13 טעויות בשפת הגוף שיגרמו לך להיראות רע

Entrepreneur Magazine5 דקות קריאה
שתף:

הגוף שלנו מתקשר עם הסביבה באופן כמעט נפרד מהמילים שיוצאות מפינו. שני סוגי התקשורת הללו למעשה שונים כל כך זה מזה, עד שרבים כלל אינם מבינים עד כמה טעויות בשפת הגוף שלהם פוגעת בהם. הם בטוחים שהתקשורת המילולית שלהם מחפה על הכל אבל האמת היא ששפת הגוף עשויה להסב נזק רב מכדי לתקנו במילים יפות. לפניכם ההזדמנות להיות מודעים טוב יותר למסרים שאתם משדרים מבלי להבחין בכך, אם רק תהיו ערניים לכל אותן מחוות שאתם עושים – לרוב ללא שליטה.

 

להלן מקבץ של טעויות בשפת הגוף שכדאי להיות מודעים אליהן

 

1 – מחוות מוגזמות: אנשים שתנועות הגוף שלהם מוגזמות מדי, בוודאי תנועות הידיים, הם אנשים שנתפסים כלפי חוץ כלא אמינים. מנגד, תנועות קטנות ופתוחות יותר משדרות כנות ובעיקר – שאין לכם שום דבר להסתיר.

 

2 – ידיים שלובות: כאשר אתם משלבים ידיים במהלך ריאיון עבודה או פגישה עם לקוח אתם יוצרים חוצץ פיזי בינכם לבין האדם השני, וכך אתם משדרים שאין בכם את הפתיחות הנדרשת לדבריו. גם אם תנסו לחייך או להנהן לאות הקשבה בזמן שאתם משלבים ידיים, הצד השני כבר קיבל את המסר, והוא לא חיובי.

 

3 – חוסר עקביות: הידיים אומרות דבר אחד – הפה משדר מסרים שונים. חוסר העקביות מוביל לתחושה שאתם מנסים להטעות, להשלות או לרמות, גם אם ההפך הוא הנכון.

 

4 – העברת המבט: אם אתם מביטים לנקודה אחרת בחלל או לאדם אחר בחדר, הדובר שמולכם ככל הנראה ירגיש שאין לכם עניין בדבריו, או שאתם פשוט לא מקשיבים. עדיף שתרכנו קדימה ותמקדו את תשומת לבכם בו.

 

5 – עמידה מרושלת: הישענות על הצד או עמידה לא יציבה משדרים חוסר כבוד כלפי האדם שמולכם, שככל הנראה בטוח בשלב זה שאתם משועממים.

 

6 – הימנעות מקשר עין: הדרך הטובה ביותר לגרום לאחרים לחשוד באמינות דבריך היא להימנע מקשר עין.

 

7 – קשר עין אינטנסיבי: בניגוד לסעיף הקודם, קשר עין רציף ואינטנסיבי יוצר תחושת אי נוחות שנובעת בעיקר מהתחושה שאתם מנסים להשליט מרות ולתפוס פיקוד על השיחה. הביטו מפעם לפעם לצדדים וחזרו ליצור קשר עין, זה ינסוך באדם השני ביטחון רב יותר.

 

8 – מבט בשעון: דרך מצוינת להפגין חוסר סבלנות, לחץ ומעל הכל – חוסר כבוד משווע.

 

9 – הנהון מוגזם: מי שמהנהן ללא הרף נתפס כמי שמנסה לשדר שהוא מבין ומסכים עם הנאמר, למרות שבפועל אין לו מושג אמיתי על מה מדובר.

 

10 – תנועות עצבניות: הקפצת הרגל או משחק תכוף בשיער ישדרו לאדם השני חוסר ביטחון וחרדה, ואם אתם מתנהלים כך במהלך ראיון עבודה סביר להניח שהמראיין יתפוס אתכם כמי שדואגים יותר למראה – ופחות לקריירה.

 

11 – הזעפת פנים: פנים זעופות משדרות כעס על הסביבה והן ללא ספק מרחיקות אנשים. נסו לחייך יותר, גם בראיונות עבודה ובפגישות עסקיות.

 

12 – לחיצת יד רפה: אם אתם רוצים לשדר חולשה והיעדר סמכות, לחיצת יד עדינה מדי היא אידאלית. מאחר וסביר להניח שאתם רוצים לשדר דווקא סמכותיות ועוצמה, לחצו את ידו של האדם השני ביציבות רבה יותר (מבלי להכאיב לו, כמובן).

 

13 – קרבה פיזית מוגזמת: איש אינו אוהב חדירה למרחב הפרטי שלו, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בקרבתו של אדם זר. תנו כבוד ושמרו מרחק, כך תאפשר לאדם שמולכם להרגיש נינוח ורגוע יותר במהלך הריאיון או הפגישה.

 

 

ככל שתהיו ערים לתנועות הגוף שלכם ותשימו לב למכשולים שעשויים למנוע מכם את האפשרות ליצור רושם חיובי תוכלו לסגל לעצמכם שפת גוף חדשה שמעבירה מסרים טובים יותר, שתואמים גם את התקשורת המילולית שלכם.

 

הכתבה המקורית הופיעה באתר Entrepreneur

ניתן לעקוב אחריהם בטוויטר

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme