השוואת ביטוחי משכנתא

איתן נוימן5 דקות קריאה
שתף:

 

בכל פעם שאתם לוקחים משכנתא מהבנק, חלק בלתי נפרד מהסכום החודשי שאתם משלמים הוא ביטוח שנועד לאפשר לבנק לדעת שההלוואה שנתן תוחזר במלואה בכל מקרה. הביטוח מכסה מקרים שהתרחש נזק בלתי הפיך למבנה או תקלה שעלות תיקונה גבוה. כמו כן, ביטוח זה כולל מרכיב של ביטוח חיים שיבטיח כי המבטח ישיב את ההלוואה במקום הלווה, במקרה שלוקח המשכנתא הלך לעולמו. חברות הביטוח השונות מציעות כיסויים נוספים לאלו שמציע הבנק, ועלותן בדרך כלל תהיה נמוכה יותר מהפוליסה המוצעת על ידי הבנקים. נשווה בין חברות הביטוח השונות בתוכנית ממוצעת, ונגלה מי מציעה את המחיר המשתלם ביותר.

ביטוח המבנה

כאשר בוחנים את העלות של ביטוח המבנה, חברות הביטוח מחשבות את העלות על פי הסכום המבוטח, הקומה שבה נמצא הנכס, אם מדובר בדירה או בית פרטי, אם בנזקי מים יהיה שימוש בשרברב מטעם חברת הביטוח וכן בהתבסס על גיל המבנה.

ניקח לדוגמה ביטוח מבנה בבניין משותף בקומת ביניים, בן חמש שנים, בסכום של חצי מיליון שקלים. אשר אם יש בעיות אינסטלציה, יגיע שרברב מטעם חברת הביטוח ויתקן את הנזילה, הכולל בתוכו גם: כיסוי רעידת אדמה למבנה, כיסוי נגד סיכוני גניבה, שוד ופריצה או ניסיון לבצע פעולות אלה. ושלפוליסה לא היו תביעות אחרונות בשנים אחרונות בביטוח המבנה. אלה התעריפים שיוצעו על ידי החברות השונות:

חברת AIG – מציעה כיסוי באינטרנט במחיר של 801 ₪. אחריה, נמצא את חברת שלמה ביטוח עם "שלמה HOME" בעלות מעט גבוהה יותר של 817 ₪. חברת ביטוח ישיר בתוכנית "ביטוח דירה ותכולתה" מציעה כיסוי זהה בעלות של 858 ₪, מנורה מבטחים עם תוכנית "מקיף דירה" מציעה כיסוי בעלות של 1,040 ₪, חברת איילון עם תוכנית "הכל בה לדירה" מציעה 1,097 ₪ וחברת הראל מציעה כיסוי גבוה ביחס לחברות האחרות בעלות של 1,161 ₪.

 

מה לגבי מרכיב ביטוח החיים בביטוח המשכנתא?

כפי שציינו ביטוח משכנתא כולל בתוכו גם את מרכיב ביטוח החיים. ניסינו לבדוק את המחירים שמציעות חברות הביטוח השונות, לביטוח חיים של לווה בשני מסלולים שונים, כאשר סכום הביטוח הוא 300,000 ₪ בריבית קבועה של 4% לעשר שנים ועוד 200,000 ₪ בריבית משתנה של 3% לעשר שנים. הבדיקה התבצעה ללווה ממין נקבה שאינה מעשנת בגיל 42.

התוצאות שקיבלנו היו כדלקמן:

חברת AIG הציעה פרמיה חודשית ראשונה של 34.67 ₪, ופרמיה חודשית ממוצעת במשך תקופת הביטוח של 23 ₪. סה"כ הפרמיה המצטברת עומדת על סך של 2,760.12 ₪.

חברת הפניקס הציעה פרמיה חודשית ראשונה של 39.28 ₪, ופרמיה חודשית ממוצעת במשך תקופת הביטוח של 28.1 ₪. סה"כ הפרמיה המצטברת עומדת על סך של 3,371.58 ₪.

אחריהן, חברת הכשרה הציעה פרמיה חודשית ראשונה של 40.79 ₪, ופרמיה חודשית ממוצעת במשך תקופת הביטוח של 30.15 ₪. סה"כ הפרמיה המצטברת עומדת על סך של 3,617.54 ₪.

בין ההצעות הגבוהות שקיבלנו הייתה ההצעה של חברת הראל, שהציעה פרמיה חודשית ראשונה של 61.93 ₪, ופרמיה חודשית ממוצעת במשך תקופת הביטוח של 42.46 ₪. סה"כ הפרמיה המצטברת עומדת על סך של 5,095.64 ₪.

לסיכום, כפי שניתן לראות השוואת מחירים של תחום זה משתלמת מאד, ויכולה לחסוך עשרות אלפי שקלים לאורך כל תקופת המשכנתא. עשו את ההשוואה שלכם ובחרו את התוכנית המשתלמת ביותר.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme