9 סיבות שמסבירות למה הטלפון הישן שלכם הרבה יותר טוב

יובל פוגל5 דקות קריאה
היתרונות של הטלפון הישן
שתף:

רבים מאיתנו אוהבים לצלול לעיתים אל עבר רגעים של נוסטלגיה, ולהזכיר לעצמם את העולם שהיה כאן פעם. אם אתם שייכים לדור שראה במו עיניו את היסטוריית והיסטריית התפתחות הסלולר, לבטח אתם מחייכים עכשיו. בכתבה זו נביא לכם 9 סיבות מעניינות, משעשעות, ואף משמשות תמרור אזהרה למכורי הטלפון הסלולרי ולהורים שביניכם.

 

למה הטלפון הישן היה עדיף?
הטלפון הישן שלכם פשוט היה טוב יותר – ויש לנו סיבות טובות להאמין בזה

 

1 – הטלפון הישן יכול היה להיות נכס גדול מאוד

רעיון זה הולך להפתיע אתכם, אבל בפועל, מה תוכלו לעשות עם הסמארטפון שלכם ברגע שיתקפו אתכם ברחוב, פרט מלחייג למשטרה? סביר להניח שלא הרבה. הטלפונים של היום קטנים ושוקלים מעט. לעומת זאת, אם היו תוקפים אתכם פעם, והיה לכם טלפון סלולרי ביד, הייתם יכולים לגרום לאותו אדם פציעות חמורות! הטלפונים הניידים הראשונים של מוטורולה שקלו כמעט 2 ק"ג. קשה אמנם להחזיק ביד, אבל עוד יותר כואב לחטוף אחד כזה בראש. זה היה ממש בגדר נשק קר.

 

2 – הוא כמעט לא נשבר

בהשוואה לטלפונים הניידים של היום, הטלפונים הניידים של פעם היו שבריריים פחות. הותיקים שביניכם וודאי זוכרים את מכשיר ה-"Nokia 3310", שהיה טלפון חזק במיוחד. היום לעומת זאת, כל דבר הכי קטן, טיפת מים על מסך המגע שלנו, נפילה או מכה קטנה – יגרמו לליבנו להחסיר פעימה. מי רוצה נזק למוצר כל כך חיוני, שאנחנו כבר מזמן תלויים בו? במכשירים הישנים לעומת זאת, לא היה מסך מגע המנהל ושולט בחיינו, והסיכון לכך שהטלפון ייפגע היה נמוך הרבה יותר.

 

הטלפון הישן חזק יותר
הטלפון החדש שלכם קצת יותר רגיש מהגרסה העתיקה שלו

 

3 – פחות קרינה

היום כמעט לכל סמארטפון יש חיבור Wi-Fi, 3G, Bluetooth ו-LTE. כל האפשרויות הללו חושפות אותנו לקרינה אלקטרומגנטית רציפה (אלא אם כן אנו על "מצב טיסה"). בטלפונים הישנים זה היה הרבה פחות משמעותי – כי אחרי הכל, הם שימשו אותנו לשיחות בלבד. כיום אנשים ממש "מכורים" לטלפון וחושפים עצמם לקרינה מתמדת. והנזקים? הנושא שנוי במחלוקת עקב אינטרסים וכוחות כלכליים. סביר מאוד להניח שיש קשר בין חשיפה לקרינה אלקטרומגנטית לבין מחלות. בטלפונים הישנים כמובן, עקב השימוש התכוף פחות, היינו חשופים פחות לקרינה.

 

4 – היה קל יותר לשמור על פרטיות ועל הפרדה בין בית לעבודה

כיום קשה מאוד לשמור על הפרטיות שלנו ולהפריד בין בית לבין עבודה. כמה פעמים קרה לכם שקיבלתם דוא"ל מהעבודה, ולא יכולתם לעמוד בסקרנות, או בדרישות וציפיות הבוס, ופשוט פתחתם אותם ו"התבאסתם" על הערב השקט שתכננתם בבית עם המשפחה? ונניח שאינכם מציצים כלל בטלפון הנייד, ה"ביפ" הקטן הזה, או החלונית הנפתחת אפילו במצב "שקט", מסיטים את תשומת ליבכם ולא מאפשרים לכם רגעים של שקט. פעם לעומת זאת, היה משהו מאוד משחרר בכך שלא הייתם נגישים בכל עת בה העולם צריך אתכם.

 

 

5 – השינה הייתה טובה יותר

אתם באמת חושבים שאין שום קשר בין הסמארטפון שלכם לבין הרגלי ושעות השינה שלכם? אם כן, חשבו שוב. רבים מאיתנו בודקים שוב ושוב את הטלפון הנייד לפני השינה. ההורים שביניכם, דעו כי ילדים ובני נוער רגישים לכך במיוחד. עובדה ידועה היא כי על ילדים ובני נוער לישון יותר כדי להתפתח כראוי. לפני הרבה שנים כמובן, בטרם חדירת הסמארטפונים לחיינו, היינו ישנים טוב יותר…

 

הטלפון והשינה שלכם
עם הטלפון הישן שלכם הייתם ישנים כנראה טוב יותר

 

6 – בריאות פיזית

חשבו על זה רגע לעומק, היום כל כך הרבה אנשים ברחובות מהלכים ממש כמו "זומבים" – רגליהם פוסעות ברחוב ופניהם כפופות לעבר הנייד. מנתחי עמוד שדרה טוענים כי מבט כפוף לאורך זמן יוצר משקל של 60 ק"ג על הצוואר שלנו. בטלפונים הישנים לעומת זאת, החלק היחיד של הגוף שכאב היה הזרוע, וזאת רק במידה והחזקנו את הנייד ביד לאורך זמן. ועוד לא הזכרנו את האצבעות המקלידות רוב שעות היום. ועוד משהו, לפני שנשכח, כבני אדם אנו עדיין לא יצורים משוכללים עד כדי כך שנוכל לסמס, ללכת ולראות את המדרכה או את הכביש בו זמנית – וכשאנו מנסים את השילוב הזה, ברחוב או בכביש, זה מסוכן. בקיצור, שמרו על עצמכם!

 

7 – אין צורך במטען נוסף

זוכרים שעד לפני מספר שנים הסוללה יכלה להחזיק מעמד במשך חמישה ימים ברצף? והיום לעומת זאת, כמה פעמים ביום אתם מטעינים את הסלולרי שלכם? לכמה מכם יש יותר ממטען אחד? וודאי שלרובכם. נכון, בשנות ה-80 וה-90 לטלפונים הסלולריים היו סוללות גדולות אשר לא החזיקו מעמד זמן רב מדי, והטלפון גם היה מאוד מגושם וכבד, אך יחד עם זאת, השימוש המועט יחסית להיום, גרם לכך שמטען והטענה יחידים ביום בהחלט הספיקו.

 

 

8 – בעבר לא היה צורך בביצוע עדכוני אפליקציות תכופים

איך אתם מרגישים כשהאפליקציה האהובה עליכם עושה Update? אתם לבטח סקרנים, כי אתם מכירים את כל חולשותיה ומקווים שהפעם בוצע השיפור שישדרג את חייכם. בעבר כמובן, הייתם יכולים להיות מאושרים לחלוטין רק מאופציה אחת של הטלפון הנייד (השיחה). בשנות ה-90 לא היה בכלל לחץ לביצוע עדכוני אפליקציות, ולא היה צורך מתמיד לפקח על הזיכרון הפנימי של הטלפון הסלולרי שלכם.

 

9 – הכישורים החברתיים שלנו היו גבוהים יותר

מחקרים מראים כי אדם ממוצע בודק את הטלפון הסלולרי שלו 110 פעמים במהלך יום נתון (כולל קשישים). כמה פעמים ישבתם עם חברים והם בהו בסמארטפון שלהם במקום לדבר איתכם? למעשה, פעמים רבות הם נמצאים איתכם באופן פיזי, ומשוחחים עם מישהו אחר באמצעות טקסטים. זה לא קצת גס רוח? יחד עם זאת, זהו סוד כוחו של הרגל, וכולם עושים זאת, אפילו אתם, נכון? אז דעו לכם, שיש לכך השפעה על הכישורים החברתיים שלכם, ההולכים ומתדרדרים עקב כך. כיום הרבה יותר קשה להתחיל שיחה פנים אל פנים מול אדם מאשר באינטרנט. כיצורים חברתיים, היעדר מגע אישי בהחלט עשוי לפגוע בנו לאורך זמן. וילדינו, אשר מוצאים בסמארטפון תחליף ליצירת קשר פיזי, האם יוכלו באמת ובתמים לפתח כישורים חברתיים בסיסיים? כהורים, עלינו להקפיד על שעות החשיפה של ילדינו – וזה רלוונטי לכל אדם באשר הוא. אלו היו 9 סיבות לכך שפעם היה לנו אפילו טוב יותר, לבטח פחות מסוכן, ללא כל הטכנולוגיה החדשנית שחדרה לחיינו.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme