גיוס כספים – 7 חלופות לגיוס ללא סיוע מקרנות הון סיכון

שרון פורגש5 דקות קריאה
שתף:

התחלתם במסע גיוס כספים אבל נתקלתם בפרדוקס קרנות הון סיכון? הפרדוקס הוא פשוט: במידה ואתם עסק קטן או עסק מתחיל ואתם פונים לקבל סיוע או השקעה מקרן הון סיכון התשובה המתקבלת פעמים רבות היא שהעסק שלכם קטן מדיי או צעיר מדיי ועליכם לפנות שוב בשלב מאוחר יותר שבו תוכלו להראות כדאיות אבל במידה ואתם מצליחים להוכיח כדאיות הקרנות רוצות שתמנפו זאת קצת יותר.

 

אז מה עושים כשהעסק שלכם זקוק לכסף אבל אתם לא עונים על הקריטריונים של קרנות הון סיכון?

 

ריכזנו עבורכם 7 חלופות אפשרויות עבור גיוס כספים

  1. תפנו לחברים ובני משפחה

אחת הדרכים לקבלת מימון ראשוני היא לפנות לבני משפחה וחברים. אפשר לעשות זאת בדרכים פורמליות או בדרכים לא פורמליות. אל תשכחו להסביר ולהבהיר לבני המשפחה או החברים שמוכנים להשקיע או להלוות לכם סכום ראשוני, שישנה סכנה ממשית שההשקעה לא תצלח, וזאת כדי למנוע אי נעימויות בהמשך הדרך במידה והיוזמה או הפרויקט שלכם לא יצליח להתרומם.

 

  1. חפשו אנג'לים (Angel Investors)

אנג'לים הם משקיעים פרטיים אמידים, שלרוב מתמקדים בתחומים שמעניינים אותם, והם יכולים להוות מקור מצויין למימון ראשוני. הקושי היחיד הוא למצוא אותם. אפשרות אחת לאתר משקיע כזה היא לנסות ולמצוא קשרים לאנג'לים דרך הרשתות החברתיות שיצרתם לעצמכם. האפשרות השנייה היא לפנות לאתרים גדולים (למשל אתר AngelList) שיכולים לעזור וליצור את הקשר.

 

  1. מימון המונים או מימון חברתי

היום כבר יש מספר אתרים של מימון המונים (Crowdfunding), למשל אתר Kickstarter. אתרים אלה הופכים למעשה את היוצרות וקובעים משוואה חדשה – קודם למכור ואחר כך לייצר. המשוואה החדשה הזאת פותרת שתי בעיות: 1) מציאת מימון לייצור, ו- 2) מציאת קונים שירכשו את המוצר המוגמר. הפלטפורמות הללו הפכו לפופולריות מאד ובמקביל הפכו לתחרותיות יותר ולכן יש צורך להשקיע בשיווק כשפונים לאפיקי מימון אלה.

 

  1. גיוס הון מהמונים (ECF – Equity Crowdfunding)

גיוס הון מהמונים הוא רעיון חדש יחסית. בדומה למימון המונים היזם פונה לקהל ומבקש כסף לפרויקט, אבל במקום למכור את המוצר המוגמר ב- ECF היזם מוכר מניות. בדרך זו היזם יכול לפנות לכמות גדולה של משקיעים פוטנציאליים שכל אחד מהם יכול להשקיע סכום קטן אבל ביחד ההשקעה יכולה להגיע למעל 1,000,000 ₪. פלטפורמה זו חדשה יחסית אולם צוברת פופולריות.

 

  1. תפנו למאיצי סטארט-אפים (Accelerator)

מאיצים הם למעשה תכניות אינטנסיביות שמסייעות לחברות הזנק להתרומם. החיסרון הוא שתכניות אלו אינן נותנות מענה מיידי. אולם לצד החיסרון ישנם לא מעט יתרונות כגון סיוע במזומנים, חונכות וסיוע בשלב הבא של גיוס כספים. אחד השמות המוכרים בתחום הוא Y Combinator.

 

  1. הישארו במסגרות של מסחר אלקטרוני

הימנעו ממודלים עסקיים מורכבים ועתירי הון ופנו לשווק את המוצר שלכם בשווקים המקוונים כגון אתר Etsy, או שתקימו חנות מקוונת באתרים כגון Shopify. פתרונות אלה מאפשרים השקעה קטנה יחסית וההכנסות מתקבלות בשלב מוקדם יותר. פתרון זה יאפשר לעסק שלכם לגדול כך שתוכלו לפנות לקבלת אשראי מבנקים ואולי אפילו תצליחו להרוויח מספיק כדי לממן בעצמכם את השלב הבא.

 

  1. הגישו בקשה להלוואה לעסקים קטנים

אם ברצונכם להקים עסק, תוכלו לבדוק את האפשרות של רכישת עסק קיים.

המדינה רוצה לתמוך ולסייע לעסקים קטנים ולכן היא מאפשרת מתן הלוואות לעסקים קטנים בערבות המדינה. תנאי הלוואות אלה טובים וכדאי לבדוק האם אתם זכאים. 

 

אז מה עכשיו? כל מה שנותר זה למצוא את הרעיון ששווה מיליונים !

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme