אם אתם רוצים להצליח כדאי שתכוונו את השעון המעורר ל-4 בבוקר

מערכת2 דקות קריאה
רוצים להיות כמו האנשים המצליחים? תכוונו שעון מעורר
שתף:

אם הייתה נוסחה אחת פשוטה להצלחה, כולנו היינו פועלים לפיה, מה שרק מוכיח שהיא כנראה לא באמת קיימת. מצד שני, מפעם לפעם מתפרסמים סקרים שמעידים על ההרגלים של האנשים המצליחים ביותר, אלה שהופכים אותם לאנשים פרודוקטיביים במיוחד. סקר מגלה שיזמים ומנהיגים מדווחים שהם יעילים יותר בשעות הבוקר המוקדמות. כלומר, בשעות שעבורם הן שעות "בוקר" אבל רובנו עדיין ישנים בזמן הזה, וגם השמש.

 

האנשים המצליחים מלאי אנרגיות
כשהוא מסיים אימון אתם עדיין מהתפכים במיטה

 

האנשים המצליחים מתחילים את היום בשעה 4:00

הסקר האחרון מראה שהשעה 4 לפנות בוקר היא השעה שבה האנשים המצליחים ביותר מדווחים שהם גם הפרודוקטיביים ביותר. יש לא מעט הסברים למה זו שעה אידאלית כל כך. למשל, סביר להניח שבשעה מוקדמת כל כך אין לכם הרבה הסחות, בין אם משום שהילדים ישנים ובין אם משום שגם הלקוחות שלכם ישנים. כך הם לא יוצרים קשר, לא שולחים מיילים ולא ממש מתקשרים. חוץ מזה, גם ברשתות החברתיות הפעילות דלה (עד לא קיימת), מה שמבטיח הרבה פחות הסחות דעת.

 

במצב הזה, יעילות היא בהחלט שם המשחק. מי שרוצה להתמקד במשימות שלו בלי הפרעות ורעש, זו ללא ספק שעה טובה. האנשים המצליחים מסבירים שאלו השעות הקדושות שלהם, ובזמן שאתם ישנים הם עושים את מה שצריך כדי להתחיל את היום עם אנרגיות. הם עושים כושר, משקיעים בקריאה ובאופן כללי פועלים באופן יזום לקידום אישי ומקצועי במקום לכיבוי שריפות.

 

 

השגרה של טים קוק וריצ'רד ברנסון

קחו לדוגמה את טים קוק, מנכ"ל אפל, מי שהשעון המעורר באייפון שלו מכוון ל-3:45 מדי בוקר. לעומת ריצ'רד ברנסון נשמע קצת מפונק, והיזם המיליארדר מתעורר "רק" בשעה 5 בבוקר לפני שהוא מבלה עם המשפחה ויוצא לאימון בוקר. לטענתו זו הדרך הטובה ביותר להתחיל את היום בצורה רגועה לפני שמתחילים לעבוד. יזמים ואנשי עסקים אחרים מספרים שהם מתחילים לעבוד בארבע לפנות בוקר, ומנכ"ל חברת התעופה Virgin מתעורר ב-4:15 כדי לנהל שיחות עסקיות עם שותפים בצד השני של ארה"ב, לקרוא את העיתון ו… להתאמן.

 

האנשים המצליחים קמים מוקדם
ברור שיש לו אנרגיות – הוא ער מ-3:45

 

היתרונות של ההשכמה המוקדמת

האנשים האלה יכולים לספר עד כמה היקיצה המוקדמת מועילה להם. הם הולכים לישון קצת יותר מוקדם מכולנו, וזה עשוי להיתפס כחיסרון, אבל הם יעילים, מלאי אנרגיות וממוקדים הרבה יותר. מצד שני הם גם מוותרים על זמן פנוי עם חברים פשוט משום שהם נכנסים למיטה עוד לפני השעה 23:00.

 

טיפים למשכימי קום (או למי שרוצה לנסות)

אם אתם מתכננים ללכת בעקבות האנשים המצליחים בעולם ולכוון את השעון שלכם לשעה קצת יותר מוקדמת, הנה כמה טיפים שיש להם לתת לכם:

1 – מדיטציה. אופרה וינפרי מספרת שהיא מתחילה את היום עם 20 עד 30 דקות של מדיטציה, ורק אחרי הזמן הזה היא יכולה ליצור הכי טוב.

2 – אימון בוקר. כפי שאתם מבינים, רבים מהמצליחנים שהשתתפו בסקר סיפרו שהם מנצלים את השעות הללו לאימון, וזו דרך נהדרת להתחיל את היום. גם אם תוותרו על חדר הכושר, הליכה בחוץ תעשה לכם טוב.

3 – נשימות. חוקרים בהרווארד גילו שתרגול נשימות במשך שתי דקות חשוב מאוד בבוקר. ההמלצה היא לעשות את זה כל יום והטענה היא שאם תקפידו, תגלו שאתם ממוקדים הרבה יותר.

4 – שינה עם בגדי האימון. הנה טיפ מפתיע של אחד ממשתפי הסקר: הוא מספר שהוא ישן בבגדי הספורט והנעליים ממתינות על יד המיטה. מיד כשהשעון מצלצל הוא מזנק אל הנעליים ונועל אותן, שהרי קשה לחזור לישון עם נעליים.

5 – סיבה טובה לקום. מה גורם לכם לקום בבוקר? זו שאלה שחשוב שתשאלו את עצמכם לפני שתתעוררו בשעה 4:00 ותגלו שאין לכם מה לעשות. הגדירו משימה אחת חשובה, רצוי שהיא תהיה מהנה, ועשו אותה.

6 – הרחיקו את השעון. אם השעון המעורר (או הטלפון הנייד) קרוב למיטה, זה הזמן להרחיק אותו. הסיבה הפשוטה היא שאתם יודעים בדיוק איפה נמצא כפתור ה"נודניק". אם תצטרכו לקום מהמיטה כדי להשתיק את הצלצול המעיק, יהיה לכם קל יותר. אולי כדאי שתשימו אותו במקלחת, וכשתגיעו לשם – היכנסו להתקלח.

7 – תתחילו לדמיין. מה הייתם עושים אם הייתה לכם עוד שעה פנויה? הייתם קוראים ספר, מבשלים ארוחת בוקר לילדים או מטפחים את הגינה? דמיינו את זה קורה, זה ייתן לכם מוטיבציה.

8 – אכלו ארוחת בוקר. אם הזכרנו את הארוחה החשובה ביום, הנה יש לכם זמן לתכנן אותה טוב יותר. ארוחה בריאה תחסוך לכם גם כמה התקפי זלילה מאוחר יותר.

9 – תכננו את היום. אנחנו לא מדברים כאן על רשימת המטלות שלכם, אלא על מטרות גדולות יותר. האנשים המצליחים מחליטים בכל יום על עשייה אחת שתעורר בהם התלהבות ושמחה, או שתעזור להם להפוך לאנשים טובים יותר. מה ישמח אתכם ומה יעורר בכם אנרגיות?

10 – נקו את תיבת המייל. אם הזמן הפנוי הזה ישמש אתכם למענה למיילים שהצטברו, היום שלכם יתחיל אחרת כשתגיעו למשרד. הנה רעיון למדיניות חדשה: אפס מיילים בתיבה לפני 6 בבוקר.

 

הזמן הפנוי שלכם
מה תעשו אם תקבלו עוד שעה פנויה ביום? תקראו ספר סופסוף?

 

תכלס: מי באמת רוצה לקום ב-4 בבוקר?

אם אתם אומרים לעצמכם שכל הרעיון הזה לא ממש הגיוני, ושאין סיכוי לקום ב-4 בבוקר גם אם האנשים הכי מצליחים עושים את זה – אתם לא לבד. השינה יקרה ללבכם ואתם לא רוצים לשנות את השגרה ולהיכנס למיטה מוקדם יותר. הבשורה הטובה היא שזה ממש לא אומר שנועדתם לכישלון. למעשה, מה שבאמת חשוב זה מה שתעשו כשתגיעו למשרד.

 

רוב האנשים מגיעים לתוך כאוס של ממש. המשימות מצטברות עוד לפני הקפה הראשון, שריפות דורשות כיבוי, לקוחות כבר מתלוננים והקולגות שלכם מגיעים עם בקשות, שאלות ואפילו דרישות. בתוך כל זה, קצת קשה לקבוע סדר יום רגוע, לפתח את העסק או לתכנן קדימה. כשזה קורה, אתם בעיקר חולמים על הפסקת צהריים כבר בשעה תשע בבוקר.

 

 

הפתרון: שגרת בוקר מתאימה

לפי הפסיכולוגים, גם אם אין לכם כוונה להתעורר בשעה 4:00 או אפילו ב-5:00, מה שבאמת חשוב זה לתכנן את הבוקר שלכם קצת אחרת. למשל, כשאתם מגיעים למשרד הגדירו חצי שעה עד שעה שבה אתם לא עונים לטלפונים או מדברים עם קולגות. בזמן הזה תכננו את המשימות שלכם, הגדירו מה אתם צריכים לעשות ונסו גם להגדיר לוחות זמנים ברורים לכל משימה שעל הפרק.

 

חוץ מזה, אל תמהרו לפתוח את תיבת המייל. יש לנו נטייה להישאב לתוך התיבה, להגיב לאחרים ולשכוח את המטלות האחרות. אם תשאירו את המייל לשעה קצת יותר מאוחרת, תגיעו אליו רגועים ומוכנים הרבה יותר. וגם רעננים, כי אתם לא ערים עוד מאמצע הלילה הקודם.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme