איך לבחור מזרן? מדריך קניה

איתן נוימן5 דקות קריאה
שתף:

השוואת מחירים היא רק חלק מתהליך ארוך יותר של משימות שאותן כדאי לבצע לפני שמחליטים איזה מזרן לקנות. מתמודדים עם דילמה דומה? הנה כל השיקולים שאמורים להנחות אתכם

גברים ונשים שחושבים באוריינטציה כלכלית משתמשים פחות או יותר באותה מערכת שיקולים עבור כל מוצר שאותו הם רוצים לקנות. עבור אותם אנשים, השוואת מחירים היא השלב הראשון והחשוב ביותר בבחירת המוצר המושלם. עם זאת, יש מקרים שבהם סקר שוק חייב להיות מבוסס על שורה הרבה יותר ארוכה ומשכנעת של פרמטרים.

מזרון למשל הוא מוצר שאסור להתפשר עליו. עוד לפני שבודקים כמה עולים מזרנים ואיפה יש את המבצעים הכי אטרקטיביים, צריך לוודא התאמה שלו למבנה הגוף ולדרישות בריאותיות. בנוסף, את המזרון מחליפים ממילא רק אחת ל-10-15 שנים – אז מלכתחילה כדאי להשקיע בתהליך ארוך של השוואת דגמים על בסיס מפרט, הרכב חומר הגלם העיקרי, סוג התמיכה האורטופדית, דרגת השחיקה והבלאי ואופי הטכנולוגיה.

 

מה ההבדל בין סוגי מזרנים?

את הסוגים השונים של המזרנים ניתן לחלק על פי התאמתם לסגנון השינה ולנוחות האישית. למרות שיש יצרנים רבים שמשלבים מספר חומרים במזרנים שלהם, אפשר עדיין לזהות תכונות נפרדות לכל מוצר.

מזרן קפיצים למשל מיוצר מחוטי מתכת בטכנולוגיה יחסית מיושנת. את המזרן הזה אפשר להשיג במבנה של קפיצי כיס עצמאיים ללא כל חיבור פיזי ביניהם, או במבנה של קפיצי בונל שהם חלק ממערכת שבה הקפיצים מחוברים אחד לשני באמצעות תיל מתכת גמיש. אם בוחרים בקפיצים, רצוי לתת עדיפות למבנה הכיס שמפזר את העומס בצורה טובה יותר ואף מסוגל להתאים את עצמו לקימורי הגוף של כל משתמש.

לשם השוואה, מזרן לטקס מיוצר מחומר טבעי, אורגני ואנטי-בקטריאלי. זהו מזרן רך ונעים למגע שמומלץ עבור גברים ונשים שסובלים מאלרגיות או מרגישות לקרדית האבק, אך המחיר שלו יחסית גבוה. מנגד, היתרון הוא עמידות גבוהה לטווח ארוך וטכנולוגיה מתקדמת שמבטיחה בלאי נמוך במיוחד.

עוד מזרן ששווה להכיר הוא הלטקס, שמכונה גם "ספוג זיכרון": זהו מזרן שמיוצר מפוליאוריטן בטכנולוגיה מיוחדת, עם התאמת תמיכה מדויקת על פי קימורי הגוף של כל משתמש והתנגדות נמוכה במיוחד שמאפשרת מעבר נוזלים תקין ללא הפרעות בכל החלקים הרגישים של עמוד השדרה והצוואר. החיסרון הוא נטייה להתחמם אחרי שהגוף שוקע בתוך המזרן, לכן קימה ממנו דורשת מאמץ מסוים והוא לא מתאים לכל אחד.

עד לפני מספר שנים נהוג היה לבחור מזרנים לפי דרגת קושי בלבד. אם תשאלו את ההורים שלכם, תראו שהם מכירים את ההבדלים בין מזרן קשה, חצי קשה ורך – אבל גם הם יגידו לכם שאין תחליף להתנסות אישית. את ההתנסות אתם יכולים לבצע באולם התצוגה של יצרני המזרנים או בבית. במידה ואתם לוקחים את המזרון לתקופת ניסיון, כדאי לשאול מה אורכה והאם במהלכה ניתן להסיר את הניילון כדי להרגיש טוב יותר את התמיכה ואת שכבות הריפוד העליונות.

 

 

גודל, מחיר ואחריות

מזרנים בוחרים לפי גודל המיטה והחדר. ברוב המקרים כדאי לבחור מזרון כמה שיותר גדול, בעיקר אם חיים בבית עם ילדים קטנים שמצטרפים למיטת ההורים. אם התקציב לא מאפשר זאת, אפשר להסתפק בגודל זוגי סטנדרטי ולוותר על קווין סייז או קינג סייז לטובת איכות חומרי הגלם.

לבסוף, תגיעו לשלב של בחירת המזרן לפי המחיר. בשלב הזה גם תצטרכו לבדוק את איכות ואופי תקופת האחריות, את המוניטין של היצרן ואת ההמלצות מצד שאר הלקוחות. לילה טוב!

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme