איך לכתוב קורות חיים שישיגו לכם עבודה? מדריך מעשי

ענבל ויזל5 דקות קריאה
שתף:

אנשים רבים מחפשים עבודה ולא מצליחים להבין למה הם לא מגיעים לראיונות עבודה ולתפקיד הנחשק. אנשים רבים נופלים בשלב המיון של קורות החיים – קורות החיים שהם כותבים לא טובים מספיק ויש בהם טעויות ואז הם יוצרים רושם מוטעה או חוסר עניין אצל המראיין. עבור כל אלו ששואלים את עצמם איך לכתוב קורות חיים ריכזנו עבורכם טיפים ועצות שיעזרו לכם לשפץ, לשדרג ולכתוב את קורות החיים שלכם באופן טוב יותר.

 

איך לכתוב קורות חיים

 

  1. סגנון זה לא מילה גסה

קורות החיים שלך לא צריכים לכלול גרפיקה מתוחכמת או עיצוב ברמה של עיצוב טקסט לספר. קורות חיים טובים הם קורות חיים מסוגננים, אלגנטיים ואסתטיים. שמירה על גופן אחיד, פיסוק נכון, ורווחים אחידים בקורות החיים שלכם תהפוך אותם לטובים יותר.

  1. עיצוב טקסט- מה ואיך?

כאשר אנחנו מעצבים את הטקסט אנחנו צריכים לעצב אותו באופן שיהיה אחיד. שמירה על סגנון אחיד בגופן ובהדגשה של הטקסט היא חשובה מאוד.

  1. יישור טקסט – האם זה כדאי?

חשוב ליישר את הטקסט של קורות החיים. חשוב לשים לב שהיישור של הטקסט הוא איכותי ואחיד לכל אורך הטקסט של קורות החיים. מומלץ לייצר את הטקסט באופן אוטומטי ולא בעזרת לחיצה על מקש הרווח.

  1. איזה קטגוריות צריכות להופיע בקורות חיים?

קורות החיים צריכים להיות תמצות של ההיסטוריה המקצועית שלנו. הקטגוריות שצריכות להופיע בקורות החיים שלנו כוללות בין השאר: ניסיון מקצועי, השכלה, הישגים מקצועיים ועוד… . בקורות חיים נהוג לכתוב את התפקידים או את ההשכלה היא חדשה ראשונה ואת התפקידים וההשכלה הישנים יותר מתחת להם בסדר כרונולוגי יורד.

  1. לכתוב לעניין ולא להאריך סתם

כאשר כותבים קורות חיים חשוב לכתוב אותן באופן מתומצת וענייני. כתיבה ארוכה מדי של קורות החיים תהפוך את המסמך למסמך שאף אחד לא באמת יקרא. חשוב לכתוב בקורות חיים רק את התפקידים הכי חשובים שמלאנו. חשוב לוודא שאין פערי שנים גדולים מדי בהיסטורית העבודה שלנו כך שקורה שפתאום יש חלל של שלוש שנים בו לא ציינו אף משרה. גם אם עבדנו במשרה פחות טובה או נחשבת חשוב לציין אותה בשביל שלא יהיה חלל גדול מדי של שנים בהם לא כתוב כלום.

  1. לכתוב את האמת

חשוב מאוד לכתוב רק את האמת בקורות החיים שלנו. אנחנו לא חייבים לכתוב את כל האמת בקורות החיים שלנו אבל אסור לכתוב בהן מידע שקרי, מטעה או לא נכון. כתיבה של מידע שקרי בקורות החיים שלנו מהווה במידה מסוימת עבירה של מרמה והיא יכולה רק להזיק לנו ולא להועיל.

  1. לכתוב חיובי

חשוב לשמור על טון חיובי בקורות החיים. חשוב לשמור שכל המידע הכתוב בהם יהיה מידע חיובי או מידע שמנוסח על הצד החיובי ביותר. ככל שהתוכן יהיה חיובי יותר כך ניצור רושם חיובי יותר על מי שיקרא את קורות החיים שלנו.

  1. להיות עם היד על הדופק בנוגע לתוכן

התוכן של הקורות חיים חשוב מאוד. כאשר אנחנו כותבים את קורות החיים חשוב לכתוב אותן באופן מסודר ואיכותי. עוד חשוב לשים לב שקורות החיים כתובים בסגנון מעניין ומסקרן. ככל שהתוכן שיהיה כתוב בקורות החיים שלך יהיה מעניין יותר כך יגברו הסיכויים שמי שיקרא את קורות החיים יזמין אותך לראיון.

  1. לכתוב את התוכן באופן אובייקטיבי

כאשר אתה כותב מכתב מקדים לקורות החיים כתוב אותו באופן ענייני ואובייקטיבי. אל תתחיל לכתוב באריכות מהו התפקיד המושלם עבורך ומה הכי נכון לך מבחינה תעסוקתית. למי שקורא את קורות החיים אכפת מהמטרות והצרכים של החברה ולא מהמטרות והצרכים האישיים שלך.

  1. רשום את התוכן בסדר כרונולוגי יורד

את התוכן בקורות חיים רושמים בסדר כרונולוגי יורד. עלייך לציין בתחילת כל שורה את השנים בהם עבדת או למדת. בדרך כלל מומלץ לכתוב רק שנים ולא לרדת לרזולוציה של חודשים – כי פרט זה מהווה פרט זניח.

  1. נסה להתאים את נוסח קורות החיים לדרישות התפקידים שאתה מחפש

לא צריך לשאול רק איך לכתוב קורות חיים אלא גם מה הנוסח. כאשר אתה כותב את קורות החיים שלך נסה להתאים אותם לדרישות התפקיד שאתה רוצה לקבל. ככל שהתוכן בקורות החיים יתאים יותר לדרישות התפקיד שאתה מחפש כך יגברו הסיכויים שיפנו אלייך מחברות ויזמינו אותך לראיון עבודה.

  1. הדגש את פריטי יצירת הקשר שלך

המטרה של קורות החיים הוא שייצרו אתך קשר. כאשר אתה כותב את קורות החיים כתוב את הפרטים ליצירת הקשר אתך במקום מודגש למעלה. כתוב אותם באופן בולט וברור. פרטי יצירת הקשר שאתה כותב בקורות החיים צריכים לכלול את המייל שלך, את הטלפון שלך ואת הכתובת שלך.

  1. צור כתובת מייל מכובדת

כאשר אתה מציין את כתובת המייל שלך וודא שכתובת המייל היא "מכובדת" ולא ישנה מאוד. כתובת המייל הכי טובה היא כתובת מייל של gmail ולא כתובת מייל של וואלה או של יאהו. כתובת מייל של gmail מהווה כתובת מייל מקובלת מאוד ואיכותית שמרשימה אנשי משאבי אנוש.

  1. אל תפרט יותר ממה שצריך

כאשר כותבים קורות חיים לא צריך לכתוב פרטים אישיים כמו מצב משפחתי, גיל או תאריך יום הולדת. ברוב המקרים אין זה חוקי לשאול אותך על פרטים אישיים אלו במהלך ראיון עבודה. מומלץ לחסוך מראש את המבוכה ופשוט לא לכתוב את הפרטים האלו.

  1. כתוב את קורות החיים בגוף שלישי

כאשר קוראים את קורות החיים שלך ברור שהנושא של קורות החיים הוא אתה. נהוג לכתוב קורות חיים בגוף שלישי ולא בגוף ראשון של אני\לי\ שלי אלא בגוף שלישי נסתר.

  1. לא לכתוב קורות חיים צנועות מדי

כאשר כותבים קורות חיים צריך לכתוב אותן באופן שלא יהיה יהיר מדי אבל מצד שני יש לכתוב אותן באופן שיהיה מרשים. לא צריך לפחד לכתוב קורות חיים מחמיאות ולהאדיר את ההישגים המקצועיים שלנו. יש לכתוב את קורות החיים באופן מאוזן כך שהם יהיו מצד אחד מחמיאים מאוד ומצד שני לא יותר מדי מתרברבים לקצה השני.

  1. בדוק שאין שגיאות כתיב

כאשר כותבים קורות חיים אחד הדברים שהכי חשוב להקפיד עליהם הוא שאין שגיאות כתיב. שליחת קורות חיים שיש בהם שגיאות כתיב יוצרת רושם ראשוני רע מאוד. ניתן לתת את קורות החיים שלנו לחברים קרובים בשביל שהם יעברו עליהם ויוודאו שאין בהם שגיאות כתיב. זוג עניים נוספות שקורא את קורות החיים זה תמיד דבר טוב שיכול להועיל לנו מאוד.

  1. כתוב מכתב פתיחה

כאשר אתה שולח קורות חיים חשוב שתשלח אותן עם מכתב מקדים. המכתב המקדים יכול להיות מה שיגרום למראיין לקרוא דווקא את קורות החיים שלכם ולהזמין אתכם לראיון. המכתב המקדים צריך להיות תמצות של קורות החיים שלך ושל נקודות השיא בהם. המכתב צריך להיות חיובי ובעל אופי ידידותי כך שלמראיין יהיה חשק לקרוא את קורות החיים וליצור אתך קשר.

 

לסיכום, קורות חיים איכותיים יגבירו את הסיכוי שלך להיות מוזמן לראיון עבודה – משם זה כבר תלוי בך.

 

למאמר נוסף על איך לכתוב קורות חיים מנצחים לחצו כאן.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme