5 קמפיינים שיווקיים מבריקים שהפילו אותנו מהרגליים

אביה פרי2 דקות קריאה
לראות ולחייך - קמפיינים שיווקיים ממש מוצלחים
שתף:

מכירים את זה שאתם יושבים מול הטלוויזיה, בוהים בתוכן מנומנם ומתעוררים דווקא בפרסומת? אחת כזאת שעשויה כל כך טוב, שהיא גורמת לכם לחשוב "מי הקופיירטר שלהם ואיך הוא חשב על זה?" חלק מהפרסומות עשויות כך שישפיעו לנו על התת מודע באמצעות שיר דביק שנכנס לבד לראש (בנק יהב תמיד היה, תמיד יהיה…), מסר סמוי מוצלח (בירה גולדסטר, בירה שעושה אותך גבר גבר) או יוצרת לנו תחושה חזקה של צורך במוצר (שוקו יטבתה כטעם של בית, שקדי מרק של אוסם).

 

עולם הפרסומות בנוי על סיפוקים מיידיים, העברת מסרים מהירה תוך שניות ספורות ותחכום רב כיוון שהמפרסם צריך להתעלות על אלפי מוצרים דומים או זהים שיש בשוק, אבל הפרסומות המשודרות הן כבר מזמן לא היחידות, והמסרים ברשתות החברתיות יצרו מצב של "קרבה" בין המפרסם לקורא, שהרי ניתן להשאיר תגובה בעמוד של החברה ומישהו בטוח יקרא את זה. כך הפכו קמפיינים רבים לקרובים, עם קונוטציה חברית או צינית, כאלה שמשלבים את הגולש בהצגה. הקמפיינים האחרונים היו כל כך מבריקים שלא יכולנו לעבור על זה לסדר היום, איזה קמפיין אתם הכי אהבתם?

 

 

רשת טיב טעם מחפשת זוג אבות בשם 'אלי' ו'ישי' – החופש לבחור

 

בעקבות הסערה שהתעוררה עם פרסום הקמפיין "כדי שלא יהיה ילד עם אבא ואבא" בכיכובו של אלי ישי, מיהרו בטיב טעם להציע הטבה מיוחדת שזכתה לביקורות חיוביות מצד העוקבים. הפוסט הזה זכה ללא פחות מ-3,952 שיתופים, 1,100 תגובות ומעל ל-13,000 לייקים! כמה ימים מאוחר יותר דיווחו בדף הפייסבוק שטרם נמצאו אבות בשמות אלי וישי, אבל אין ספק שהקמפיין עשה את שלו.

 

 

עיריית ירושלים, ערה?

 

בליל הסילבסטר תייגה עיריית תל אביב יפו את עיריית ירושלים בפוסט עם טקסט פשוט: "עיריית ירושלים, ערה?" וזה הטקסט שפתח לנו את השנה בצורה הכי מהנה שיש. בתגובה השיבה לה עיריית ירושלים "מה קרה, קצת קר אז נזכרת בי?" בפוסט שהפך ויראלי בשניות, שותף מעל 10,000 פעמים וקיבל מעל 60,000 לייקים! אלפי עמודי פייסבוק 'שכנים' הגיבו. בלטו בניהם העמוד של זק"א בתגובת "כרגיל הגענו אחרונים. אם צריך לאסוף מישהו – דברו איתנו" וחברת החשמל עם "תכבי את האור. אנשים מנסים לישון כאן". גם עיריות שכנות הגיבו תגובות מלאות הומור עצמי כמו עיריית חיפה ששאלה "מה פספסתי? נרדמתי ב22:00." ואפילו עמותות שהצטרפו לחגיגה כמו עזר מציון עם "בואו רק נסכם שב-24 שעות הקרובות אף אחד פה לא תורם מח עצם."

 

האשטג ויראלי – #ME TOO

 

האשטג METOO הוא האשטאג שהתפשט כתופעת אינטרנט ברשתות חברתיות החל מחודש אוקטובר 2017. ביטוי זה בא להוקיע הטרדה מינית ואלימות מינית והתפשט בעקבות חשיפת המקרים הרבים בהם הארווי ויינסטין הטריד מינית נשים במשך שנים רבות. ההאשטאג נכתב בדרך כלל ללא רווחים – "MeToo#" או "#גםאני". בארצות הברית נרשם שיא השימוש בביטוי ברשתות החברתיות ב-16 באוקטובר 2017, כאשר הוא הוזכר 500,000 פעמים בטוויטר וצוטט ב12 מליון פוסטים בפייסבוק.

 

על "שוברות השתיקה" – אותן נשים אשר לקחו חלק בקמפיין, הכריז מגזין טיים כ'אנשי השנה' של 2017. את הבחירה הלא שגרתית הסבירו בחשיבות הקמפיין, שלדבריהם סיפק מטריה של סולידריות עבור מליוני אנשים לצאת החוצה עם סיפורי ההטרדה המינית שלהם.

 

 

Drink responsibly

יצרנית בירה קטנה בלונדון שלא הצליחה להתחרות בתקציבי הענק של מותגי הבירה הגדולים, החליטה לגרום לכך שבמקום לבזבז כסף על פרסום – חברות הענק יהיו אלה שיפרסמו אותה. איך היא עשתה את זה? פשוט מאד: כיוון שכמעט כל פרסומת או מודעה של יצרנית בירה מסתיימות במשפט "שתו באחריות" (drink responsibly) השיקה המבשלה בירה בשם ריספונסיבלי. כך לפתע הפכה לבירה שכל המתחרים ממליצים עליה במרץ בכל אחת מהפרסומות.

 

 

חסלט – וידויים מהחממה

 

"לא אתם לא מביניםםםם, החממה לא נרגעת מאז שפטרוזיליה עזבה פתאום את קבוצת הוואטסאפ של הטריים בלי להגיד כלום. כולם ניסו לדבר איתה ולהבין מה קרה אבל היא לא עונה, לא מגיבה ואפילו ביטלה את הוי הירוק" כך בעמוד הפייסבוק של חסלט. "קיצר, כולם בסרטים לא מבינים מה הולך, ואז מה מסתבר?? ביום ראשון היא שינתה את תמונת הפרופיל שלה לכוסברה כי שבוע הכפילים, ואף אחד לא שם לב אז היא נעלבה! חח אפילו כוסברה לא קלטה! ועוד כולם כותבים לה "מהממת" "איזה טריה!" "וואי וואי איזה תמונה! למ-ר-ק!" זהו, אז עכשיו לא נעים בחממה וכולם מחכים שיקטפו אותה כדי לסיים עם זה כבר."

 

זה פוסט אחד מני רבים שמאנישים את ירקות החממה ומנגישים לציבור את מחשבותיהם של הצומחים הרעננים. העמוד לא מפסיק להפתיע עם תמונות של כרובית קבורה (ז"ל), גולשים שמקבלים משלוחי ירקות עם הסתלבטויות אישיות ("גם ליטל שעובדת בביטוח לאומי קיבלה, כי בינינו מה שהם יודעים זה רק לקחת. לא ככה?").

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme