28 גורדי שחקים בעולם ששוברים את שיאי הכיעור

סיון קידר5 דקות קריאה
גורדי שחקים לא מאוד אטרקטיביים
שתף:

עיצוב מבנה (ובפרט גורדי שחקים) הוא אינו משימה פשוטה, והופך להיות מורכב הרבה יותר, כאשר מתעסקים בבנייה מסיבית. עיצוב מסוג זה דורש קבלת החלטות פרגמטיות יחד עם יצירתיות נועזת, וכמו בכל סוג של אמנות, המעצב בסופו של דבר שואף להגיע לתוצאה בולטת ומקורית.

 

לפעמים המאמץ משתלם ומתבטא במבנה, שעיצובו עומד במבחן הזמן, בעוד שבפעמים אחרות, קצת פחות. כמובן, שהאשמה לא תמיד נופלת על האדריכל, אך במקרים מסוימים, כמו סיור מונפרנאס בפריס, למעצבים היה קצת יותר מזל, שכן אם היו מקימים את עבודתם בכל מקום אחר מלבד עיר האורות, אולי זה לא היה בולט כל כך. אבל, אבוי, אדריכלות, כמו כל המאמצים היצירתיים, היא יוזמה אכזרית, והפעם בחרנו לתור ולחפש על הגלובוס את 28 גורדי שחקים מכוערים במיוחד מרחבי העולם, אלה שהתחילו עם ציפיות גבוהות (תרתי משמע), אך בסופו של דבר לא ממש עמדו בציפיות.

 

 

חמשת המובילים

מגדל אף אנד אף, הממוקם בפנמה סיטי שפנמה, ומגיע לגובה של קרוב ל -800 מטרים, הושלם בשנת 2011. הוא עוצב על ידי חברת פינזון לוזאנו ואסוסיאדוס, מאופיין במבנה ספירלי, העשוי מזכוכית ומבטון מזוין, ומהווה ניסיון נועז לארכיטקטורה מודרנית, שפספס את המטרה, בלשון המעטה.

 

 

היפו-האוס, המטה של ​​בנק היפו-ורניאס במינכן, מהווה ביתו של המוסד הפיננסי החמישי בגודלו בגרמניה, אך בעיצובו החמיץ את חותמו מבחינה ארכיטקטורית.

 

 

כשהוא נישא לגובה 610 מטר, בברזוויל, קונגו, ממוקם מגדל נבמבה, הבניין הגבוה ביותר במדינה. המבנה המסיבי נקרא על שם ההר הגבוה ביותר בארץ, הר נבמבה (הנישא לגובה 3,346 רגל), אשר בדומה לו, לא מתאפיין במראה מלבלב במיוחד.

 

 

בניין לויד שבלונדון עשוי להיות אייקוני, אבל העיצוב משאיר הרבה מקום לדמיון. בנייתו הושלמה בשנת 1986, והוא תוכנן על ידי ריצ 'רד רוג' רס ושותפים.

 

 

זוכה גביע קרבונקל קאפ 2017, פרס שהועבר על ידי מגזין בילדינג דיזיין, לבניין החדש והמכוער ביותר בבריטניה, הוא נובה ויקטוריה של לונדון, שניסה בעיצובו להעיר לחיים את הצורות הזוויתיות, שיוצרו על ידי כוכבי הארכיטקטורה פרנק גרי ודניאל ליבסקינד, אך נכשלו בכך.

 

 

מרהיבים בגובהם, לא ביופיים

בנייתו של פרנסטורם ברלין, השולט על קו הרקיע של העיר הגרמנית הוזמן על ידי ממשלת מזרח גרמניה. הוא עוצב על ידי האדריכל הגרמני הרמן הנסלמן, ומרחף כ- 1,207 מטרים באוויר, ובנייתו הושלמה בשנת 1969.

 

 

בגובה 808 מטר ניצב בניין מטליף של ניו יורק, אותו ניתן לראות ממספר מקומות ברחבי העיר. עם זאת, לא ניתן לומר שמראהו מושך את עיני המתבונן. המבנה ממוקם מעל מסוף גרנד סנטרל, בנייתו הושלמה בשנת 1963 ותוכננה על ידי חברת אמרי רוט ובניו, פייטרו בלוסצ'י ווולטר גרופיוס.

 

 

מרכז הכנסים אורגון, שנפתח ב -1990, ממוקם בצד המזרחי של נהר ווילאמט של פורטלנד. הוא עוצב על ידי משרד האדריכלים האמריקאי זי.ג'י.אף, ושטחו מתפרש על פני מליון מטרים רבועים, מה שהופך אותו למרכז הכנסים הגדול ביותר במדינה, אבל בהחלט לא הכי יפה למראה.

 

 

אנו מברכים את העובדה כי אלוודור לקרדה, המעלית הראשונה של ברזיל, משנת 1869, נבנתה מחדש בשנת 1930, ומהווה מעלית ציבורית, המחברת בין עיר תחתית לעיר עילית, ועולה לגובה 72 מטרים. עם זאת, זה לא אומר שאנחנו חושבים שהעיצוב שלה יוצא דופן. למעשה, אנו סבורים שהוא דורש מהפך נוסף.

 

 

לא פגעו במטרה

בעוד רוברטס, הספרייה באוניברסיטת טורונטו מאפשרת לתלמידים לקדם את החינוך שלהם, מראהו החיצוני של הבניין לא מעורר השראה במיוחד. המבנה, אשר הושלם בשנת 1973, תוכנן על ידי הלדנברי אנד מט'רס, משרד האדריכלים.

 

 

בשנת 1955 הושלמה בנייתו של ארמון התרבות והמדע של ורשה, שתוכנן על ידי האדריכל הסובייטי לב רודנייב, איש שהוביל את תנועת האדריכלות הסטליניסטית בין השנים 1933-1955.

 

 

המטה הראשי של חברת ב.אמ.וו במינכן הושלם בשנת 2006, ותוכנן להיראות כמו מנוע ארבעה צילינדרים של הרכב היוקראתי. בעוד הרעיון נחשב לחדש ומקורי, המוצר הסופי נראה ילדותי יותר מכל דבר אחר.

 

 

לא משנה שמלון ריוגיונג בצפון קוריאה עדיין בתהליכי בנייה, גם לאחר שלושה עשורים, אנחנו כבר יכולים לומר, שגורד השחקים הזה לא עומד להיות היפה ביותר על פני כדור הארץ. הוא עוצב על ידי באיקדוסאן אדריכלים ומהנדסים, וצפוי להינשא לגובה 1,083 רגל.

 

 

ציפינו ליותר

בניין המטה אלדר, הממוקם באבו דאבי, איחוד האמירויות הערביות, עוצב על ידי המשרד הלבנוני אם.זי אדריכלים, ונפתח בשנת 2010.

 

 

בניין וריזון של ניו יורק, אשר עוצב על ידי רוז אנד ביטון, הושלם בשנת 1975. הבניין, נטול האסתטיות והיוקרה, מבזבז הזדמנות גדולה בחלל הנדל"ן של ניו יורק, במיוחד לאור העובדה, שהוא ממוקם במרכז העיר מנהטן, הרובע המרכזי בעיר ניו יורק, הנודע כאחד ממרכזי העסקים, התרבות והבידור הגדולים בעולם.

 

 

הסטראטה אד.סי 1, המכונה "התער החשמלי" הממוקם בלונדון, שבנייתו הושלמה בשנת 2010 בהשקעה של כ- 146 מיליון דולר, תוכנן על ידי משרד האדריכלים בי.אף.אך.אס. זהו גורד השחקים הראשון בעולם עם טורבינות רוח מובנות, והבנייה הירוקה היוותה חלק מתכנונו. אף על פי שהנוף הנראה ממרומו עוצר נשימה, מה שרואים כשמתבוננים בו מרחוק, אינו מפעים כלל.

 

 

למרות שהספרייה הלאומית של בלארוס נוסדה בשנת 1922, המבנה הנוכחי שלה, שבו מצויים כל הספרים שלה, לא הושלמה עד 2006. המבנה תוכנן על ידי האדריכלים מיכאיל וינוגרדוב וויקטור קרמרנקו. למי שמתעקש להתפעל מיופיה הארכיטקטורי מומלץ להגיע בשעות החשיכה ולהתרשם מהאורות המאירים דרכה ומדמים יהלום כחול.

 

 

בניין הרדיו הסלובקי בברטיסלבה הושלם בשנת 1983 לאחר 16 שנות בנייה. המבנה, שנראה כמו פירמידה הפוכה, תוכנן על ידי סטפן סבטקו, סטפן דורקוביק, וברנבס קיסלינג.

 

 

מה הם ניסו לעשות?

בניין מיראדור במדריד עוצב על ידי חברת אם.וי.אר.די.וי ההולנדית, והוא מהווה אוסף של שכונות שונות הנערמות אנכית סביב כיכר ציבורית. המבנה הושלם בשנת 2005, לאחר ארבע שנים של בנייה.

 

 

בניין הפיל, הממוקם בבנגקוק, הושלם בשנת 1997 על ידי הארכיטקט סומט ג'ומסאי. נראה שמההשתעשעות ברעיונות העיצוביים, יצא שהמבנה דוחף את השלמות של האדריכלות התאילנדית צעד קדימה.

 

 

שגרירות רוסיה בהוואנה, שעוצבה על ידי האדריכל הסובייטי אלכסנדר רושגוב, הושלמה בשנת 1985, ומתאפיינת בעיצוב משעמם ואפילו מיושן.

 

 

אולי אחת הסיבות שמילאנו נחשבת בעיני רבים להיות "העיר המכוערת" של איטליה היא בניין טורה ולסקה, שבנייתו הושלמה בשנת 1958.

 

 

העובדה שבניין מונפנאס נבנה באחת הערים הגדולות בעולם מבחינה ארכיטקטורית, לא מעיד ולו מעט על יופיו. המבנה, שהושלם ב -1969, הוא כיום הבניין השלישי בגובהו בפריס, אך מתמודד לתואר המכוער ביותר.

 

 

גם זה לא ממש הצליח

עם 7,351 חדרים, מלון פלאזה במלזיה, שבנייתו הושלמה בשנת 2008, הוא ללא ספק עצום בגודלו, אך עם כל גודלו, מראהו החזותי אינו מושך את העין כלל.

 

 

מגדל הפנינה המתנשא לגובה 1,535 מטר הוא גורד השחקים השני בגודלו בשנחאי. הוא עוצב על ידי האדריכלים ג'יה חואן צ'נג, ז'אנג שיאולין ולין בנלין, ובנייתו הושלמה בשנת 1994.

 

 

לא כל דבר יפה צריך לנצנץ כמו זהב. מגדל טראמפ בלאס וגאס הוא דוגמה מושלמת לכך. בנייתו הושלמה בשנת 2008, הוא נישא לגובה 620 מטר, והוא מכאיב למראה, אפילו בעיר מלאת הארכיטקטורה בו הוא ממוקם.

 

 

בשנת 1997 הושלמה בנייתו של בניין המטה לשעבר של לונגברגר, הממוקם בניו יורק, אוהיו. המבנה תוכנן על ידי חברת האדריכלות האמריקאית אן.בי.בי.ג'יי.

 

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme