שלא יעבדו עליכם: יכול להיות שגם לכם מגיע החזר של אלפי שקלים!

עודכן 19 מאי, 2020

עם מכירת הדירה גם אתם שילמתם מס מכובד לקופת המדינה, אבל יש סיכוי שאתם זכאיים להחזר מס משמעותי – ואתם פשוט לא מודעים לזה. במקום לקבל את הגזירה כמובנת מאליה, זה הזמן לבדוק האם גם לכם מגיע החזר כספי שמן!

איך מקבלים החזר מס שבח?

כל מי שמוכר נכס בישראל נדרש לשלם מס שבח, והוא אמור להעביר לקופה הציבורית נתח מתוך הרווח שקצר. במילים אחרות, אם ערך הדירה שלכם עלה מאז רכשתם אותה, תצטרכו לשלם מס לא מבוטל. מצד שני, בדיקה פשוטה תגלה לכם האם ייתכן שאתם זכאיים להחזר משמעותי שיגיע ישירות לחשבון הבנק שלכם.

 

זכאות להחזר מס שבח תלויה במספר גורמים, כמו קבוצת גילך. מעל 23,913 ישראלים כבר ביצעו בדיקה להחזר מס שבח, זה לוקח פחות מדקה ורק צריך לענות על מספר שאלות בסיסיות.

 

ניתן להתחיל בבדיקת זכאות להחזר מס שבח מהמדינה על ידי בחירת קבוצת הגיל שלך:

 

*רלוונטי רק למי שמכר נכס ב-6 השנים האחרונות.

*רלוונטי למי שיש נכס נוסף בבעלותו או שהנכס שלו נמכר ביותר מ-4.5 מיליון ש״ח

איך אדע אם שילמתי מס שבח במעמד המכירה?

מס שבח משולם בדרך כלל במקרים הבאים:

  1. קיים נכס שני ומעלה במעמד המכירה
  2. דירה יחידה שנמכרה ביותר מ-4.5 מיליון ש״ח.
  3. יש זכויות בניה שלא נוצלו
  4. עסקאות תמ״א וקומבינציה

 

לפני הכול: למה אתם משלמים בכלל מס רווח?

הרעיון שעומד מאחורי מס שבח נראה פשוט למדי. כשאתם מוכרים דירה או בית, חלק מהרווח שקצרתם אמור להגיע למדינה. עם זאת, ב-2014 נכנסה לתוקפה תוכנית חדשה, והיא קבעה שורה של שינויים מהותיים. בין השאר בוטל הפטור מתשלום מס רווח למי שמכר דירה בתוך פחות מ-4 שנים ממועד מכירתה של דירה קודמת. מנגד נקבעו תקנות חדשות, לרבות תקנה הקובעת כי בעלי דירה נוספת ישלמו מס בשיעור של 25%, גם לאחר ארבע שנים.

 

מיסים אלה נקבעו כדי לאפשר גם למדינה לנגוס ברווחים ממכירת הדירות, וליהנות מעליית הערך שלהן. עם זאת, מס שבח הוא מס מורכב יחסית, וחשוב להבין שישנם סעיפים וקריטריונים שונים המשפיעים על גובה המס, על הזכאות לקבלת פטור ועל הסכום שאתם אמורים לשלם.

 

החזר מס שבח
גם המדינה רוצה נתח מהרווחים שלכם – אבל ייתכן שמגיע לכם החזר

 

האם אתם זכאיים להחזר?

החוק קובע במפורש כי ישנם מצבים שונים בהן ניתן ליהנות מפטור על תשלום מס שבח, ובמקרים רבים ניתן לבקש ולקבל החזר מס שבח. החזרים אלה מתבצעים על ידי מס הכנסה, והכסף מועבר ישירות לחשבון הבנק עם אישור ההחזר. כל זאת על פי הכללים הקבועים בחוק, הקובעים תנאים שונים שמאפשרים קבלת פטור גם לאחר תשלום המס, ובהתאם – ניתן לקבל החזר של מאות ואף אלפי שקלים.

 

לצורך קבלת החזר המס יש להגיש בקשה מסודרת לרשות המס, הכוללת דוחות שנתיים ומסמכים שונים. בנוסף חשוב לבדוק מראש האם אתם עומדים בקריטריונים שנקבעו, והאם אתם זכאיים לקבלת ההחזר. כאשר מס השבח מתחלק בני בני הזוג או כאשר ניתן לשייכו לאחד מבני הזוג בלבד, ייתכן שתוכלו לקבל בחזרה סכום משמעותי. בנוסף ייבדקו משתנים אחרים, לרבות פריסת מס השבח על פני תקופה ממושכת, קיזוזי הפסדים או בעיה כלכלית המציבה קושי בפני משלמי המס.

 

בדקו זכאות – וחסכו אלפי שקלים

אם שילמתם מס שבח עם השלמת מכירת הדירה שלכם, זה הזמן לבדוק האם שילמתם מס גבוה מדי, והאם ייתכן שאתם זכאיים להחזר. בבדיקה פשוטה וקצרה תוכלו לגלות האם ניתן לבקש החזרי מס מהמדינה, ולקבל בחזרה אלפי שקלים.

 

זכאות להחזר מס שבח תלויה במספר גורמים, כמו קבוצת גילך. מעל 23,913 ישראלים כבר ביצעו בדיקה להחזר מס שבח, זה לוקח פחות מדקה ורק צריך לענות על מספר שאלות בסיסיות.

 

ניתן להתחיל בבדיקת זכאות להחזר מס שבח מהמדינה על ידי בחירת קבוצת הגיל שלך:

 

*רלוונטי רק למי שמכר נכס ב-6 השנים האחרונות

זכאות להחזר מס שבח
עינת מילר
האם אתה זכאי להחזר מס שבח מהמדינה?
בחר את קבוצת גילך לבדיקה