמובן משחק מילים בין Nap (נמנום) לבין Cappuccino (קפוצ'ינו), והוא לא דורש מאיתנו זמן רב מדי. שינה קצרה של 20 דקות ואחריה קפה – ואתם כמו חדשים. אם אתם סובלים מנדודי שינה או מתעוררים במהלך הלילה, יכול להיות שהפתרון הזה קצת פחות רלוונטי עבורכם. אם לא, הנה ההסבר לנפוצ'ינו:

 

1 – מדובר בשנת צהריים קצרה

10 עד 20 דקות, זה כל הזמן שדרוש לכם, ואם תנמנמו במשך למעלה מ-20  דקות אתם צפויים להרגיש מטושטשים יותר, וייקח לכם יותר זמן להתאושש. שינה של 20 דקות תשאיר אתכם רעננים יותר.

 

שנת צהריים קצרה בלבד
שנת צהריים טובה צריכה להיות מוגבלת ל-20 דקות בלבד כדי שתתעוררו ערניים

 

2 – קפה לפני השינה

אנחנו שותים את הקפה אחרי השינה בדרך כלל, אבל לא על פי הטיפים במחקר של הרווארד. הקפאין ממילא זקוק ל-25 דקות כדי להתחיל להשפיע, ולכן מומלץ לשתות לפני שנשכבים לנמנם. הקפה יעזור לכם להתעורר בקלת רבה יותר והוא גם משפר את היכולת של המוח לעבד מידע טוב יותר.

 

3 – פנו זמן לתנומה בסביבות 14:00-15:00

אם אתם מרגישים שהשעה הזו מוקדמת (או מאוחרת מדי) פשוט חשבו שבע שעות ממועד היקיצה שלכם. זה הזמן שבו מומלץ לנמנם קצת.

 

4 – אל תרגישו אשמים

גם אם אתם מרגישים אשמים כשאתם מנמנמים במקום לעבוד, עדי שתזכירו לעצמכם שדווקא התנומה הו תשפר את הפריון שלכם בעבודה. עצמו עיניים בכיף וודאו שהשעון המעורר מגביל אתכם ל-20 דקות בלבד כדי שתתעוררו רעננים ומוכנים להמשיך את היום.

 

מקור: Business Insider

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme