נפצעת במרחב הציבורי? ייתכן שהעירייה חייבת לך פיצוי משמעותי

עומר גלעדי5 דקות קריאה
נפגעת במרחב הציבורי? אולי מגיע לך פיצוי
שתף:

תושבים רבים בישראל מועדים ברחובות העיר. הם נתקלים בסדקים בכביש, במהמורות במדרכה או בבורות שלא נסגרו כראוי. אלא שברוב המקרים הם מתמודדים עם ההשלכות, עם עלויות הטיפול הרפואי ועם הנזקים הנלווים בעצמם. הם אינם פועלים נגד רשלנות העירייה וסופגים עלויות לא מבוטלות בזמן שהליקוי נותר בעינו, כשהוא מהווה סכנה לעוברי אורח רבים אחרים. זה קורה בעיקר בשל חוסר הידע וההיכרות עם התקנות והחוקים, אבל אם נפגעתם במהלך שבע השנים האחרונות יכול מאוד להיות שהעירייה חייבת לכם פיצוי משמעותי.

 

פגיעה במרחב הציבורי
אנשים רבים נופלים בגלל מהמורה בכביש או ליקויים במדרכה

 

אחריות העירייה לתיקון ליקויים

באופן כללי זוהי אחריות העירייה או המועצה המקומית לתקן ליקויים שונים במרחב הציבורי. אבני דרך בולטות עלולות לסכן את הולכי הרגל, וגם מהמורות בכביש, היעדר תאורה מספקת או מדרכה חלקה, כולם נחשבים למפגעים. אדם שנפגע בעקבות אחד מאלה, או בעקבות מפגע אחר הנובע מרשלנות העירייה, רשאי לתבוע. תביעה זו תוכל להתבצע ישירות מול העירייה, ולחלופין ניתן להגיש תביעה גם באמצעות חברת הביטוח שלה.

 

נזקים הנובעים גם משביתה ברשות

השביתות בישראל הן דרך נפוצה למדי להשגת מטרות, אבל במקרים רבים השביתות ברשויות המקומיות עשויות לגבות מחיר כבד גם מהתושבים – וגם מהעירייה. שקיות זבל שנערמות ברחובות העיר ולכלוך שנשפך אל המדרכה ומהווה סכנת החלקה הם דוגמה אחת, וכן גם הצפות הנובעות מהיעדר טיפול ראוי של הגורמים הרלוונטיים במערכות הניקוז בעיר. בין אם הנזק שנגרם הוא פיזי ובין אם לא, אתם זכאיים לפיצוי במצבים אלה. כך, גם אם במהלך הנהיגה נפגע הרכב בגלל מהמורה או בור בכביש, ניתן לתבוע את עלות התיקון מהעירייה.

 

גורמים לפציעה במרחב הציבורי
אבני דרך בולטות, מהמורות בכביש, היעדר תאורה מספקת או מדרכה חלקה – כל אלה עלולים להוביל לפציעה במרחב הציבורי

 

איך תקבלו את הפיצוי המגיע לכם?

אם נפלתם או מעדתם בעקבות הזנחת תשתיות, ובין נגרם נזק לגוף או לרכוש, תוכלו לדרוש פיצוי מהרשות המקומית. כדי לקבל את הפיצוי תצטרכו לתעד כל הוכחה באשר היא, מצילום המקום שבו נפצעתם בעקבות המפגע העירוני, דרך גביית עדויות מעוברי אורח שנכחו במקום ועד לקבלת טיפול ותיעוד הטיפול הרפואי. לאחר מכן תצטרכו להגיש מכתב רשמי, לפרט את האירועים, לדרוש את הפיצוי המגיע לכם, ואם תתכחש העירייה לטענות או תדחה אותן על הסף, תוכלו להמשיך לתביעת נזיקין. אפשר ואף מומלץ לקבל ייעוץ משפטי בתהליך, כדי שתוכלו למצות את הזכויות המגיעות לכם, לייעל את התהליך ולחסוך זמן יקר.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme