הרווארד, סטנפורד והטכניון בין 100 האוניברסיטאות הטובות בעולם

מערכת5 דקות קריאה
האוניברסיטאות הטובות בעולם כוללות גם 2 ישראליות
שתף:

מדד שנחאי היוקרתי, זה שכל האוניברסיטאות המובילות בעולם נושאות אליו עיניים מדי קיץ, פרסם השבוע את דירוג המוסדות האקדמיים הטובים ביותר. המקום הראשון בוודאי לא יפתיע אתכם, ובו ניצבת בגאון אוניברסיטת הרווארד. היא גם הראשונה מתוך 8 אוניברסיטאות שהגיעו לרשימת עשרת הגדולים, בעוד את שני המקומות הנוספים תופסות אוניברסיטאות בריטיות –קיימברידג' ואוקספורד. איפה ישראל? ברשימה, ואפילו עם שתי נציגות מכובדות, אבל קצת יותר רחוק משם.

 

 

הטכניון והאוניברסיטה העברית בין 100 הגדולות

אז הרווארד לא מפתיעה בפסגה, גם נוכחותה של סטנפורד מיד אחריה מתבקשת. אלא שגם לנו יש נציגות. במקום ה-77 נמצא הטכניון, ואילו במקום ה-95 ניצבת האוניברסיטה העברית בירושלים. אם ממשיכים לבחון את הרשימה, שכוללת בסך הכל את 500 האוניברסיטאות המובילות, תמצאו גם את מכון ויצמן למדע, אוניברסיטת תל אביב, בר אילן ובן גוריון. ואם אתם תוהים איך בדיוק נקבעים הדירוגים האלה הנה הסבר קצר: המדד קבע את דירוגי המוסדות על פי כמה קריטריונים מרכזיים, ובין היתר נבחנה איכות סגל ההוראה על פי זכיות בפרסי נובל, ביצועים אקדמיים ביחס לאוכלוסייה וכן מאמרים שפורסמו וצוטטו. מאחר ואוניברסיטת הרווארד סיימה במקום הראשון, הציון שלה הוא 100 והאוניברסיטאות האחרות נמדדו ביחס אליה. 

 

מי הן האוניברסיטאות הטובות בועלם
בראש רשימת האוניבריסטאות הטובות נמצאת, כמובן, הרווארד

 

עלייה מרשימה לעומת השנה שעברה

הדירוגים של המוסדות הישראליים מעידים על שיפור מרשים, לפחות בכל הקשור לטכניון ולאוניברסיטה העברית. בשנה שעברה דורג הטכניון במקום ה-93, מה שמעיד על עלייה של 16 מקומות. האוניברסיטה העברית כלל לא נכללה בין 100 המוסדות הטובים אשתקד, כך שכניסתה למקום ה-95 מרשימה בהחלט. למי שבכל זאת תוהה איפה נמצאים מוסדות ישראלים נוספים, אוניברסיטת חיפה התברגה במאייה השביעית, וגם אוניברסיטת אריאל נכנסת לראשונה למדד שנחאי, במאייה התשיעית.

 

 

האוניברסיטאות האמריקאיות על המפה

ארה"ב בהחלט שולטת בדירוג, עם 16 אוניברסיטאות בין 20 הגדולות, 46 שנכנסו בסך הכל ל-100 הראשונות ולא פחות מ-139 מוסדות אקדמיים בטופ 500. בריטניה, שהנתונים שלה מביאים אותה למקום השני בדירוג, נמצאת בפער אדיר: 3 מוסדות אקדמיים בין 20 הראשונות ו-39 בין 500 הראשונות. גם שוויץ, אוסטרליה, גרמניה וקנדה עם נציגות מרשימה במדד. אם מדרגים את המדינות לפי מספר הנציגות שלהן, ישראל במקום ה-14 המכובד, מתוך 18 מדינות עם נציגות בתוך 100 הגדולות. 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme