הגבר הישראלי החסכן: זה הסכום שהוא מוציא על טבעת אירוסין

מערכת2 דקות קריאה
מחיר ממוצע של טבעת אירוסין: 4,500 שקלים
שתף:

ולנטיין מאחורינו, מה שכנראה אומר שיש בישראל עוד כמה זוגות מאורסים. ככל שעונת החתונות מתקרבת (והיא מתקרבת) סביר להניח שיש בין הקוראים כמה גברים שמתכננים להציע, וכמה קוראות שמחכות לטבעת המיוחלת. בשלב הזה מתעוררת גם השאלה המתבקשת, ולא, היא לא קשורה בהכרח למראה הטבעת שתוענק לבת הזוג הנרגשת על ברך אחת, אלא למחיר.

 

רק לאחרונה התבשרנו על כמה זוגות שהתארסו, וגם ג'ניפר לורנס קיבלה הצעה לצד טבעת האירוסין שלה. במקרה הזה סביר להניח שקוק מרוני, בעליה של גלריית אמנות, השקיע קצת יותר מ-6,300 דולר על טבעת נוצצת. למה דווקא 6,300 דולר? כי זה הסכום הממוצע שמוכן הגבר האמריקאי להשקיע. הישראלים משקיעים קצת פחות. לפי גורמים בתעשייה שאיתם שוחחנו, הם משקיעים בממוצע כ-4,500 שקלים.

 

לא חייבים את ולנטיין כדי להציע

 

מה משפיע על מחיר הטבעת?

כדי להבין מה משפיע על מחיר הטבעת, וגם כמה משקיע הגבר הישראלי על החלק החשוב ביותר בהצעת הנישואין, פנינו לגורמים שונים בתחום. אם אתם חוששים להיתפס חסכנים אין ספק שיש טווח מחירים רחב למדי. מצד אחד טבעות ב-3,000 שקלים ומצד שני גם כמה פריטים יוקרתיים ומרשימים יותר, עם תג מחיר של 9,000 שקלים ואפילו יותר.

 

"גבר ישראלי ממוצע מוציא על טבעת אירוסין כ-4,500 שקלים," אמרו לנו ברשת הבורסה לתכשיטים. "טבעת אירוסין היא טבעת סוליטר, כלומר טבעת עם יהלום מרכזי גדול, ובמקרים רבים מעטרים אותה יהלומים קטנים יותר נוספים." 

 

אז מה בכל זאת משפיע על מחיר הטבעת, ואיך אפשר להסביר טבעות שעולות פי 2 מהממוצע? התשובה תלויה במשקל היהלום, בחיתוך, בצבע ובבהירות. ברשת רויאלטי, למשל, תמצאו טבעת יהלום ב-3,500 עד 4,000 שקלים עם 12 יהלומים נוצצים לצד היהלום המרכזי. טבעת עם 22 יהלומים תעלה לכם יותר מ-9,000 שקלים.

 

 

טבעת אירוסין של הבורסה לתכשיטים
טבעת סוליטר, זהב K14, משובצת 0.40 קראט יהלומים: 6,150 ש"ח (הבורסה לתכשיטים)

 

האם קיימים פערים במקומות שונים?

סקר אמריקאי הראה פערים משמעותיים במחירי הטבעות בין מדינות שונות. כך, גבר ממדינת מיזורי מוציא בממוצע 2,800 דולר על טבעת אירוסין, ברוד איילנד הסכום הממוצע הוא 4,800 דולר, באריזונה משקיעים הגברים לא פחות מ-6,500 דולר ובקליפורניה יותר מ-9,800 דולר. הממוצע בישראל, כאמור, הוא 4,500 שקלים, שהם כ-1,300 דולר.

 

בישראל הפערים בין מקומות שונים לא קיימים. אולי זה קשור בעובדה שמדובר בכל זאת במדינה קטנה עם כ-8 מיליון תושבים, כמו בעיר ניו יורק לבדה. גם בבורסה לא תכשיטים מבהירים כי אין פערים בין תקציבי הגברים בערים השונות "טבעת אירוסין היא סמל סטטוס בינלאומי, ומתנה שממחישה אהבה ומסירות. בן הזוג בוחר להשקיע בה כמיטב יכולתו בערים המרכזיות ובפריפריה כאחד," הסבירו לנו.

 

 

טיפים: איך בוחרים טבעת אירוסין?

"חשוב להקפיד לקנות טבעות אירוסין בחברה אשר מייצרת טבעת חדשה לכל הזמנה, ולא מבצעת הגדלות והקטנות של מידת הטבעות," הסבירו לנו בבורסה לתכשיטים, והוסיפו את ההשלכות של ביצוע התאמות: "איכות השיבוץ נפגעת והיהלומים עלולים ליפול." בהתאם מייצרים במפעל של הרשת טבעות חדשות לפי הזמנה, ועל הטבעות מופיעה גם חותמת של מכון התקנים, שלמעשה מאמתת את איכות הזהב.

 

מאחר ורכישת טבעת אירוסין היא רכישה חד פעמית (כך אנחנו מקווים), היא ללא ספק דורשת מחשבה. כמובן שיש כמה דרכים טובות להפוך אותה למרשימה ואישית יותר, בין אם על ידי חריטה בחלקה הפנימי ובין אם באמצעות שילוב חומרי גלם שונים. מצד שני, שימו לב גם לתקציב שלכם. אפשר למצוא בקלות טבעות עם תג מחיר בן 5 ספרות, אבל גם טבעות במחירים קצת יותר נוחים שהן עדיין איכותיות לא פחות.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme