מתי לאחרונה בדקתם כמה אתם משלמים על חבילת הסלולר שלכם?

רונן פדרבאום2 דקות קריאה
כמה אתם באמת משלמים על חבילת סלולר
שתף:

זו בטח לא תהיה טעות להניח שיש לכם טלפון נייד, אולי אפילו שניים. גם לשאר דיירי הבית יש כנראה מכשיר אחד ביד, וגם הצעירים ביותר כבר יודעים איך לנווט בין אפליקציות. סביר להניח שאתם גם יודעים איפה הוא נמצא בכל רגע נתון, אבל האם אתם זוכרים כמה אתם משלמים על חבילת סלולר?

 

למרבה ההפתעה, לא מעט ישראלים לא באמת זוכרים או בטוחים כמה הם משלמים. כלומר, מתישהו הם קיבלו הטבה נחמדה וסגרו על מחיר שנשמע להם אטרקטיבי. המחיר הזה כבר מזמן לא קיים, אבל הם ממשיכים לשלם בלי לבדוק את פירוט כרטיס האשראי – או שהם מודעים לשינוי הזה אבל מחיר של כמה עשרות לחודש נשמע כמו משהו שאין באמת זמן לטפל בו. בפועל הם משלמים הרבה יותר, וגם הבדל של 10 או 20 שקלים בחודש הוא הבדל משמעותי בטווח הארוך. אם אפשר לחסוך 120 או 240 שקלים בשנה (כל שנה), הרי זה משובח, לא?

 

כמה אתם משלמים על חבילת סלולר?
יש לכם חבילת סלולר – אבל כמה היא באמת עולה לכם?

 

שימו לב: לא רק עניין של מחיר

לפני שאתם מתחילים להשוות בין חברות הסלולר ולנהל משא ומתן כדי להוזיל את העלויות, כדאי להזכיר שהמחיר הוא חשוב – אבל לא רק הוא. כדאי לבדוק את השירות עצמו, הן בכל הקשור לאיכות ולמהירות הגלישה, והן בכל הקשור למענה שתקבלו תצטרכו תמיכה מהחברה. בקיצור, אם תצטרכו לבזבז זמן (ואולי גם כסף) בהמתנה לקבלת מענה בכל תקלה, שממילא חוזרת על עצמה לעתים תכופות מדי, החיסכון הזה כבר קצת פחות משתלם.

 

אז יכול להיות שאתם בסך הכול די מרוצים מחברת הסלולר שלכם. מצד שני, אם תבדקו את חבילת הסלולר עליה אתם משלמים אתם עשויים לגלות שאתם בכל זאת משלמים קצת יותר מדי. איך אפשר בכל זאת לחסוך? הנה שלוש נקודות מרכזיות שממש כדאי לכם לבדוק.

 

 

1 – האם יש לכם חבילת סלולר מתאימה?

כמעט כל חברות הסלולר מכריזות היום על חבילות סלולר ללא הגבלה. זה נשמע ורוד ומפתה, אבל כשבוחנים את האותיות הקטנות מגלים שדווקא יש הגבלה כזו או אחרת. יש חברות שמתייחסות לשימוש סביר, ויש מי שמגדירה באופן מדויק כמה אלפי דקות שיחה או הודעות טקסט ייכללו בחבילה האינסופית והבלתי מוגבלת. בכנות, יש מי שמבחינתו זה לגמרי מספיק, והיקף השימוש שלו במכשיר נמוך יותר באופן משמעותי. מצד שני, אם אתם מקיימים המון שיחות טלפון, שולחים אלפי הודעות וגם מנהלים שיחות מול חו"ל, רצוי לדעת מה בדיוק נכלל תחת ההגדרה "ללא הגבלה".

 

2 – האם אתם מקבלים שירותים נוספים?

כשרכשתם חבילת סלולר, או כשקיבלתם שיחת טלפון ממוקד השירות כמה חודשים אחר כך, הציעו לכם בוודאי כמה שירותים נוספים. בקרת גלישה, חסימת אתרים עם תכנים בעיתיים (לילדים), פאנטון (מוזיקת המתנה) ואפליקציות שונות, כל אלה נכללים תחת קטגוריית השירותים הנוספים. השאלה היא האם קיבלתם את השירותים שאתם רוצים וצריכים, ואם כן – כמה אתם משלמים עליהם, אם בכלל?

 

חבילת סלולר ועוד שירותים
אילו שירותים נכללים בחבילת הסלולר שלכם?

 

3 – כמה תשלמו בתום התקופה?

חבילת סלולר מוצעת לכם לרוב לתקופה של שנה אחת עד שלוש. פרק הזמן הזה מצוין, משום שהוא מאפשר לכם ליהנות מהמחיר בשקט למשך תקופה לא קצרה. אלא שכבר עכשיו כדאי לכם לבדוק כמה תשלמו בתום השנה (או השלוש). סביר להניח שהמחיר יזנק, ולמעשה כשאתם מצטרפים לחבילה אתם מסכימים על סעיף קטן ולא-מאוד-בולט שמבהיר כי המחיר המוזל מוגבל בזמן. לכל הפחות כדאי שתהיו מודעים לזה, כדי שתדעו לבדוק את המחיר לפני שהוא עולה – ואולי לנסות לבלום אותו עם מחיר משתלם יותר בחברה מתחרה, או בחברת הסלולר שבה אתם מנויים.

 

 

בדוק עכשיו אם אתה יכול לחתוך את חשבון הסלולר שלך במאות שקלים בשנה

כבר 97,629 אנשים עשו בדיקה להוזלת חשבון הסלולר

בידקו עכשיו

פרטיותך חשובה לנו

 

 

חבילת סלולר לכל המשפחה

עוד נקודה אחת למחשבה לפני שאתם בוחרים חבילת סלולר או עוברים לחברה אחרת – קשורה דווקא במספר בעלי המכשירים בבית. חברות סלולר מציעות חבילות משתלמות יותר לבעלי חבילות שכוללות יותר ממנוי אחד, מה שאומר שלמשפחה עם שני מנויים או יותר זה בהחלט יכול להשתלם.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme