שפת גוף לא משקרת – 11 הרגלים מהם כדאי להיפרד

מערכת5 דקות קריאה
11 הרגלי שפת גוף שכדאי לשנות
שתף:

כשאתם מדברים עם אנשים אחרים, בין אם אלה פרטנרים רומנטיים, חברים, קולגות או לקוחות, פחות חשוב מה אתם אומרים. יותר חשוב מה אתם לא אומרים ומה הגוף שלכם אומר במקומכם. זו לא הפתעה גדולה, כמובן. שפת גוף ידועה כנושא חשוב מאוד שנבחן כל הזמן ואומר לנו הרבה יותר מהמילים שאנחנו שומעים. המשמעות מאחורי המילים שלכם תשתנה לחלוטין בהתאם לתנועות הידיים או לאופן שבו אתם מתנועעים. באופן כללי די קשה להיפרד מהם, אבל יש כמה הרגלים שאפשר וכדאי לנסות לשנות. הדוגמאות שלפניכם מוכיחות עד כמה ברגע אחד של חוסר תשומת לב אתם מפילים את עצמכם דווקא כשאתם אמורים לזהור.

 

1 – תנועות עצבניות

יכול להיות שאתם רגילים להקפיץ את הרגל במקום כשאתם לחוצים או להתנועע בחוסר סבלנות כשאתם עצבניים. אלא שזו דרך טובה להראות לאנשים סביבכם שאתם לא האנשים החזקים והעוצמתיים שאתם חושבים שאתם, ואתם בעיקר מוכיחים היטב כמה אתם מתוחים. זו שפת גוף שממש כדאי לכם לשנות כדי להפגין יותר שליטה בפגישות עם לקוח או עם הבוס.

 

2 – משחק עם השיער

הגיע הזמן להניח לשיער שלכם, וזה נכון גם לגברים וגם לנשים. כשאתם משחקים עם השיער, מעבירים יד לאורך הקרקפת או משעינים את כפות הידיים שלכם על הראש, זה ממש לא נראה טוב. לא רק שזו דרך טובה לפגוע בשיער שלכם לאורך זמן, זה גם הרגל שמשדר אי נוחות. כשאתם לבד, נסו להחליף את הפעולה הזו בכדור גמיש שישחרר את העצבים במקום השיער שלכם.

 

שפת גוף ומשחק עם השיער
שפת גוף מספרת הרבה מאוד, וכשאתם משחקים עם השיער אתם נראים לא נינוחים

 

3 – תנועה הגנתית עם הידיים

יכול להיות שאתם משלבים ידיים או רוכנים קדימה פשוט משום שאין לכם איפה להניח את הידיים שלכם. הבעיה היא שאתם משדרים חוסר נוחות ואפילו התגוננות. שפת גוף מהסוג הזה היא בהחלט לא רצויה, וכדאי שהידיים שלכם יישארו חשופות כשאתם מדברים. כשהמאזינים שלכם לא רואים את הידיים שלכם הם עשויים לחשוב שאתם משקרים או שיש לכם משהו להסתיר.

 

4 – התעסקות מוגזמת עם הידיים

מחוות ידיים הן לא דבר רע באופן עקרוני, ונדמה שהעולם נחלק לשניים: אנשים עם מחוות ידיים מוגזמות ואנשים שלא זזים כלל כשהם מדברים. יועצים התנהגותיים טוענים שהמחוות המוגזמות הן דווקא דרך לא רעה בכלל לעורר את הקהל שלכם ולערב אותם יותר בשיחה. עם זאת, יש מחוות מהן רצוי להימנע. למשל, אל תצביעו על אנשים, אל תניפו את הידיים כאילו אתם מנצחים על תזמורת, ובאופן כללי נסו להימנע מכוריאוגרפיה מיותרת. מינון נכון, זה הסוד.

 

5 – הקשר בין שפת גוף להליכה

אנחנו לומדים לא מעט מההליכה של האדם ורובנו נוטים גם לשפוט אחרים על בסיס סגנון ההליכה שלהם. זה נתון לא מאוד מעודד, אבל מחקרים מצאו ששודדים תוקפים יותר את מי שגורר רגליים או מדשדש, פשוט שהוא נתפס כחלש וחסר ביטחון. אז יהיה לכם קצת קשה להתרגל לזה, אבל אם תתרגלו הליכה יציבה ובטוחה יותר, תשדרו מסר של ביטחון ועוצמה.

 

שפת גוף והליכה יציבה
הליכה יציבה ובטוחה היא דרך טובה להעביר מסר של ביטחון ועוצמה

 

6 – חייכו קצת יותר

חיוך משדר ביטחון, פתיחות, חום ואנרגיה. הוא גם יוצר תחושה נעימה הרבה יותר אצל המאזין שלכם, ולרוב תקבלו חיוך בחזרה. שפת גוף מושפעת מחיוך, ואם אתם רוצים להיראות נעימים ומכילים יותר, שדרו את זה. אחרת תיראו קרים ואדישים, ואלו לא תכונות רצויות במיוחד.

 

7 – הישארו מרוכזים

יכול להיות שיש סביבכם הסחות דעת שונות, אבל אל תתנו לצד השני להרגיש שאתם לא נותנים לו תשומת לב. יש אנשים שדעתם מוסחת בקלות, בטח כשהם עסוקים מאוד, אבל במקום לבדוק את ההודעות שהתקבלו בטלפון החכם נסו להתמקד באדם שמולכם, ובו בלבד. אם לא תעשו את זה תשדרו לו חוסר עניין וחוסר כבוד.

 

8 – הזדקפו קצת יותר

אימא בטח אמרה לכם את זה לא פעם, והיא צדקה. לרובנו קשה לשבת זקוף, בטח אם לא תרגלנו את זה קודם, אבל גם אם אתם מבלים את רוב היום מול המחשב כדאי שתרגילו את עצמכם ליישר את הגב ואת הצוואר. אם אתם יושבים בריאיון עבודה או בפגישה עם לקוח ואתם לא מקפידים להזדקף, אתם משדרים חוסר ביטחון. חוץ מזה, זה ממש לא תורם לגב שלכם.

 

שפת גוף ויציבות
אם תעמדו או תשבו זקופים יותר תשדרו ביטחון ועניין בבן/בת השיחה שלכם

 

9 – קשר עין במינון הנכון

עוד מרכיב חשוב של שפת גוף הוא קשר עין, וגם כאן אפשר ליפול בקלות לאחד הקצוות. מצד אחד קשר עין מוגזם שיוצר תחושה כאילו אתם בוחנים את האדם שמולכם יותר מדי. מצד שני היעדר קשר עין, מה שמאותת לצד השני שאתם לא ממש מקשיבים לו. הביטו באדם שמולכם, אבל עשו זאת בעדינות, בלי ללחוץ ולהרתיע.

 

10 – תפסיקו להיות שקטים כל כך

נסייג ונבהיר מראש: אתם ממש לא צריכים לקפץ בכל רחבי החדר וגם לא בין נושאי שיחה. מצד שני, אם אתם יושבים בשקט מוחלט וגם הגוף שלכם לא זז ולו במעט, האדם שמולכם יחשוב שאתם לא לגמרי מקשיבים לו. כדי לנסוך ביטחון באדם שלפניכם היראו כאילו אכפת לכם מה הוא אומר ואפשרו גם לגוף שלכם להביע עניין, בין אם בהבעות פנים ובין אם בדיבור.

 

11 – חוסר התאמה בין מילים לתנועות

יכול להיות ששיננתם את הטקסט שלכם היטב ואתם יודעים בדיוק מה צריך להגיד. הגוף שלכם, לעומת זאת, לא ממש משתף פעולה. למעשה, הקשר בין שפת גוף לבין שפת דיבור הוא קשר הדוק, וכשהוא לא מתקיים הוא מאותת לאחרים שאתם לא כנים לחלוטין. גם הכלל הזה, כמו עשרת הכללים שלפניו, הוא חשוב ורלוונטי בכל מערכת יחסים, בין אם פרטית ובין אם עסקית.

 

מקור: Business Insider

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme