חברות התעופה מהמזרח מסתערות על ישראל, ואנחנו אמורים לשלם פחות

רננה מור5 דקות קריאה
שתף:

אחרי שכבר התרגלנו לשלם הרבה פחות כסף על טיסות לאירופה בזכות חברות הלואו קוסט שנכנסו לשוק הישראלי, מגיע תורן של חברות התעופה מהמזרח הרחוק.

 

קוריאן אייר הייתה החלוצה עם שלוש טיסות שבועיות בין סיאול ותל אביב, ולאחרונה הודיעה חברת התעופה הסינית, היינאן איירליינס, אחת מעשר חברות התעופה הטובות בעולם, על הפעלת טיסות ישירות בקו ישראל סין. אחריה הגיעה חברת קתאי פסיפיק שהודיעה בשבוע שעבר על  הפעלת  טיסות מהונג קונג לתל אביב בחודש מרץ הקרוב ואם זה לא מספיק, אתר האינטרנט ההודי "הינדו ביזנס ליין" פרסם ידיעה לפיה חברת התעופה ההודית, "אייר אינדיה" צפויה כבר בשנה הבאה להפעיל טיסות סדירות וישירות בקו ישראל הודו, ויש גם שמועות על כך שחברת התעופה של סינגפור צפויה להודיע במסיבת עיתונאים בשבוע הקרוב על כניסה לשוק הישראלי.

 

המונופול של אל על בסכנה – ואנחנו צפויים לשלם הרבה פחות

אם כבר הספקתם לשכוח, כניסת חברות אירפאיות לשוק התעופה הישראלי עשו מהפכה של ממש לפחות בגזרת המחירים (על רמת השרות הדעות עוד חלוקות) והוזילו משמעותית את הטיסות לאירופה. רק לפני כמה שנים טיסה קצרה לאירופה היוותה חלק נכבד מסך הסכום ששילמנו על החופשה, אבל היום מדובר בסיפור אחר ואם בוחרים תאריך מתאים, אפשר לרכוש כרטיסים במחיר די זניח.

 

אבל האם אותה מהפכה צפויה גם במחירי הטיסות למזרח? כרגע כל הסימנים מראים שהתשובה חיובית.

 

שבירת המונופול של אל על שהייתה עד אפריל השנה חברת התעופה היחידה שטסה למזרח הרחוק, מביאה כבר היום לירידת מחירים משמעותית וזו רק ההתחלה.

אם נראה לכם שכל העולם טס השנה לסין, אתם לא טועים. בעקבות הכרזת היינן על הפעלת קו לבייג'נג במחיר של כ- $700 אל על הורידה את מחירי הטיסות בכמעט $400 , מה שהפך את סין ליעד הרבה יותר נגיש להרבה יותר ישראלים.

גם בטיסות להונג קונג כבר אפשר לראות ירידת מחירים משמעותית לאחר שקתאי הכריזו על טיסות ב-$844 בקו הישיר להונג קונג ואל על נערכה במהירות והורידה את המחיר לכמעט $900. לפי פרסומי החברה, תשלמו על טיסה במחלקת תיירים $870, $1,550 במחלקת פרימיום ו-$2,750 במחלקת עסקים.

 

קתאי פסיפיק
קתאי פסיפיק a350-1000

 

יחידות העילית של חברות התעופה

אבל ההשפעה של כניסת חברות התעופה מהמזרח על שוק הישראלי אמורה להיות הרבה משמעותית מהוזלת מחירי הטיסות. חברות התעופה מהמזרח ידועות בשרות המעולה שלהן עם וואיי פיי חינם בקתאיי, גלידות בן אנד גריס בהיינן ועוד פינוקים שונים. להוציא אולי את אייר אינדיאה, שלפחות בטיסות פנימיות מציעה חווית טיסה די מאתגרת, חברות התעופה מהמזרח שהתחילו לפעול בישראל מציבות תחרות רצינית לאל על וגם לחברות האירופאיות שכבר פועלות כאן, וכמובן גם לאלטרניטיבות שנחשבו עד היום לזולות יותר כמו טורקיש איירליינז, ג'ורדניאן ואוזבקיסטאן.  

 

במקרה או שלא, החברות שהגיעו מהמזרח בחרו להכנס לשוק הישראלי עם דגמי המטוסים החדישים ביותר שיש, קתאי פסיפיק למשל תתחיל לטוס במטוסי A350 המפוארים של איירבאס שנחשב לדגם העילית של מטוסי הנוסעים. המטוס נחשב לידידותי במיוחד לסביבה, עם  מערכת בידור מתקדמת במיוחד וחיבור WiFi במחלקת העסקים, במחלקת תיירים פרימיום וגם במחלקת התיירים. עוד יתרון משמעותי של קתאי הוא החיבור ל"נמל הבית" של החברה – שדה התעופה של הונג קונג. הטרמינל של הונג קנג ידוע כאחד מהמתקדמים ביותר בעולם, עם קונקשנים נוחים ומהירים לטיסות המשך לסין, יפן והמזרח הרחוק, כמו גם לאוסטרליה, ניו זילנד והאוקיאנוס השקט. בנוסף, דרגון-אייר, חברת הבת של קתאי פסיפיק מציעה טיסות ל- 53 יעדים ברחבי אסיה, מתוכם 23 בסין.

חברות התעופה מהמזרח צפויות לשנות את הרגלי הטיסה של הישראלים, לקצר את הטיסות ולהפוך את ההגעה ליעדים שעד היום היה לא קל להגיע אליהם להרבה יותר פשוטה. נראה שאחרי שנים שחיכינו למהפכה שבאמת תפתח את ישראל לעולם, היא מתרחשת ממש עכשיו.

 

למה כל זה קורה?

הורדת המחירים עבור הישראלים היא אולי מטרה חשובה, אבל זה רק חלק קטן מהסיפור. מבול חברות התעופה הזרות שפתחו קווים סדירים לישראל בשנים האחרונות הוא תוצאה של הסכם שמיים פתוחים, שנחתם במקור בין ישראל לאירופה, אבל נראה שיריב לוין, שר התיירות, שהצהיר על הכוונה לפתח את קשרי התיירות של ישראל עם המזרח הרחוק, החליט להרחיב אותו גם למזרח. הניסיונות להביא את חברות התעופה מהמזרח לישראל התחילו כבר ב- 2013, אבל הבשילו רק השנה.

 

Hainan Airlines
Hainan Airlines

 

המזרח הרחוק הוא השחור החדש של הכלכלה העולמית, ורבים סבורים שכלכלות המזרח צפויות להיות הכוח העולה בשנים הקרובות. מעמד הביניים במדינות כמו סין והודו מתפתח במהירות עצומה, והיכולות הכלכליות של תושבי מדינות הענק האלה רק גדל מידי שנה. הסינים מתחילים לגלות את העולם, ותיירות החוץ הסינית גדלה במימדים עצומים. הפוטנציאל העסקי והתיירותי מבחינת ישראל הוא עצום, והיא מאוד מעוניינת להיות שם כשמיליוני סינים יתכננו את החופשה הבאה שלהם. כבר עכשיו יש עלייה גדולה במספר התיירים הסינים שמגיעים לישראל דרך היינן איירליינס, וזו רק ההתחלה.

 

מבחינת חברות התעופה מהמזרח, ישראל היא בירת עסקים וטכנולוגיה שהן לא יכולות להרשות לעצמן לפספס, עם תנועה ערה  מאוד של אנשי עסקים מישראל למזרח ולהפך. נכון להיום, מחלקות הביזנס בטיסות להונג קונג מתמלאות הרבה יותר מהר מהאיקונומי, אבל לפי ההערכות הישראלים יגלו מהר מאוד את פוטנציאל הקונקשנים ליעדים אהובים במיוחד כמו בנקוק ואוסטרליה והמגמה הזו אפילו צפויה להתהפך.

 

קתאי כבר הכריזה שכרגע מספר הטיסות להונג קונג יהיה ארבע בשבוע, אבל הן יעלו את מספר הטיסות בהתאם לביקוש, ולפי הצפי שלהן הביקוש צפוי לעלות בקרוב מאוד.

 

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme