מנכ"ל פייפאל מיישם את השיעור שלמד בקרב מגע

עינת שמואלוביץ5 דקות קריאה
ההשפעות של קרב מגע על מנכ"ל פייפאל
שתף:

מנכ"ל פייפאל, דן שולמן, למד כמה דברים חשובים מאמנויות הלחימה (ובפרט קרב מגע) ואם תשאלו אותו – הידע הזה גם ממש לא מאכזב אותו. "עסקתי באמנויות הלחימה כמעט כל חיי וזה לימד אותי לא רק כישורי לחימה אלא גם כישורי חיים," הוא טוען. "יש לזה חלק משמעותי במחשבה שלי הן ביחס לחיים באופן כללי והן ביחס לעבודה."

 

 

אימון קרב מגע ראשון – בישראל

שולמן הסביר בראיון לניו יורק טיימס שההתנסות הראשונה שלו בקרב מגע הייתה, באופן לא מאוד מפתיע, בישראל. אמנם האימון הראשון שלו היה עוד בצעירותו, כנער מתבגר, אבל הוא זוכר היטב את הצלקות ואת הפציעות, אבל גם את השיעור החשוב ביותר: איך לבחור את הקרבות שלו. "הפילוסופיה המרכזית היא שהדרך הטובה ביותר לנצח בקרב היא לא להיכנס לקרב," אמר והוסיף שכדי להשיג את המטרה הזו "אנחנו מבלים הרבה יותר זמן במחשבה על זה, ואת זה אני מתרגם גם ביחס לאופן שבו אני חושב על עולם העסקים."

 

המסקנה: עדיף לשתף פעולה עם מתחרים

אז איפה הידע הזה נכנס לתמונה בחברת הענק? לטענת שולמן, פייפאל חותמת על עסקאות עם חברות תשלומים אחרות, ולטענתו שיתוף הפעולה עם המתחרים יכול לפעמים להניב פירות גם לחברות השונות – וגם ללקוחות. "כשהתחלנו את שיתוף הפעולה עם חברות כמו ויזה ומאסטרכרד, ועם ג'יי פי מורגן וצ'ייס סיטי, אף אחד לא חשב שפייפאל תהיה שותפה של חברות כאלה," הוא הסביר בראיון. "זו תמיד מערכת יחסים חברית לא פשוטה, אבל ההשקפה שלי היא 'איך אפשר לתת ללקוח את הבחירה שהוא רוצה ואיך אפשר להימנע מקרבות שאתה לא בהכרח צריך להיכנס אליהם'".

 

 

שומרים את המשאבים ומתכננים תכניות

מנכ"ל פייפאל המשיך והסביר שבאמנויות הלחימה אחד הכללים המרכזיים הוא שמירת המשאבים והאנרגיות, כך שכל מכה תהיה מדויקת. בנוסף נדרשת תכנית משחק ברורה. הכלל הזה נכון גם בעסקים, והוא מוסיף כי "קיים דמיון רב בין מה שלמדנו באמנויות הלחימה ובקרב מגע, לבין מה שאנחנו עושים בעסקים ואיך שאנחנו מנהלים גם את החיים שלנו".

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme