כך פתרתי מצוקת שינה של יותר מ-10 שנים בחמש שעות בלבד

עודכן 5 פברואר, 2020

סבלתי מהפרעות שינה במשך יותר מ-10 שנים – ריבים עם בעלי, צעקות על הילדים ומתח נפשי תמידי. מסתבר שאין צורך לסבול ואפשר לתקן – כך פתרתי את הבעיה בסדנה אחת ששינתה את איכות השינה שלי, ואת כל חיי.

מעולם לא הייתי "חיית מסיבות" שמבלה לילות ללא שינה, אבל מתישהו במהלך הדרך היכולת שלי לישון כמעט נעלמה. ניסיתי להירדם אבל המחשבות תמיד התגנבו וכל טכניקה שניסיתי נידונה מראש לכישלון. מה לא ניסיתי? אפילו ניסיתי לקחת כדורים אך הדבר יצר בי תלות ורמות אנרגיה מאוד נמוכות ובסופו של דבר זה רק פגע בי יותר. מאחר ושנת צהריים מעולם לא הייתה אופציה לאישה עסוקה כמוני, נאלצתי להסתגל לשגרה שבה אני תמיד עייפה – ריבים עם בעלי בעקבות הלחץ, צעקות על הילדים בגלל הרעש ויותר מהכל, חוסר שלווה נפשית והרגשה שאני "על הקצה" לאורך כל היום.

 

התאמה לטיפול בהפרעות שינה בסדנת בזק של 5 שעות תלויה במספר גורמים, כמו לאיזה קבוצת גיל אתה שייך. מעל 37,956 ישראלים כבר ביצעו בדיקה להתאמה לטיפול בהפרעות שינה, זה לוקח פחות מדקה ורק צריך לענות על מספר שאלות בסיסיות.

ניתן להריץ בדיקת התאמה לסדנת בזק להפרעות שינה על ידי בחירת קבוצת גילך:

 

למה אני לא נרדמת?

כשניסיתי להבין למה אני לא מצליחה להירדם, עלו המון תשובות אפשריות. הלחץ בעבודה, הוויכוח היומי עם בן הזוג או שיחת הטלפון מהבנק הסבירו את הלילות הלבנים האלה, אבל ההבנה הזו לא סיפקה פתרון. בסופו של יום מצאתי את עצמי במיטה, מותשת מעייפות ומתוסכלת בו זמנית.

בסופו של דבר, הבנתי שהכל תירוצים ועליתי על הבעיה האמיתית. הסיבה שאני רבה עם כולם, הסיבה שאני מרגישה חלשה במהלך היום והסיבה שאני חסרת אנרגיה היא כמובן – מחסור בשינה. המחסור שלי בשינה הוביל את החיים שלי במסלול שלא בחרתי וכמה שחשבתי שאני חזקה ויכולה להלחם בזה, טעיתי.

 

סדנה אחת – חמש שעות

הכול השתנה כשהגעתי לסדנה עם השם המבטיח "פשוט לישון", שמאחוריה עומד רופא. והאמת היא שאחרי שיישמתי את השיטות שלמדתי שם השינה באמת הפכה למטלה פשוטה יותר ומעייפת הרבה פחות. פתאום הבנתי שהשינה יכולה להיות טבעית וקלה, הבנתי למה אני באמת מתקשה להירדם ולמדתי שיש לי את היכולת להפעיל את מנגנוני השינה בעצמי. כן, כן, לגמרי לבד.

 

הסדנה הזו נמשכה חמש שעות בדיוק, ובסופה הרגשתי שיש לי הרבה יותר שליטה על החיים שלי, ועל היכולת שלי להירדם. התחושה הזו שיפרה את מצב הרוח אבל היה לי ברור שזה עוד לא הסוף. מבחן התוצאה הוא זה שיקבע אם אני באמת מסוגלת לעשות את זה, או האם נדונתי להישאר ערה בחמישים השנים הבאות.

 

מבחן התוצאה – הצלחה מסחררת

מבחן התוצאה היה מוצלח מאוד, וכבר אחרי הסדנה הצלחתי לישון טוב יותר. עם השינה הרציפה הגיעו גם כל תופעות הלוואי שתמיד נשמעו לי כמו מיתוס: הרגשתי רעננה יותר במהלך יום העבודה, הצלחתי לדאוג קצת פחות, הזיכרון שלי השתפר והתיאבון גדל. היחסים עם המשפחה השתפרו והסובבים אותי אומרים שאני נראית הרבה יותר אופטימית. מסתבר שזה אפשרי, ולא צריך בשביל זה כדורים או טכניקות משונות. סדנה קבוצתית של חמש שעות עושה את העבודה מצוין.

בנוסף, אחד הדברים שהכי הפתיעו אותי היה שגם אחרי שסיימתי את הסדנה, נהנתי מתמיכה קבועה מהצוות של הקורס שעזרו לי כל פעם שהייתי צריכה חיזוק. אם הייתי צריכה שיחת טלפון עם אחד המדריכים, או אפילו מפגש – קיבלתי מענה מיידי. זה לא מובן מאליו.

 

התאמה לטיפול בהפרעות שינה בסדנת בזק של 5 שעות תלויה במספר גורמים, כמו לאיזה קבוצת גיל אתה שייך. מעל 37,956 ישראלים כבר ביצעו בדיקה להתאמה לטיפול בהפרעות שינה, זה לוקח פחות מדקה ורק צריך לענות על מספר שאלות בסיסיות.

ניתן להריץ בדיקת התאמה לסדנת בזק להפרעות שינה על ידי בחירת קבוצת גילך:

 

טיפול בבעיות שינה
עינת מילר
בדוק התאמה לטיפול בהפרעות שינה
בחר את קבוצת גילך: