אימון הכושר שמייצר תוצאות טובות יותר – בזמן קצר הרבה יותר

דנה ברגר2 דקות קריאה
היתרון של EMS
שתף:

כולנו רוצים להיות בריאים יותר, לשמור על כושר ולהרגיש טוב הרבה יותר. לרובנו אין זמן מיותר להשגת המטרה הזו, בוודאי כשאנחנו עסוקים עם עבודה, ילדים ועוד רשימה ארוכה של משימות שפשוט לא סובלות דיחוי. אלא שהיום כבר לא צריך להירשם לחדר הכושר ולהגיע לחמישה אימונים מפרכים בשבוע. שיטת EMS מצליחה להפתיע עם השילוב בין היעדים המרכזיים שלנו: מצד אחד אימון כושר ברמה גבוהה מאוד, ומצד שני אימון קצר שלא דורש שינויים דרסטיים בלוח הזמנים, וגם לא מלווה בפציעות הספורט המוכרות היטב.

 

מה היא בכלל שיטת EMS?

אם נבחן לרגע את האימונים המסורתיים והמוכרים יותר, כדוגמת האימון הפונקציונלי המקובל בחדרי הכושר, אופן הפעולה שלהם די ברור. רוב האימונים הללו, אם לא כולם, מתמקדים בשרירים מסוימים בכל נקודת זמן. זו גם הסיבה לכך שהאימונים הללו ארוכים יותר – כדי לחזק קבוצות שרירים שונות במקביל נדרש זמן ממושך יותר, וזו בדיוק הבעיה: אין לנו את הזמן הזה.

 

במובן הזה שיטת EMS מספקת פתרון מהפכני. היא מקצרת בצורה משמעותית את הזמן הדרוש לנו, ובמקום להגיע לשלושה או ארבעה אימונים בשבוע – נדרש אימון אחד של 20 דקות. הסיבה העיקרית לכך היא שהשיטה מבטיחה סנכרון כמעט מושלם בין כל היחידות המוטוריות, באמצעות הגברה ממוקדת של גירויים חשמליים אנדוגניים.

 

כך נראים אימוני EMS

 

זמן קצר – בלי עומס על המפרקים

כל מי שהתאמן מתישהו לאורך הדרך מכיר היטב את האתגרים. הזמן המוגבל שעומד לרשותנו הוא אחד מהם, אבל גם העומס הרב שמוטל על הגוף ועל המפרקים מצליחים להקשות. אימוני EMS, לעומת זאת, פשוט חוסכים את הלחץ ואת העומס הללו. במקום המשקולות מתבצע שימוש בגירוי חשמלי של השריר בלבד, מה שמבטיח אימון הרבה יותר "רגוע" ועדין, כזה שחוסך את המעמסה מהגוף. אז אם תמיד חששתם מפציעות ספורט, ובוודאי אם חוויתם כמה מהן לאורך השנים, שיטת EMS מספקת פתרון פשוט ואפקטיבי הרבה יותר.

 

למי מתאימה שיטת EMS?

אימוני EMS מספקת מענה אידאלי לכל התירוצים והאתגרים שמרחיקים אותנו באופן קבוע מחדרי הכושר ומהאימונים השגרתיים. מעל לכל היא חוסכת זמן יקר, מה שהופך אותה לשיטה מצוינת לגברים ולנשים מכל גיל, ובכל סטטוס. בין אם אתם מבלים את מרבית זמנכם במשרד, בין אם אתם מנווטים בין סידורים לאיסוף הילדים, ובין אם אתם פשוט עסוקים בלימודים, בעבודה או בעסק החדש, אימוני EMS דורשים הרבה פחות זמן.

 

EMS חוסך זמן יקר

 

אימוני EMS או חדר כושר קלאסי?

אין ספק שחדרי הכושר המסורתיים עדיין זוכים לפופולריות אדירה, ולצדם מתפתחות גם חלופות בדמות קבוצות ריצה או אימונים קבוצתיים בסטודיו השכונתי. אלא שהחלופות הללו דורשות מחויבות אדירה. מתאמנים רבים נרשמים למכוני הבריאות או לסטודיו הקטן, נפרדים מאלפי שקלים מדי שנה, ולבסוף מבינים שאין להם את הזמן להגיע – ולראות תוצאות.

 

האימון בשיטת EMS הוא אחד הפיתוחים המסקרנים והיעילים ביותר של השנים האחרונות, ואפשר להודות לנאס"א על ההמצאה שמשנה את עולם הספורט והכושר כפי שאנחנו מכירים אותו. הרעיון, שבמקור יועד עבור אסטרונאוטים שמתקשים להפעיל את הגוף ואת השרירים בחלל, נחשב היום לכלי יעיל מאוד גם בתחומי רפואת הספורט והפיזיותרפיה. הוא מקל משמעותית על העומס, מייעל את תהליך האימון וחוסך פציעות, כאבי גב ואת העומס הרב המופעל על השלד בזמן האימון. אז במקום לבזבז אלפי שקלים מדי שנה על מסגרת האימון הקלאסית, זו שמחייבת השקעה אדירה גם בזמן, אפשר להתאמן ביעילות, לחסוך כסף ולראות תוצאות תוך זמן קצר יותר – עם הרבה פחות מאמץ.