ביטוח משכנתא ודירה – השוואה בין החברות המובילות לביטוח משכנתא וביטוח דירה

עומר גלעדי5 דקות קריאה
ביטוח משכנתא
שתף:

רכשתם בית חדש למשפחה? מזל טוב! אין עיסקה משמעותית, מרגשת – וכנראה גם יקרה יותר מרכישת נכס נדל"ן, שתעשו בחייכם (בדרך כלל). חשוב שתדעו – אם אתם מתכננים לממן את רכישת הנכס הנדל"ני באמצעות הלוואת משכנתא – תצטרכו לבטח את הדירה עם ביטוח משכנתא (הכולל שני רכיבים – רכיב ביטוח דירה ורכיב ביטוח חיים). ביטוח המשכנתא ילווה אתכם, על פי המתחייב בהלוואת המשכנתא מכל בנק שתבחרו לעבוד איתו, לאורך כל חיי הלוואת המשכנתא שלכם (אתם בדרך כלל זכאים לוותר על ביטוח משכנתא כאשר יתרת החוב בהלוואה יורד מתחת ל – 50,000 ש"ח). התשלום החודשי לביטוח המשכנתא מתווסף לתשלומי המשכנתא עצמם ואולי מוסיף נטל כלכלי על המשפחה. ניתן למחזר, להחליף או לשנות ביטוחי משכנתא – וכך אולי לצמצם את העלויות החודשיות ולייעל את הכיסויים הביטוחיים שלכם. לפניכם – סקירה מקיפה על ביטוחי משכנתא וביטוחי דירה, שתעזור לכם לקבל החלטות צרכניות נבונות יותר, ואולי לצמצם הוצאות.

 

מגדל - ביטוח משכנתא ודירהAIG - ביטוח משכנתא ודירהביטוח ישיר - ביטוח משכנתא ודירההפניקס ביטוח משכנתא ודירה
117 ש"ח לחודש120 ש"ח לחודש119 ש"ח לחודש120 ש"ח לחודש
78
ציון מדד שירות
86
ציון מדד שירות
81
ציון מדד שירות
76
ציון מדד שירות

*המחירים עבור דירה בגודל 100 מ"ר בנוי, עבור שני בני זוג בני 40 שאינם מעשנים והם בריאים, ולפי הלוואת משכנתא בגובה 600,000 ש"ח בריבית 3.5% לתקופה של 25 שנים.

 

רוצה לקבל הצעה זולה עבור ביטוח משכנתא מחברת ביטוח מובילה?

כבר 28,583 אנשים פנו לשמוע על כתב שירות

פרטיותך חשובה לנו

הנני מאשר ומסכים לתנאי שימוש, אשר בכפוף להם הפרטים שמסרתי ישמשו לצורך קבלת פניות ו/או הצעות מצד שלישי

 

ביטוח משכנתא – מתחייב על ידי כל הבנקים בישראל בנטילת משכנתא

רכישת דירה היא במרבית המקרים, העסקה הכלכלית היקרה ביותר שנעשה במהלך חיינו. בשנת 2016, ההיקף הכולל של הלוואות המשכנתא בישראל עמד על מעל 60 מיליארדי שקלים. המחיר החציוני של נכס נדל"ן בישראל עמד על כ – 1.7 מיליוני שקלים, וניתן לומר שבממוצע, מחצית משווי הנכסים שנרכשו (50%) מומן באמצעות הלוואת משכנתא.

 

כמעט 100% מעסקאות הנדל"ן בישראל מבוצעות בעזרת הלוואת משכנתא, המאפשרת נטילת הלוואה בסכומים גדולים יחסית, תוך העמדת הנכס שנרכש כעירבון לפירעון ההלוואה. על מנת ליטול הלוואת משכנתא, זוגות נדרשים לבטח את הנכס הנרכש והמשועבד בביטוח משכנתא, הכולל שני רכיבים – ביטוח דירה וביטוח חיים. ביטוח המשכנתא, על שני רכיביו, תפקידו להוות ערובה שחברת הביטוח מעמידה בפני הבנק, לכיסוי מלא של הלוואת המשכנתא במקרה של מות אחד הלווים, או לכיסוי נזקים לנכס על מנת לשמור על ערכו במקרים של, למשל, שריפה, שיטפון, וכדומה.

 

התשלום החודשי לביטוח המשכנתא (הכולל ביטוח דירה וביטוח חיים בגובה המשכנתא) עומד בממוצע על בין 130 ל – 350 ש"ח. גובה הפרמיה לביטוח המשכנתא משתנה כתוצאה מגורמים רבים, ביניהם גובה הלוואת המשכנתא, מאפייני המבוטחים והמצב הבריאותי שלהם, ועוד. בחישוב נומינלי פשוט, להלוואה שתימשך 25 שנים, נשלם רק על ביטוח המשכנתא 27,000 ש"ח במקרה של ביטוח בגובה 39,000 ש"ח במקרה של תשלומי ביטוח חודשיים בסדר גודל של 130 ש"ח – או 105,000 ש"ח במקרה שגובה התשלום החודשי לביטוח המבנה וביטוח החיים למשכנתא עומדים על 350 ש"ח. ההפרש – 66,000 ש"ח שאפשר לחסוך, אם ממחזרים את ביטוח המשכנתא.

 

ביטוח המשכנתא מורכב משני ביטוחים שונים

ביטוח המשכנתא תפקידו להוות ערובה לתשלום המשכנתא או לשמירה על ערכו של הנכס במקרה של פגיעה או אסון טבע שיפגעו בו (כאמור, כמו הצפה, שריפה, רעידת אדמה, וכדומה). ביטוח המשכנתא מספק כיסוי באחד משני מקרים:

 

  • ביטוח הנכס, או ביטוח הדירה – מבטיח שמירה על ערכו של הנכס. ביטוח הנכס נועד לפצות (את הבנק, כל זמן שהנכס ממושכן) במקרים של אבדן ערך כתוצאה מנזקים הכלולים בביטוח – בדרך כלל מדובר באסונות ונזקי טבע, רטיבות או פיצוץ של צינור מים, וכדומה. במקרים האלה, מחויב הביטוח לשפות את המבוטח, או את הבנק, בשווי הנזק שנגרם לדירה, על אבדן הערך. זאת, על מנת שהבנק יידע כי הנכס המשועבד לא יאבד מערכו עד כדי אי היכולת לעמוד כנגד סכום ההלוואה.

 

  • ביטוח חיים – ביטוחי החיים מספק הגנה כספית לבנק במקרה שאחד בעלי ההלוואה נפטר.

 

ביטוח משכנתא מגן עליכם ועל הבנק
באופן כללי ביטוח משכנתא מספק הגנה על הנכס מצד אחד, והגנה על הבנק מצד שני

 

רכיב ביטוח הדירה בביטוח המשכנתא

כאמור, ביטוחה הדירה, או ביטוח הנכס, מבטח מפני ירידת ערך של הדירה במקרים של אסונות טבע, קצר חשמלי, הצפה, וכדומה. ביטוח הדירה עשוי להכיל הביטים ביטוחיים נוספים: כמו ביטוח על הרכוש הנמצא בדירה, ביטוח צד ג' למקרה שאדם נפגע או נפצע בתוך הנכס (אז עומדת לו הזכות לתבוע אתכם בגין הנזקים שנגרמו לו), ולעיתים גם ביטוח חיות מחמד (הכולל החזר עלויות הטיפול וביטוח למקרה שהכלב חלילה נושך או גורם נזק לצד ג'). כל אלה, אינם מחוייבים משכנתא אולם הם בדרך כלל מתאפשרים בעלות חודשית שולית נוספת.

 

ביטוח הדירה, כחלק מביטוח המשכנתא, מבטח את הדירה באופן אוטומטי עד גובה סכום ההלוואה. כלומר, גם אם הנכס שרכשתם עלה 1.5 מיליוני שקלים – אם הלוואת המשכנתא שלכם היא על סך 700,000 ש"ח – זה וזה בלבד הוא החלק המבוטח. הביטוח לא ידאג לפיצוי מעבר לסכום זה – אלא אם תרחיבו את הכיסוי הביטוחי לשווי הדירה כולה.

 

הביטוח מכיל הגדרת "מוטב בלתי חוזר" – הוא הגוף שיקבל את הכסף במקרה של הפעלת הביטוח. במקרה של ביטוח דירה כחלק מביטוח משכנתא – מוטב זה יהיה הבנק. ניתן, כמובן, להגדיר את הבנק כמוטב בלתי חוזר לפיצוי עד גובה המשכנתא, ולהרחיב את הביטוח מעבר לגובה ההלוואה כשהמוטבים יהיו אתם.

 

העלויות של ביטוח דירה

משתנים רבים קובעים את גובה העלות של ביטוח דירה, ביניהם:

  • האם מדובר בדירה או בבית? מה סוג הנכס המבוטח?
  • מה גודל הנכס? מה השטח הבנוי ושטח החצר שלו?
  • בן כמה הנכס?
  • האם בנכס מותקנים אזעקה, סורגים, או אביזרים המונעים גניבה?
  • מה גובה הלוואת המשכנתא על הנכס?
  • אילו רכיבים נוספים תרצו לבטח? האם תבחרו לבטח גם נזקים לצד ג', את הרכוש שבבית, חיות מחמד, דוד שמש, וכדומה?

 

העלות הממוצעת לביטוח דירה עבור דירה בשטח בנוי של כ – 100 מ"ר, ללא תוספות, היא כ – 70 ש"ח לחודש. חברות ביטוח שונות מציעות ביטוחים שונים והנחות המשתנות מעת לעת, ומחזור ביטוח הדירה עשוי להיות צעד יעיל וחסכוני.

 

העלות של ביטוח משכנתא ודירה
ביטוח משכנתא ודירה מושפעים גם משאלות הנוגעות לאמצעי ההגנה הקיימים על הנכס, לרבות סורגי בטיחות ומערכת אזעקה

 

רכיב ביטוח החיים בביטוח המשכנתא

ביטוח החיים לטובת ביטוח המשכנתא מבטיח את כיסוי הלוואת המשכנתא במקרה שאחד המבוטחים חלילה נפטר. לדוגמה, חלילה, אם המבוטח נפטר. רכיב ביטוח החיים עשוי לכלול עוד היבטים ביטוחיים כמו למשל:

  • כיסוי הלוואת המשכנתא במקרים של פגיעה בכושר העבודה, בין אם זו זמנית או קבועה, לדוגמה פציעה, נכות, וכדומה
  • כיסוי הלוואת המשכנתא במקרה של פיטורים או הפחתה בגובה השכר החודשי של הלווה

 

עלות רכיב ביטוח החיים בביטוח המשכנתא

הכיסוי הביטוחי של ביטוח החיים נקבע על פי גובה הלוואת המשכנתא, מפני שהביטוח מתחייב (וקובע את הבנק כ"מוטב בלתי חוזר" אשר יקבל את הפיצוי במקרה של הפעלת הביטוח) לכסות את הלוואת המשכנתא אם חלילה אחד המבוטחים נפטר. אם הלוואת המשכנתא פחתה ואין צורך במלוא גובה התשלום שבוטח אל הבנק – יתרת התשלום עוברת אל המשפחה.

 

גובה הפרמיה החודשית עבור ביטוח החיים נקבע על פי גובה הסכום המבוטח (הוא גובה הלוואת המשכנתא, לפחות), גילאי המבוטחים, והמצב הבריאותי שלהם. "חיתום רפואי" הוא המצב שבו יש להעביר את נתוני המבוטחים אישור רפואי טרם אישור הביטוח שלהם. לעיתים, יש צורך באישור רופא על בריאות המבוטחים טרם ביטוחים. הפרמיה לתשלום תעלה ככל שהלוואת המשכנתא בסכומים גבוהים יותר או שגילם או בריאותם של המבוטחים פחות יציבה. עבור מבוטחים מעשנים, לדוגמה, עלות הביטוח תהיה גבוהה ב – 20% – 60% ביחס למבוטחים שאינם מעשנים (ושלא עישנו כלל בשנתיים האחרונות).

 

ביטוח משכנתא מטעם הבנק – ממש לא ברירת מחדל

במרבית הבנקים, כחלק מתהליך נטילת הלוואת המשכנתא, תקבלו הצעה לביטוח משכנתא מטעם הגוף המבטח המשתף פעולה עם הבנק. הצעה זו היא הצעת "ברירת המחדל" ובשל התשלום הפעוט והמורכבות של כל הליך נטילת המשכנתא, מוצאים את עצמם לווים רבים נוטלים את ההלוואה המוצעת מטעם הבנק, מבלי לבדוק אפשרויות, עלויות, וכיסויים נוספים. בדיוק לשם כך, אנחנו מציעים לכם סקירה נרחבת זו. חשוב לדעת, כי הבנקים סומכים על התשישות שאתם חווים בתהליך נטילת המשכנתא ולא פעם אנחנו מגלים כי דווקא ההצעה שהתקבלה מן הבנק או מהגופים המומלצים על ידו אינה ההצעה הטובה ביותר שתוכלו למצוא. שווה וחשוב לבדוק את האפשרויות ולבחור את ביטוח המשכנתא שלכם בקפידה, גם על מנת להבטיח כי הכיסוי הביטוחי שתבחרו בו יהיה זה המתאים לכם, וגם על מנת שעבור אותו כיסוי ביטוחי מתאים, תדאגו לשלם פרמיה נמוכה ככל האפשר.

 

חשוב שתדעו גם, כי לא ניתן למחזר גם ביטוחי דירה או ביטוחי משכנתא. גם אם כיום, ביטוח המשכנתא שלכם הוא לא זה האופטימאלי – תוכלו לבחון את השוק, לזהות ביטוח משכנתא מתאים יותר לצרכיכם, ולהחליף את ביטוח המשכנתא שלכם באחד זול או מתאים יותר לכם.

 

רשימת הגופים המספקים ביטוח משכנתא – כולל עלויות ומחירים

בישראל, מעל עשרה גופים המספקים ביטוח דירה או ביטוח משכנתא. המסלולים והתימחורים של כל גוף הם שונים ובכל אחד מן הגופים תקבלו הצעת מחיר לביטוח משכנתא על פי המאפיינים האישיים שלכם – למשל גובה הלוואת המשכנתא שלכם, סוג ושווי הנכס שרכשתם, מצבכם הבריאותי המשפיע רבות על גובה הפרמיה לביטוח החיים, ועוד. לפניכם רשימה של גופים המספקים ביטוחי משכנתא, המחירים הם מחירים ממוצעים בלבד. המחירים עבור דירה בגודל 100 מ"ר בנוי, עבור שני בני זוג בני 40 שאינם מעשנים והם בריאים, ולפי הלוואת משכנתא בגובה 600,000 ש"ח בריבית 3.5% לתקופה של 25 שנים.

 

ביטוח משכנתא "מגדל לבית" של מגדל חברה לביטוח

מגדל לביתתשלום חודשי לביטוח, כולל ביטוח דירה וביטוח חיים – החל מ –  117 ש"ח
הציון שהתקבל במדד השירות של משרד האוצר לביטוח דירה – 78

 

הביטוח כולל כיסוי למקרים של רעידות אדמה, כיסוי לנזקי מים בטיפול של שרברב מטעם חברת הביטוח, כיסוי לנזקים במבנה הדירה כתוצאה מניסיונות שוד או פריצה, כיסוי חלקי לרכוש כלול ללא תוספת תשלום, השתתפות עצמית בנזק למבנה או לתכולה בגובה של 546 ש"ח, השתתפות עצמית במקרה של נזקי מים בגובה של 500 או 600 ש"ח.

 

ביטוח משכנתא "מקיף לדירה" של מנורה מבטחים

מנורה מבטחים ביטוח משכנתאתשלום חודשי לביטוח, כולל ביטוח דירה וביטוח חיים – החל מ –  135 ש"ח
הציון שהתקבל במדד השירות של משרד האוצר לביטוח דירה – 73

 

הביטוח כולל כיסוי למקרים של רעידות אדמה, כיסוי לנזקי מים בטיפול של שרברב מטעם חברת הביטוח, ביטוח תכולה ללא עלות נוספת. השתתפות עצמית בנזק למבנה או לתכולה או בנזקי מים בטיפול שרברב מטעם חברת הביטוח בגובה של 582 ש"ח.

 

ביטוח משכנתא של AIG חברה לביטוח – באינטרנט

AIG ביטוח דירהתשלום חודשי לביטוח, כולל ביטוח דירה וביטוח חיים – החל מ –  120 ש"ח
הציון שהתקבל במדד השירות של משרד האוצר לביטוח דירה – 86

 

הביטוח כולל כיסוי למקרים של רעידות אדמה, כיסוי לנזקי מים בטיפול של שרברב מטעם חברת הביטוח, אפשרות להנחות של 10% לביטוח דירה שניה או ביטוח דירה ורכב, כיסוי נוסף ללא עלות לרכוש עד לגובה הכיסוי לביטוח המבנה עבור התכולה. השתתפות עצמית בנזק למבנה או לתכולה או בנזקי מים בטיפול שרברב מטעם חברת הביטוח בגובה של 492 ש"ח.

 

ביטוח משכנתא "הכל בה לדירה" של איילון חברה לביטוח

ביטוח משכנתא איילוןתשלום חודשי לביטוח, כולל ביטוח דירה וביטוח חיים – החל מ –  135 ש"ח
הציון שהתקבל במדד השירות של משרד האוצר לביטוח דירה – 77

 

הביטוח כולל כיסוי למקרים של רעידות אדמה, כיסוי לנזקי מים בטיפול של שרברב מטעם חברת הביטוח, ביטוח תכולה ללא עלות נוספת. השתתפות עצמית בנזק למבנה או לתכולה או בנזקי מים בטיפול שרברב מטעם חברת הביטוח בגובה של 450 ש"ח.

 

ביטוח משכנתא של שירביט חברה לביטוח

תשלום חודשי לביטוח, כולל ביטוח דירה וביטוח חיים – החל מ –  110 ש"ח
הציון שהתקבל במדד השירות של משרד האוצר לביטוח דירה – 84

 

הביטוח כולל כיסוי למקרים של רעידות אדמה, כיסוי לנזקי מים בטיפול של שרברב מטעם חברת הביטוח, אפשרות להנחות של 10% – 20% בתשלום דמי הפרמיה במבצעים משתנים, כיסוי נוסף ללא עלות לתכשיטים בבית. השתתפות עצמית בנזק למבנה או לתכולה או בנזקי מים בטיפול שרברב מטעם חברת הביטוח בגובה של 500 ש"ח.

 

ביטוח משכנתא "בסיס לבית" של הפניקס חברה לביטוח

ביטוח דירה הפניקסתשלום חודשי לביטוח, כולל ביטוח דירה וביטוח חיים – החל מ –  120 ש"ח
הציון שהתקבל במדד השירות של משרד האוצר לביטוח דירה – 76

 

הביטוח כולל כיסוי למקרים של רעידות אדמה, כיסוי לנזקי מים בטיפול של שרברב מטעם חברת הביטוח, כיסוי נוסף ללא עלות לרכוש עד לגובה הכיסוי לביטוח המבנה עבור התכולה. השתתפות עצמית בנזק למבנה או לתכולה או בנזקי מים בטיפול שרברב מטעם חברת הביטוח בגובה של 492 ש"ח.

 

ביטוח דירה ותכולתה של ביטוח ישיר 9,000,000

תשלום חודשי לביטוח, כולל ביטוח דירה וביטוח חיים – החל מ –  119 ש"ח
הציון שהתקבל במדד השירות של משרד האוצר לביטוח דירה – 81

 

הביטוח כולל כיסוי למקרים של רעידות אדמה, כיסוי לנזקי מים בטיפול של שרברב מטעם חברת הביטוח, הנחה בחידוש הביטוח בגובה 20%, ביטוח תכולה כלול עד לגובה ביטוח המבנה. השתתפות עצמית בנזק למבנה או לתכולה בגובה של 490 ש"ח, השתתפות עצמית בנזקי מים בטיפול שרברב מטעם חברת הביטוח 535 ש"ח

 

ביטוח "כלל ראשון לבית בטוח" מבית כלל חברה לביטוח

תשלום חודשי לביטוח, כולל ביטוח דירה וביטוח חיים – החל מ –  125 ש"ח
הציון שהתקבל במדד השירות של משרד האוצר לביטוח דירה – 76

 

הביטוח כולל כיסוי למקרים של רעידות אדמה, כיסוי לנזקי מים בטיפול של שרברב מטעם חברת הביטוח, ביטוח תכולה ללא עלות נוספת. השתתפות עצמית בנזק למבנה או לתכולה או בנזקי מים בטיפול שרברב מטעם חברת הביטוח בגובה של 500 ש"ח.

 

ביטוח משכנתא "שלמה HOME" של שלמה ביטוח

תשלום חודשי לביטוח, כולל ביטוח דירה וביטוח חיים – החל מ –  120 ש"ח
הציון שהתקבל במדד השירות של משרד האוצר לביטוח דירה – 81

 

הביטוח כולל כיסוי למקרים של רעידות אדמה, כיסוי לנזקי מים בטיפול של שרברב מטעם חברת הביטוח, כיסוי לתכשיטים עד 20% מסכום ביטוח התכולה ללא עלות נוספת, ביטוח תכולה ללא עלות נוספת. השתתפות עצמית בנזק למבנה או לתכולה בגובה של 470  ש"ח, השתתפות עצמית בנזקי מים בטיפול שרברב מטעם חברת הביטוח 470 – 580 ש"ח.

 

ביטוח משכנתא "אדירה ארד" של הראל חברה לביטוח

תשלום חודשי לביטוח, כולל ביטוח דירה וביטוח חיים – החל מ –  129 ש"ח
הציון שהתקבל במדד השירות של משרד האוצר לביטוח דירה – 82

 

הביטוח כולל כיסוי למקרים של רעידות אדמה, כיסוי לנזקי מים בטיפול של שרברב מטעם חברת הביטוח, ביטוח תכולה ללא עלות נוספת. השתתפות עצמית בנזק למבנה או לתכולה או בנזקי מים בטיפול שרברב מטעם חברת הביטוח בגובה של 495 ש"ח.

 

ביטוח משכנתא "דירה פלוס" של הכשרה חברה לביטוח

תשלום חודשי לביטוח, כולל ביטוח דירה וביטוח חיים – החל מ –  130 ש"ח
הציון שהתקבל במדד השירות של משרד האוצר לביטוח דירה – 78

 

הביטוח כולל כיסוי למקרים של רעידות אדמה, כיסוי לנזקי מים בטיפול של שרברב מטעם חברת הביטוח, ביטוח תכולה ללא עלות נוספת הכולל כיסויים מיוחדים לאופניים, לתשמישי קדושה, ואחרים. כיסוי לחיות מחמד, נזקי טרור, תאונות אישיות בבית למשפחה. כיסוי ביטוחי לאקדח המאוחסן בבית ברישיון ועל פי חוק. השתתפות עצמית בנזק למבנה או לתכולה בגובה של 435  ש"ח, השתתפות עצמית בנזקי מים בטיפול שרברב מטעם חברת הביטוח 446 ש"ח.

 

ביטוח משכנתא "בונוס לדירה" של שומרה חברה לביטוח

תשלום חודשי לביטוח, כולל ביטוח דירה וביטוח חיים – החל מ –  125 ש"ח
הציון שהתקבל במדד השירות של משרד האוצר לביטוח דירה – 84

 

הביטוח כולל כיסוי למקרים של רעידות אדמה, כיסוי לנזקי מים בטיפול של שרברב מטעם חברת הביטוח, הנחת "לקוח מועדף" בחידוש הביטוח ללא תביעות בגובה עד 7.5%, הנחה בשיעור של עד 20% כפוף לשיקול דעתם של סוכני הביטוח. ביטוח תכולה ללא עלות נוספת. השתתפות עצמית בנזק למבנה או לתכולה או בנזקי מים בטיפול שרברב מטעם חברת הביטוח בגובה של 550 ש"ח.

 

רוצה לקבל הצעה זולה עבור ביטוח משכנתא מחברת ביטוח מובילה?

כבר 28,583 אנשים פנו לשמוע על כתב שירות

פרטיותך חשובה לנו

הנני מאשר ומסכים לתנאי שימוש, אשר בכפוף להם הפרטים שמסרתי ישמשו לצורך קבלת פניות ו/או הצעות מצד שלישי

 

איך בוחרים ביטוח משכנתא?

לפניכם – מספר טיפים ונקודות למחשבה בעת שבוחרים ביטוח משכנתא. בחירת המוצר הביטוחי המתאים לכם תבטיח חיסכון בעלויות ומענה מקיף המותאם לסגנון החיים, הנכס הנרכש והצרכים הביטוחיים שלכם

 

  • אל תוותרו על סקר שוק – אנחנו יודעים שתהליך נטילת המשכנתא עשוי להיות מתיש. אולי גם בנטילת המשכנתא עצמה עשיתם עבודה יסודית ובחרתם את ההצעה הטובה ביותר מבין מגוון הצעות שניתנו לכם. רבים המצויים בשלב זה בוחרים הצעה לביטוח משכנתא בשל הקלות והנוחות בה מוגשת להם ההצעה – יועץ המשכנתאות מסביר שצריך ביטוח משכנתא, הוא גם מספק מספר טלפון של יועץ ביטוח מומלץ או מקשר ביניכם תוך כדי השיחה – וכל מה ששניהם מחכים לו הוא לשמוע אתכם אומרים "כן". חשוב שתדעו, כי הפרשים לא גדולים בעלות החודשים מצטברים לכדי הפרשים של עשרות אלפי שקלים בטווח הארוך – לאורך חיי המשכנתא – שחבל שתשלמו סתם. השוואת נתונים בין ביטוחי משכנתא וביטוחי דירה לא ידרשו מכם מאמצים רבים. קחו שעה להתקשר לחברות הביטוח, ולבחור בביטוח הזול, המקיף, והמשתלם לכם ביותר

 

  • מדד שירות לחברות הביטוח – רשות שוק ההון, הביטוח והחיסכון, יזמה מדד המשקף את שביעות הרצון ואיכות הטיפול של חברות הביטוח, הכולל התייחסות להיבטים כמו: שביעות רצון והמלצות של לקוחות חברת הביטוח, זמני מענה טלפוני, אחוז התביעות המשולמות, כמות ואיכות תלונות הציבור, ועוד. מדד זה על תוצאותיו מפורסם באתר משרד האוצר כמו גם באתרים אחרים, וגם בהשוואת החברות מופיע ציון החברה במדד זה. המדד משקף את הסיכוי הסטטיסטי שלכם להיות לקוחות שבעי רצון של החברה ומשקלל היבטים שירותיים רבים. חשוב לקחת בחשבון את ציון חברת הביטוח שאתם שוקלים לעבוד איתה במדד זה

 

  • היו גלויים לחלוטין בעת התשאול לטובת הצעת מחיר לביטוח דירה ולביטוח חיים עבור המשכנתא שלכם. חשוב שתדעו – אם תמסרו מידע שגוי בעת התשאול הראשוני לקראת הצעת המחיר, הצעת המחיר שתקבלו תהיה שגויה. אתם עשויים למצוא את עצמכם חוסכים כך כסף – אולם בעת הצורך, לא יהיה לכם כיסוי ביטוחי, כלומר, אתם בעצם משלמים סתם. גם אם אתם מעשנים סיגריה בשבוע, גם אם אתם סובלים ממחלות רקע שמזמן לא התפרצו, וכדומה – חשוב שתהיו כנים לחלוטין לטובת קבלת הצעת מחיר מדוייקת, כדי שבאמת תהיו מבוטחים ובעת הצורך, חלילה, תוכלו לתבוע את הביטוח ולקבל כיסוי מלא של הלוואת המשכנתא שלכם

 

  • בדקו את ההרחבות המוצעות לביטוח הדירה ולביטוח והחיים, ושקלו איזו מהן חשוב לכם לקבל. אם יש לכם רכוש יקר, אם אתם מגדלים כלבים גדולים, או אם אתם מארחים הרבה – אולי כדאי לשקול גם ביטוח רכוש (שבמרבית המקרים מגיע בכיסוי דומה לזה של ביטוח המבנה ללא תוספת עלות – כדאי לבדוק) או ביטוח צד ג' לביטוח הדירה. גם בביטוח החיים ישנן הרחבות שתתבקשו להחליט בנוגע אליהן. אנחנו ממליצים לא לוותר על ביטוח צנרת (תיקונים בצנרת הם עניין מורכב ויקר שטוב שאיש מקצוע ידאג לתקנן בזמן ובאיכות טובה, לפני שגם השכנים יתחילו להתלונן על הרטיבות…)

 

  • כאשר אתם משווים בין ההצעות שקיבלתם לטובת ביטוח הדירה, חשוב שתכירו את הנוסח התקני והסטנדרטי אותו מציעות כל חברות הביטוח. אם תדעו שאתם מקבלים הצעת מחיר למוצר זהה, יהיה לכם קל להשוות את תמחור המוצר וההרחבות המוצעות, ולדעת איזה ביטוח משכנתא כדאי לכם לבחור.

 

ביטוח משכנתא והרחבות אפשריות
לפני שאתם בוחרים ביטוח משכנתא בדקו הרחבות אפשריות, ולו רק כדי שתוכלו להיות בטוחים שאתם מכוסים כמו שצריך

 

יש לכם ביטוח משכנתא? זה הזמן לבדוק אם אפשר לחסוך בתשלומים בגינו

רפורמות רבות, בראשותן הרפורמה שנבעה מוועדת גרמן, השפיעו על מחירי ביטוח הדירה וביטוח המשכנתא ואיפשרו עולם של מוצרי ביטוח שבו קל יותר להשוות מחירים ולבחור את הביטוח הנכון והמשתלם ביותר עבורכם. גם אם ביטוח המשכנתא שלכם הוא בן שלוש שנים – ובוודאי אם הוא ישן יותר – כדאי לבחון איזה ביטוח יש לכם, מה הכיסויים שקיבלתם וכמה הוא עולה לכם. תמצאו שבטווח הארוך, מחזור ביטוח המשכנתא הוא צעד שיחסוך לכם אלפי, אולי אף עשרות אלפי שקלים.

 

ביטוח המשכנתא שלכם מבטח אתכם בגין הלוואת המשכנתא, בגובה הראשוני שלה. אם בינתיים החוב שלכם לבנק בהלוואת המשכנתא הצטמצם – דעו כי יידוע חברת הביטוח בגין סכום החוב החדש יביא לקיצוץ אפשרי בגובה הסכום המבוטח ומכאן גם לקיצוץ בגובה התשלומים החדשים. זה כרוך בקצת "טופסולוגיה" – יש צורך ליידע את חברת הביטוח, לקבל מהם אישור בכתב על צמצום היקף הביטוח ולהעביר מסמכים בין הבנק לביטוח ובחזרה – אבל המשמעות בגובה התשלומים עשויה להיות שווה את המאמץ.

 

תתחדשו על הדירה החדשה!

ביטוח משכנתא, הכולל בתוכו ביטוח דירה וביטוח חיים, הוא נדרש על ידי הבנקים בטרם קבלת אישור סופי להלוואת המשכנתא שלכם. ביצוע סקר מקיף לביטוח המשכנתא המתאים לכם הפך קל יותר בשנים האחרונות, בזכות מוצרי ביטוח דירה זהים שקל להשוות ביניהם, ומדד שביעות הרצון של הלקוחות מחברות הביטוח. בין אם אתם נוטלים ביטוח משכנתא חדש או שוקלים למחזר ביטוח משכנתא קיים – מדובר בפעולה חד פעמית שתחסוך לכם מאות או אלפי שקלים בכל שנה. בהצלחה!

 

רוצה לקבל הצעה זולה עבור ביטוח משכנתא מחברת ביטוח מובילה?

כבר 28,583 אנשים פנו לשמוע על כתב שירות

פרטיותך חשובה לנו

הנני מאשר ומסכים לתנאי שימוש, אשר בכפוף להם הפרטים שמסרתי ישמשו לצורך קבלת פניות ו/או הצעות מצד שלישי

 

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme