מסתבר שהתנדבות זה הדבר הכי בולט בקורות החיים שלך

סיון קידר2 דקות קריאה
התנדבות תורמת לעתיד המקצועי שלכם
שתף:

אתם יכולים להיות אנשים משכילים ומוכשרים לעילא, אך אם קורות החיים שלכם אינם טובים דיים, מרבית הסיכויים שהמראיין ידלג על הטופס שלכם, ויזמין מועמד אחר לראיון הקרוב. אז נכון, כבר נכתבו מאמרים רבים אודות חשיבות מבנה קורות החיים שאתם מגישים, ואף חשובים מכך, הפרטים שאתם בוחרים לציין או שלא לציין. מצד שני, האם ידעתם כי התנדבות היא בין הפרטים הבולטים ביותר שמראיינים מחפשים בקורות החיים שהם בוחנים?

 

התנדבות פופולרית בקרב מעסיקים
האם ידעתם שציון תפקיד התנדבותי הוא בין הפרטים הבולטים ביותר שמראיינים מחפשים?

 

מתנדבים? המעסיקים מחפשים אתכם!

בסקר שנערך בקרב עסקים מובילים בבריטניה נמצא ש- 73% מהמעסיקים מעדיפים להעסיק עובדים שהתנדבו בעבר לעומת עובדים שלא התנדבו כלל. כנראה שהמעסיקים פועלים – בין אם במודע ובין אם לא – על פי כמה מהמסקנות שמצאו מחקרים נוספים:

  • ההתנדבות תורמת לשיפור המיומנויות הבין אישיות
  • ההתנדבות מחזקת ומפתחת מיומנויות תקשורת
  • ההתנדבות מפתחת מיומנויות של ארגון וניהול פרויקטים
  • ההתנדבות מעניקה צבירת ניסיון בעבודת צוות

 

משרות ניהול שונות, לרבות ניהול צוות, פרויקטים או מכירות, יכולות להסתייע בכישורים הללו. הם מעידים על איש צוות אנושי ומיומן, בעל יחסי אנוש טובים. גם במשרות הוראה, אימון והדרכה הכישורים הללו יכולים לתת נקודות זכות רבות.

 

 

ההתנדבות ממנפת אתכם אישית ומקצועית

סקרים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מצאו שמידת שביעות הרצון של מתנדבים ביחס לאיכות החיים שלהם גבוהה ביחס לאנשים שאינם מתנדבים כלל. עוד נמצא במחקרים שמתנדבים בגילאי 30-50 נהנים מבריאות פיזית ורגשית טובה יותר בשנות הבגרות ומאריכה את תוחלת החיים. כך מסתבר שההתנדבות מעניקה תחושת מימוש ומחזקת את תחושת המשמעות של האדם בעולמו ואת תחושת הערך העצמי שלו. תחושת המסוגלות גוברת בקרב מתנדבים, והם מקבלים תחושת הישגיות וגאווה. כשכך הם פני הדברים, הרי זה טבעי שכל מעסיק ישמח לקבל עובד שמח ובריא, בעל בטחון עצמי ותחושת ערך עצמי גבוהה לעבוד תחתיו, שכן אדם שמח ובריא הוא יעיל יותר ובעל תפוקה גבוהה יותר. כמו כן, כיף לסובבים אותו לעבוד לצידו והרגשתו הכללית מהדהדת סביבו אל הסובבים אותו. ה"סיכון" הגדול הוא, ששאר העובדים יידבקו בתחושות הללו, ואז המעסיק יהיה מרוצה עוד יותר.

 

חוץ מזה, חשוב לזכור שבמקרים רבים ההתנדבות תורמת במידה רבה גם למקצועיות, לניסיון ולידע שלכם. במילים אחרות, אם התפקיד שביצעתם בהתנדבות או הארגון שלו תרמתם מזמנכם קשורים במידה כזו או אחרת לכיוון המקצועי שלכם, אין ספק שלצד התרומה שלכם לקהילה תרמתם גם לקורות החיים שלכם. למשל, אם תבחרו להתנדב במהלך לימודי התואר שלכם, ולהתנדבות תהיינה נקודות השקה לקריירה שאתם מתכננים לעצמכם, קורות החיים שלכם ייראו אחרת. בהשוואה לסטודנטים אחרים יש לכם קצת יותר ניסיון ואתם מכירים את השטח טוב יותר.

 

התנדבות היא נעימה לכולם
כיף לסובבים את המתנדב לעבוד לצידו והרגשתו הכללית מהדהדת סביבו אל הסובבים אותו

 

מערכות יחסים חברתיות שמקדמות אותך בסולם הקריירה

פרט לכישורים האישיים ולהשפעות האישיותיות שההתנדבות מעניקה למתנדב, קיימים יתרונות נוספים, שהמעסיק מזהה, ושתורמים לעסק ולארגון כולו מבחינה מקצועית. ההתנדבות יוצרת רשת של קשרים ומערכות יחסים חברתיות, ומחזקת את הקשרים בין המתנדבים לקהילה הסובבת אותם. הקשרים הללו, המבוססים על אמון ונתינה יכולים לסייע לתפקידי הדרכה והוראה או לקידום פרויקטים וניהול אירועים ברמה המקומית. כמובן שקשרים תמיד יכולים להועיל ליצירת קשרים נוספים, שיכולים להועיל במגוון דרכים יצירתיות ומפתיעות. לעתים קשרים טובים יכולים להניע פרויקט קדימה, ופרוטקציה היא לא מילה גסה במדינה שבה הבירוקרטיה מתישה ופעמים רבות מעכבת ואף מונעת מאיתנו לקדם דברים קדימה.

 

 

מה זה אומר עליך?

חשוב לציין, שבין השורות מתקבל הרושם שאדם שבוחר להתנדב הוא אדם עם נתינה ויכולת הכלה, כזה שמסוגל למלא תפקידים מגוונים ולעסוק בכמה עולמות במקביל, אדם שמסוגל לבצע תפקידים שונים, גם אם אינו מקבל עבורם שכר, ושאינו עושה רק למען עצמו, אלא גם למען זולתו. האם אתם מכירים מעסיק שלא יקפוץ על ההזדמנות להעסיק אדם שכזה? אז מסתבר שההתנדבות תורמת באופן אישי לעוסקים במלאכה, הן פיזית והן רגשית, ולכן בזמן שאתם שוקדים על כתיבת קורות חיים, שישיגו לכם את ראיון העבודה הבא, שקלו להוסיף בקצרה את שם העמותה שנהגתם לפקוד בעבר או את שם הארגון שסייעתם לו, כי יכול להיות שעל זה יוחלט האם תזומנו להיבחן אל מישרת החלומות הבאה שלכם.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme