מילואימניקים, הזכויות שלכם: ודאו שתקבלו אותם במאי הקרוב

רחל ברגר5 דקות קריאה
מילואימניקים והזכויות שמגיעות להם
שתף:

שירות מילואים הוא לרוב חובה אבל זה לא אומר שלא ניתנות גם זכויות לאותם מילואימניקים אמיצים. לא פעם, ימי שירות המבוצעים בשגרת היומיום העמוסה, גורמים לנו פשוט לדעת פחות על הזכויות המגיעות לנו. זו בדיוק הסיבה שבגללה הכנו עבורכם רשימה מסודרת של כל הזכויות המגיעות למשרתי מילואים. כך תוכלו לדאוג לממש אותם או לקבל זיכוי כספי כנגדן כבר במועד השנתי הנוכחי, בחודש מאי הקרוב.

 

 

מילואימניקים – אלה התשלומים שמגיעים לכם

כל משרת במילואים זכאי לתשלום כשכר מהביטוח לאומי כנגד ימי השירות. שכירים, יקבלו את התשלום ישירות מאת המעסיק, על פי השכר החודשי הממוצע שלהם. עצמאים לעומת זאת יקבלו את התשלום מהביטוח הלאומי על פי חישוב הכנסתם בשלושת החודשים האחרונים שקדמו לשירות + 25% מסך ההכנסה. התשלום הסופי נקבע על פי טבלת חישוב המתחשבת במכלול נתונים. לפרטים הקטנים בתשלום שירות מילואים פשוט נפנה אתכם למחשבון החכם לתשלום שכר למשרתי המילואים של הביטוח הלאומי.

 

מילואימניקים - לא רק חובות
מילואימניקים נהנים גם מזכויות

 

תגמולים מיוחדים

בנוסף לשכר הקבוע תוכלו להיות זכאים לקבלת 'תגמול נוסף' שניתן למשרתים במילואים מעל 10 ימים בשנה קלנדרית. לתגמול 'מיוחד' וגבוה יותר זכאים מילואימניקים המשרתים 32 יום בשנה במצטבר, וגם, לבעלי תפקיד מיוחד ששירתו מעל 60 יום בשנה קלנדרית. בנוסף, 'תגמול לחיילים מוחרגי גיל' יוענק לאלו מבינכם המשרתים בגיל שהינו אחרי גיל הפטור משירות מילואים בשל תפקידם או מקצועם. אלו כאמור, יהיו זכאים למענק תגמול גבוה יחסית בסך 100 שקלים ליום שירות מלא ו-50 שקלים לחצי יום שירות. תגמול זה יוענק בנוסף על התשלום הרגיל מביטוח לאומי.

 

החזר הוצאות אישיות

גם אם לא מילאתם את מספר הימים הנקוב למענקים הללו, עדיין תהיו זכאים לתגמול 'החזר הוצאות אישיות' בסך 200 שקלים אם שירתם במילואים בין 5-9 ימים בשנה קלנדרית.

 

נסיעות

משרתים במילואים זכאים להחזר הוצאות הנסיעה. משרת במילואים המתגורר במרחק 15 קילומטר ממקום התייצבותו לשירות המילואים, זכאי לשוברי נסיעה כתשלום. אבל גם אם בחרתם לנסוע ברכב פרטי, עדיין תהיו זכאים להחזר נסיעות. ואם אנחנו מתגוררים במרחק שפחות מ15 קילומטרים למקום השירות? אנו זכאים להחזר ההוצאות הנסיעה כתשלום שיועבר לחשבון הבנק.

 

פיצויים

אם רכושך נפגע או נהרס במהלך שירות המילואים, הנך רשאי לקבל החזר כספי בהליך מיוחד. אגב, אמנם כבר כמעט הספקנו לשכוח, אבל למילואימנקים עצמאיים ששירתו במבצע 'עופרת יצוקה' ונפגעו כלכלית בזמן שירותם, מגיע מענק מיוחד כפיצויים.

 

מילואימניקים זכאיים לתגמולים שונים
חשוב להכיר את הפיצויים והכספים שתוכלו לקבל

 

מזון

צמחוניים או מקפידים על כשרות מהודרת? כדאי שתדעו שאתם זכאים לקבל מנות מזון בהתאמה. זכרו להודיע על רצונכם בכך ליחידה, מראש, עם קבלת הצו.

 

חופשות

כן, מגיעה לכם חופשה בתשלום גם במילואים. לחופשה הזו זכאים מילואימניקים ששירתו במשך 7 ימים רצופים לפחות, ולנו בבסיס הצבאי. מנגד, מי שיצא מדי יום הביתה אינו זכאי לדמי חופשה.

 

הטבות כלכליות נוספות

הנחה בארנונה: משרתי מילואים יכולים להיות זכאים להנחה של עד 5% הנחה בארנונה בהתאם לשקלול הנתונים.
תוספת משכנתא: בהוצאת תעודת זכאות למשכנתא, המשרתים במילואים יכולים להיות זכאים להעלאת גובה הזכאות לקבלת משכנתא.
הנחה ברכישת קרקע למגורים: משרת במילואים זכאי להנחה חד פעמית ברכישת קרקע למגורים מרשות מקרקעי ישראל.
הטבות באקדמיה למשרתים במילואים: חלק מן המוסדות האקדמאים מעניקים מלגה למשרתים במילואים, מכירים בשירות המילואים כנקודות אקדמאיות ומעניקים נקודות זכות למשרתים במילואים למעונות אקדמאים. בדקו את ההטבות במוסדות האקדמאים בהם בחרתם ללמוד.

 

ההטבות על מגורים
אנשי מילואים מקבלים גם הטבות בכל הקשור לארנונה, מכשנתא ועוד

 

הנחה באגרות על פי חוק אגרות באזרחות

למשרתים במילואים ניתנת הנחה של 50% בתשלום לאגרות אזרחות שונות כמו: אגרת רישוי רכב שנתי ('טסט'), אגרת חידוש רישיון נהיגה, אגרת הוצאת דרכון ואגרות נוספות.

 

 

איסור פיטורין

על פי החוק אסור לפטר עובד במהלך או בתום שירותו במילואים.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme