טרנד מכירות בעגלות עדיין לוהט:"יש גם ימים שאתה עושה מכירה של 2,000 פאונד בחצי שעה"

אביה פרי5 דקות קריאה
הישראלים מרוויחים הרבה כסף בזכות מכירות בעגלות
שתף:

כבר שנים שתחום העבודה בחו"ל קורץ לצעירים ישראלים, מכירות בעגלות התפתחו עם השנים, צברו תאוצה וידעו גם ירידות; מה מוכרים, כמה כסף יש בזה, מה הסיכונים ומה חשוב לבדוק קודם? כל מה שרציתם לדעת על הטרנד החדש-ישן.

 

בעבר נהגו ישראלים למכור ציורים מדלת לדלת, בין המוצרים הפופולאריים ניתן גם למצוא מתנות לכריסמס, מוצרי טיפוח, מחליקים וכמובן מוצרי ים המלח המפורסמים מכולם. "העגלות" הן בעצם דוכנים ניידים המציעים סחורות למכירה. העגלות עומדות במרכזים מסחריים, קניונים ומקומות בהם נמצאים המון רב של אנשים. אך כבר מזמן שהכינוי "עגלות" הוא רק כינוי ובדרך כלל כשתתקלו בדוכנים המפוארים של הישראלים בקניוני היוקרה באירופה ובארה"ב, לא תבינו מה הקשר לשמן. חלק מן ה"עגלות" הפכו לחנויות של ממש וגם הדוכנים מעוצבים כדוכני יוקרה המושכים את העין.

 

 

למי זה מתאים? 

לאנשי מכירות או צעירים אנרגטיים בגילאי 20-30. "עבודה במכירות היא קשה מאוד מנטאלית ולא מתאימה לכל אחד. ישנם הרבה ישראלים שמגיעים לחודש ועוזבים בגלל אופי העבודה, השעות הרבות על הרגליים ובגלל הקושי המנטלי שאם אתה לא מוכר אתה לא מרוויח כסף. יחד עם זאת מדובר בחוויה אדירה, מעבר לחו"ל בגיל צעיר יחסית, מגורים עם ישראלים צעירים נוספים שעובדים בחברה, סביבה דינמית ומפגשים מעניינים עם אנשים מהעולם" מספרת נעמה (27) שטסה לא מזמן לסיבוב השני שלה בעגלות. "העבודה עצמה היא עבודת מכירה, שזה מחייב לשמור על אנרגיות מאוד גבוהות ועל חיוכים ואנשים כיפים מסביבך, יש ימים קשים למשל כשאתה תקוע עם המכירה הראשונה לאותו יום, אבל יש גם ימים שאתה עושה מכירה של 2,000 פאונד בחצי שעה ואתה באנרגיות שאי אפשר להסביר. המכירות הן כיפיות, בניגוד למה שהרבה חושבים אתה לא דוחף לאנשים בכוח את המוצר, אנשים באים לקניון כדי לקנות, ורוב האנשים שמגיעים לקניוניי היוקרה שבהם העגלות מוצבות הם אנשים עשירים מאוד שבאים להוציא את הכסף ולהנות מזה. האווירה היא טובה. רוב המכירות מסתיימות בחיבוק ובהחלפת מיילים עם הקונה".

 

מכירות בעגלות והישראלים
צעירים נמשכים לעולם של מכירות בעגלות בעיקר בזכות ההכנסות היפות

 

עד כמה מכירות בעגלות רווחיות?

תלוי. השכר הוא בדרך כלל על פי אחוזים מהמכירה, האחוזים משתנים ככל שהמכירה גדולה יותר אך נעים סביב 23–30 אחוז. ברוב החברות מעגנים שכר בסיס בחודשים הראשונים כך שאם עוד לא הגעת לרף המכירות הנדרש בחודש – חודשיים הראשונים, תקבל "השלמת" הכנסה לשכר בסיס הדומה לשכר מינימום. "אני הרווחתי 10,000 ₪ לחודש כבר די בהתחלה, היו סביבי sale's mans תותחים שהגיעו גם למשכורות של 40,000 ₪. ראיתי את זה בעיניים, הם היו אומני מכירות ולאו דווקא בזכות האנגלית שלהם, אלא בזכות הקסם האישי והאנרגיות. דווקא אלה שהכי פחות ידעו אנגלית נטו להיות הכי טובים במכירות".

 

התנאים הטובים גם הם חלק מהמשוואה, רוב חברות כוח האדם ממנות את הטיסה, משלמות השתתפות בשכר דירה או מגורים מלאים. המגורים הם בדירות יפות, בחלק מהמקומות אפילו מזכירות בית מלון; בריכה, רכב צמוד לטובת הדיירים וחדרים מפנקים.

 

 

מה מקבלים?

"אני מרגישה שקיבלתי שיעור רציני לחיים בעבודה הזאת, קלישאתי ככל שזה נשמע," מספרת נעמה. "אתה לומד לשמוע הרבה "לא" ולקבל אותו בחיוך ולעבור לכן הבא. לומד משמעת חזקה וגם שעבודה קשה משתלמת (מאוד). למדתי להשיג דברים בחיוך, לקבל כשלונות ולא ליפול מהם. לומד לקרוא אנשים ואת שפת הגוף שלהם, למדתי איך אתה מתגבר על הפחד הטבעי לפנות לאדם זר ולעניין אותו במוצר שלך".

 

מכירות בעגלות - לכל מוצר
היום אפשר למכור הכל – ממתנות לכריסמס ועד אקססוריז ומוצרי טיפוח

 

ממה צריך להזהר

כמו בכל תחום, יש חברות הגונות יותר והגונות פחות. חשוב לבדוק עם מי טסים ולהשתדל להגיע דרך המלצות או לכל הפחות לבקש מנציגי החברה בארץ טלפונים של אנשים שעובדים שם כרגע או עבדו בעבר וניתן לקבל מהם התרשמות.

 

העבודה באירופה מותרת לבעלי דרכונים אירופאים וזו אחת הסיבות שרוב החברות מחפשות צעירים כאלה. יש חברות, בעיקר באירופה, שעושות נסיון לעבוד עם מקומיים, אך התוצאות לא טובות וברוב החברות הגיעו למסקנה שהישראלים הם אנשי המכירות הטובים בעולם. בארה"ב העבודה מותרת רק בהוצאת ויזה ואישור עבודה, אך קיימות גם חברות שמשאירות את העובדים אחרי התוקף של האישור והם נחשבים "עובדים לא חוקיים" המסתכנים בגירוש וחותמת שחורה בדרכון.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme