כך תחסכו עד אלפי שקלים בהוצאות הביטוח למשכנתא

אורית ברמן
עודכן 3 מאי, 2024

ביטוח משכנתא במחירים שוברי שוק, המוצע לקהל הרחב, בעלויות הנמוכות במאות ואף באלפי שקלים מכל חברת ביטוח אחרת. כך, גם אתם יכולים להצטרף למבוטחים בחברה ששברה את השוק וליהנות בקלות מחיסכון של אלפי שקלים על ביטוח המשכנתא לאורך תקופת ההלוואה.

[לחצו כאן כדי לבדוק זכאות לחסכון של אלפי שקלים בביטוח המשכנתא]

עלות ביטוח המשכנתא המשולמת בכל חודש לאורך תקופת ההלוואה, מסתכמת במאות שקלים, כאשר כל הנחה בתשלום החודשי עשויה לחסוך למבוטח אלפי שקלים לאורך התקופה. אז איך חוסכים בעלות ביטוח המשכנתא, כמה אפשר לחסוך והאם גם אתם יכולים לצמצם את עלות הביטוח? ריכזנו עבורכם את כל מה שרציתם לדעת על ביטוח משכנתא וחיסכון בעלויות ולא ידעתם את מי לשאול.

 

זכאות להוזלת ביטוח המשכנתא וחיסכון של אלפי שקלים תלויה במספר גורמים, כמו קבוצת גילך. מעל 15,313 ישראלים כבר ביצעו בדיקת זכאות. זה לוקח פחות מדקה ורק צריך לענות על מספר שאלות בסיסיות.

 

ניתן להתחיל בדיקה להתאמה להוזלת ביטוח המשכנתא על ידי בחירת קבוצת גילך:

 

מהו ביטוח משכנתא?

ביטוח משכנתא הינו אחד מהביטוחים החשובים ביותר, המלווה אותנו מרגע נטילת המשכנתא ועד לסיום פרעונה. הביטוח נדרש על ידי הבנקים המלווים כתנאי לקבלת ההלוואה וכערובה ליכולת תשלום ההלוואה במקרה של פטירת הלווה ובמקרים של נזק למבנה. כך, למעשה כל בעל משכנתא מבוטח בביטוח זה המהווה הוצאה חודשית לאורך תקופה העשויה להגיע לעשרות שנים.

ביטוח המשכנתא כולל למעשה 2 ביטוחים שונים:

ביטוח חיים למשכנתא – כיסוי ביטוחי אשר נועד להגן על הלווים ועל הבנק המלווה במקרה של פטירת אחד הלווים ולהבטיח את תשלום ההלוואה עבורו. כך, לא ידרשו בני משפחתו של הלווה לשאת בנטל ההלוואה והבנק יקבל את תשלום יתרת ההלוואה מחברת הביטוח.

ביטוח מבנה למשכנתא  כיסוי ביטוחי זה משמש למקרים בהם נגרם נזק למבנה לרבות כתוצאה מרעידת אדמה, וכן נזקי צנרת. 

שילובם של שני ביטוחים אלו מבטיח הן ללווה והן לבנק את היכולת לעמוד בתשלומי ההלוואה בהתאם לתנאים שנקבעו בין הצדדים.

 

כיצד לבחור ביטוח משכנתא?

בחירה בביטוח משכנתא חייבת להיעשות בשיקול דעת ובאחריות, על מנת לוודא שהביטוח הנבחר אכן יהיה המותאם ביותר עבורכם הן מבחינת הצרכים והן מבחינת העלויות. לכן, בטרם בחירתכם בביטוח, יש לשים לב למספר דגשים עיקריים:

  • יש להשוות מחירים בין מספר חברות ביטוח, שכן לעיתים תופתעו לגלות הפרשים משמעותיים בעלות החודשית. על אף שמטעמי נוחות נוהגים רבים לעשות את ביטוח המשכנתא דרך סוכנות ביטוח מטעמו של הבנק המלווה, אין זה בהכרח הצעד הנכון, ועצלנות זו בבדיקת הצעות הביטוח בחברות אחרות עלולה לעלות למבוטח ביוקר.
  • הקפידו לבחון את עלות הביטוח לטווח הרחוק, בהתאם ללוח הסילוקין של המשכנתא, שכן עלות הביטוח העתידית עלולה להתברר כיקרה יותר מהעלות ההתחלתית.
  • מומלץ להשוות כל מספר שנים את עלות הביטוח הנוכחית מול הצעותיהן של חברות ביטוח אחרות, שכן ניתן לעבור בקלות ובאופן מיידי בין חברות ביטוח ולהוזיל את העלויות.

 

ניתן להתחיל בדיקה להתאמה להוזלת ביטוח המשכנתא על ידי בחירת קבוצת גילך:

 

עינת מילר
האם יש לך זכאות להוזלת ביטוח המשכנתא?
בחר את קבוצת גילך לבצע בדיקה