10 שאלות שכדאי לשאול בסוף ראיון עבודה – כך אולי תתקבל למשרת החלומות שלך

ענבל ויזל5 דקות קריאה
שתף:

אנשים רבים נוטים לשכוח שכל ראיון עבודה הוא ראיון של שני הצדדים. בדיוק כמו שהמראיין בודק האם אתה מתאים לתפקיד שהוא מחפש לו עובד כך אתה צריך לבדוק שמקום העבודה עומד בדרישות שלך. הריאיון הוא למעשה בדיקה הדדית של שני הצדדים האם יש בניהם התאמה וכימיה. לכן, בסוף כל ריאיון כאשר מגיע החלק בו המראיין שואל אם יש לך שאלות בשבילו- אתה צריך לנצל את ההזדמנות ולשאול שאלות שיסייעו לך להבין ולהחליט האם מקום העבודה מתאים לך.

 

דונה פישר נשיאת חברה לגיוס עובדים גורסת שיש סיבה נוספת שבגללה כדאי להקפיד לשאול שאלות בריאיון עבודה. היא אומרת ש: "אם אתה לא מקפיד לשאול לפחות שתי שאלות בסוף הריאיון או במהלכו את עלול ליצור רושם שאתה אדיש הוא אף גרוע מכך – לא אינטליגנטי. כאשר אתה מגיע לריאיון עבודה אתה צריך שיהיו לך לפחות 4 שאלות מוכנות מראש כאשר אתה צריך לנסות ולשאול לפחות 2 מהם. פישר מוסיפה ואומרת ש: "השאלות שלך יכולות, למעשה, להפוך את הריאיון להצלחה או כישלון", היא ממשיכה ומסבירה ש: "אם השאלות שלך חסרות רגישות, או אם אתה שואל משהו שכבר עלה קודם לכן בשיחה, השאלות יכולות לפגוע בך הרבה יותר ממה שהן יכולות לעזור. שאילת שאלות חכמות, בעסקים זה דבר הכרחי."

 

רכזנו עבורך מספר שאלות שכדאי לשאול את המראיין במהלך ריאיון עבודה:

 

  1. האם יש לך ספקות או חששות בנוגע לכישורים שלי?

שאלה זו אולי מציבה אותך בעמדה של נחיתות, אך היא מראה למראיין שאתה מספיק בטוח בעצמך כדאי לעלות לדיון מולו את החולשות שלך.

 

  1. מהם הערכים המרכזיים של החברה? ומה אתם מנסים לשפר בה?

שאלה זו היא דרך מכובדת ורגישה לשאול אודות החסרונות של החברה. עלייך להיות מודע לחסרונות של החברה לפני שאתה מתחיל לעבוד בה. שאלה זו מראה שאתה מעוניין בעבודה ושיש לך רצון חיובי להבין את אופן הפעולה של החברה.

 

  1. מה עובד שעבד בעבר במשרה שלי עשה כדי להצליח בה?

שאלה זו תוכל לאפשר לך להבין כיצד החברה מודדת הצלחה בתפקיד אליו אתה מתראיין.

 

  1. אם תעסיק אותי למה אני צריך לצפות ביום עבודה שגרתי?

שאלה זו מראה שאתה להוט לקבל את התפקיד אך היא תוכל להעניק לך מושג טוב על האופי שלו ועל אופי העבודה בחברה. לאחר שתדע באופן כנה מה העבודה כוללת יהיה לך קל יותר להחליט האם אתה באמת מעוניין במשרה אליה אתה מתראיין.

 

  1. האם יש אנשים נוספים בארגון שאני צריך לפגוש?

שאלה זו תוכל לאפשר לך קודם כל לדעת האם אתה צריך לעבור ראיונות נוספים בארגון – וכך תקבל אינדיקציה גם איך הלך לך בריאיון הנוכחי. דבר חשוב נוסף ששאלה זו מאפשרת לך – הוא להכיר את אנשי הצוות האחרים ולהבין את הדינמיקה שיש במקום העבודה כך שתוכל להעריך איך תשתלב בה.

 

  1. איך אתה מודד הצלחה של העובדים שלך?

שאלה זו תאפשר לך לדעת איך החברה מודדת את ההצלחה של העובדים שלה. התשובה לשאלה תוכל לאפשר לך לדעת מה צריך בשביל להתקדם במקום העבודה הזה והאם המקום מתאים לך מבחינת הכישורים שלך וסוג העבודה שאתה מחפש.

 

  1. מהם הבעיות שהחברה מתמודדת איתן ואיך המחלקה שלך מנסה לפתור אותן?

שאלה זו תוכל לאפשר לך להבין טוב יותר את הבעיות איתן החברה מתמודדת. בנוסף לכך שאלה זו יכולה להוביל לשיחה ערה בה המראיין שלך ישתף אותך ביותר מידע ויספר לך יותר אודות החברה.

 

  1. מהו לוח הזמנים בו אתה מקבל החלטות ומתי אני יכול לצפות לשמוע ממך בחזרה?

שאלה זו תגרום למראיין לדעת שאתה מעוניין מאוד בתפקיד ושאתה מחכה לראות האם התקבלת. שאלה זו תוכל לאפשר לך להרגיש איך הלך הריאיון והיא תוכל גם לאפשר לך להעריך כמה זמן עלייך לחכות לפני שאתה מחפש עבודה בחברה אחרת.

 

  1. האם התפקיד אליו אני מתראיין הוא תפקיד חדש? אם לא מדוע מי שייאש אותו קודם עזב את התפקיד?

שאלה זו יכולה להיות אולי שאלה שלא נעים לשאול, אבל כאשר אתה שואל אותה אתה מראה למראיין שאתה חכם וביקורתי.

 

  1. האם יש מידע נוסף שאני יכול לתת לך בשביל שתחליט האם אני מתאים לתפקיד?

שאלה זו היא שאלה של נימוס בסיסי שאלה זו היא שאלה פשוטה אך היא מכסה את כל האפשרויות ומאפשרת למראיין לחשוב האם יש לו שאלות נוספות. שאלה זו מראה התלהבות שהיא מרוסנת.

 

לסיכום, כאשר אנחנו הולכים לראיון עבודה חשוב להקפיד לשאול שאלות ולא רק לענות עליהן. כאשר אנחנו שואלים שאלות אנחנו מראים שאנחנו אנשים אקטיביים ושיש לנו תשוקה לתפקיד. עלינו לנסח את השאלות באופן רגיש ולא יישיר מדי. חשוב לנסח שאלות שהן שאלות פתוחות ולא בהכרח שאלות שהתשובה עליהן היא כן או לא. עוד חשוב להקפיד שאנחנו לא שואלים שאלות שהתשובה להן היא ברורה מאליו – כי אז נצא פחות טוב בעיניי המראיין. את השאלות עלינו לשאול בביטחון ולא טון מהסס או מתנצל שמעיד על חוסר ביטחון אישי שיש לנו.

 

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme