בתי ההשקעות כבר זיהו את המגמה החדשה בשוק ההון – ומה אתכם?

רונן פדרבאום5 דקות קריאה
הכירו את הטרנד: הלוואות עמיתים
שתף:

תחום הלוואות עמיתים (P2P) תופס תאוצה ברחבי העולם, וכבר הניב תשואה נאה למשקיעים שהצטרפו בזמן. איך זה עובד ולכמה אחוזי ריבית שנתית אפשר לצפות? כל התשובות בכתבה הבאה

 

יש לכם סכום כסף שחסכתם בצד, אבל אתם לא סגורים על כיוון ההשקעה? אומרים לכם שהנדל"ן כבר מיצה את עצמו? בעיתונים מספרים שהבורסה בשיא וגם הריבית בבנקים אפסית? כדאי שתפנו קצת זמן כדי לשמוע על אפיק השקעה אלטרנטיבי חדש, שאולי לא מוכר לכם – אבל בתי ההשקעות, שתמיד מחפשים את ההזדמנויות הטובות ביותר בשוק, זיהו את הפוטנציאל הגדול שלו – וכבר נכנסו אליו במלוא העוצמה.

 

הלוואות עמיתים כאפיק השקעה
אם יש לכם קצת כסף בצד – הלוואות עמיתים הן דרך טובה להשקיע

 

 

מה זה P2P?

"הלוואות עמיתים" אחד התחומים החמים היום בעולם ההשקעות, יוצר חיבור אינטרנטי (P2P – ראשי תיבות של Peer 2 Peer) בין משקיעים המלווים כסף לאנשים הזקוקים להלוואה, אך מעדיפים שלא לעבור דרך הבנק.

בדרך זו, הלווה נהנה מתנאים נוחים יותר – אבל גם המשקיע יוצא מרוצה מהתשואה יוצאת הדופן בעידן של ריבית נמוכה. לכן כשאפיקים מסוימים נראים לא יציבים, למשל מחירי הדירות בישראל, שבין אמצע 2017 לינואר 2018 ירדו ב-2.5%; או מניית פייסבוק שצללה ב-20% ביום אחד, לקראת סוף יולי, לאחר שלא עמדה ביעדי הצמיחה שלה, השקעות P2P הן חלופה מעניינת במיוחד ששווה לשקול.

 

27% בשלוש שנים!

בתי ההשקעות שהבינו את האטרקטיביות של הלוואות P2P, מיהרו להיכנס לתחום, והכניסו לסל המוצרים שהם מציעים ללקוחות שלהם, גם קרנות המשקיעות בחברות מהתחום. לקרנות אלה יתרון מובנה על פני משקיע פרטי – שכן הן מתבססות על ידע מקצועי המאפשר להן לנתח היטב את טיב ההשקעה באמצעות מחלקות מחקר ייעודיות וחישוב הסיכון לעומת הסיכוי.

 

בישראל רוב בתי ההשקעות כבר נכנסו לענף והם משקיעים בהלוואות בישראל אך גם בעולם. אחת הקרנות הישראליות שהשקיעה בהלוואות בארצות הברית, הניבה למשקיעים שלה תשואה של 27% בשלוש השנים האחרונות! מדובר על רווח עצום ביחס לציפייה וביחס לאפיקי השקעה אחרים, ובעוד שהגופים המוסדיים, קרנות הפנסיה והקיבוצים למשל, כבר נהנים מהתשואות, המשקיעים הפרטיים עדיין לא, וחבל.

 

הלוואות עמיתים והתשואה
הלוואות עמיתים מניבות תשואה יפה

 

למה כדאי להשקיע בקרנות הלוואות?

 

גב פיננסי חזק:

קרנות ההשקעה ב-P2P מתופעלות בידי בתי השקעות שהם גוף פיננסי חזק ויציב הכפוף לרגולציה של משרד האוצר ויש לו בסיס כלכלי רחב.  

 

יכולת מחקר וניתוח:

הקרנות נהנות ממחקר יומיומי הנעשה על ידי מנהל הקרן. הן ניזונות ממידע שוטף שמנהל הקרן חשוף אליו ובכך מעודכנות בכל השינויים והמגמות שעלולות להשפיע על הביצועים שלהן. בכך, מבטיחה ההשקעה דרך קרן השקעות את אסטרטגיות ההשקעה הטובה ביותר.

 

פיזור סיכונים נרחב:

בניגוד למשקיע פרטי, המחלק את כספו בין השקעות ספורות, לקרן יש כסף רב להשקיע – והוא מתפזר בין אלפי השקעות, מה שמוריד מאוד את רמת הסיכון ומעלה את פוטנציאל הרווחיות.

 

פוטנציאל מצוין לתשואה:

כשהריבית על חסכון בבנק אפסית וענף הנדל"ן מתנדנד, השקעה בקרן הלוואות מאפשרת להגיע לתשואות מצוינות ללא קשר לאפיקי השקעה אחרים.

 

זה פשוט ונוח:

השקעה קלה ופשוטה שאינה דורשת שום עבודת הכנה, למידה של תחום חדש או מעקב יומיומי אחרי שערי מניות.

 

גיוון ופיזור סיכונים:

השקעה ב-P2P היא תוספת מצוינת לתיק ההשקעות שמאפשרת גיוון של אפיקי ההשקעה ופיזור סיכונים, מאחר שהיא לא חופפת אפיקי השקעה אחרים. גם אם הנדל"ן או הבורסה יירדו – זה לא יפגע בערך ההשקעה, כי כאן מדובר באנשים פרטיים, לא בתאגידים או חברות בנייה.

 

שקל או דולר? מה שתרצו:

קרנות המשקיעות ב-P2P קיימות גם בישראל וגם בחו"ל ולכן הן מתאימות למשקיעים בשקל או במטבע חוץ.

בשורה התחתונה, התחום של שיתופיות צובר תאוצה בכל העולם והחברות הקשורות לתחום משגשגות – ראו למשל את  WEWORKהמוצלחת. לכן, השקעה בהלוואות P2P מסתמנת כאחת מאפשרויות ההשקעה החמות ביותר בעידן הנוכחי ובאמצעות הקרנות הייעודיות של בתי ההשקעות הכניסה לתחום קלה ופשוטה מתמיד.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme