סטודנטים כבר לא מכינים בעצמם עבודות אקדמיות – תעשייה של מיליוני שקלים

עומר גלעדי5 דקות קריאה
הטרנד המטריד - סטודנטים קונים עבודות אקדמיות
שתף:

בקרוב תיפתח שנת הלימודים האקדמית, וכ-320,000 סטודנטים יתחילו עוד שנת לימודים במעל 60 מוסדות, אוניברסיטאות ומכללות להשכלה גבוהה בישראל. לאחרונה התפרסמו תוצאות מפתיעות של מחקר שאסף נתונים על פני 40 שנה(!), בנוגע לשיעור הסטודנטים שבכלל לא טורחים לכתוב את עבודות הגמר שלהם – אלא רוכשים אותן. מדובר בפגיעה אנושה באיכות הסטודנטים בישראל שיש צורך, לטעמנו, לקחת אותו בחשבון בתהליכי הלימוד במוסדות להשכלה גבוהה. מה שיעור הסטודנטים שמשתמשים בשירותיהם של כותבים מקצועיים לכתיבת עבודות אקדמיות ואיך זה משפיע עלינו?

 

סטודנטים כבר לא כותבים עבודות אקדמיות
תעשיית כתיבת העבודות לסטודנטים, בכל מסגרת לימודים גבוהים בישראל, מגלגלת מיליוני שקלים בשנה, ויותר ויותר סטודנטים לא כותבים עוד את העבודות האקדמיות שלהם בעצמם

 

החיים הקלים של הסטודנטים

הלימודים האקדמיים הם "סימן היכר" למי שיש באמתחתו ידע תיאורטי נרחב בנושאי ההתמחות שלו. אבל היום, עם הרשתות החברתיות שוקקות החיים והעולם כ"כפר גלובלי אחד" – אנחנו כבר לא כל כך מסתירים את זה – ישנן חברות וכותבים עצמאיים, אשר מתמחים בכתיבת עבודות אקדמיות – אם זה כעבודת גמר בלימודי תעודה, כעבודת סמינריון בתואר הראשון או השני, או אף לטובת עבודת דוקטורט של התואר השלישי.

 

האפשרות לשלם בעד עבודה מקצועית שנכתבה במיוחד עבור הסטודנט ועל פי הנחיותיו, חוסכת – כמובן – מהסטודנט שעות רבות של טירחה, איסוף נתונים, וכתיבה – וכאן היתרון והחיסרון בקניית העבודה האקדמית. איכות הלימוד האישי, הסובייקטיבי והאקטיבי של הסטודנטים שרוכשים את העבודות שלהם ירודה, ותהליכי הלימוד שלהם פחותים. מכאן – שגם באוניברסיטאות בעלות השם, יסיימו מסלולי לימוד מאתגרים סטודנטים, שאם חשבון הבנק שלהם מאפשר זאת – לא הגישו מילה אחת בכתב ידם שלהם במהלך כל הלימודים.

 

כמה סטודנטים קונים עבודות אקדמיות במהלך הלימודים?

מחקר מרתק שפורסם לאחרונה, מציין כי מאז שנת 1978 שיעורי הסטודנטים שקונים עבודות אקדמיות רק הולכים ועולים. במהלך שנת 2017, כך על פי המחקר, הודו מעל 15% מהסטודנטים בישראל, שרכשו לפחות עבודה אקדמית אחת. יחד עם זאת, כשיוצאים לשטח עולה תמונת מציאות שונה לחלוטין – שאלנו חמישה סטודנטים במסגרות לימוד שונות, ו"לא לציטוט", כל החמישה הודו שגם הם וגם מעל מחצית מהמכרים שלהם בכיתה, רכשו לפחות עבודה אקדמית אחת.

 

"עבודה אקדמית לוקחת המון זמן ואני לא תמיד מבין מה אני אמור לעשות או איך אפשר להוציא ציון טוב באמת," מסביר ל'. "במקרה גיליתי שיש חברה שמוצאת כותבים מנוסים, אלה בדרך כלל כאלה שיש להם תואר וכתבו כמה עבודות בעצמם, והם עושים הכל במקומי. שילמתי 3,500 שקל על עבודה כזו וקיבלתי 93."

 

 

סיפור החיים של הסטודנטים – לא עומדים בקצב, מסגרת לימודים לא אישית

סטודנטים רבים מספרים לנו, כי הבחירה לרכוש את העבודות להגשה במהלך הלימודים, בעצם חסכה להם כסף. שעות הכתיבה הרבות שהיו נדרשות לטובת כתיבת העבודה, התפנו לעבודה או לעיסוקים אחרים – וביחד עם זאת, העבודה שנכתבה נכתבה היטב וזיכתה אותם, בדרך כלל (כשכותב העבודה הוא איכותי ומקצועי) בציון טוב. "עם כמות העבודות להגשה, לצד החיים שיש להמשיך לנהל", סיפרה לנו נ', סטודנטית לתואר ראשון באחת האוניברסיטאות במרכז הארץ, "קשה מאוד, אולי אפילו בלתי אפשרי, לעמוד בקצב".

 

סטודנטים אחרים ששאלנו הודו כי לא קשה להם להגיש עבודות שלא הם כתבו – מערכת היחסים בין הסטודנט למרצה, במכללות הומות סטודנטים, אינה אישית, והמרצה לא יכול לזהות את היכולות של כל תלמיד או לחשוד שסטודנט ממוצע הגיש עבודה שלא הוא כתב.

 

עבודות אקדמיות קנויות - מי מזהה אותן?
מרצים מתקשים לזהות עבודות אקדמיות קנויות לאור ריבוי הסטודנטים בכיתה

 

מהצד השני – כותבי העבודות האקדמיות

מי שכותב את אותן עבודות אקדמיות עבור קהל הסטודנטים, הם בדרך כלל מי שמתמחים בכתיבה מחקרים ואקדמית, כולל ציטוט מקורות כמקובל באקדמיה. בחיפוש מהיר בגוגל תוכלו למצוא שפע של ספקי שירות העוסקים בכתיבה אקדמית – באופן פרטי (כפרילאנסרים) או תחת ארגון רב עובדים. מחירי כתיבת העבודה משתנים, והם מושפעים מתאריך היעד (עבודות דחופות יעלו יותר), ממספר העמודים לעבודה, מאורך רשימת המקורות הנדרשת, וכדומה. מחיר ממוצע לעבודת סמינר בהיקף של כ-25 עמודים, בעלת כ-15 מקורות אקדמיים ובטווח זמנים של עד חודשיים, ינוע בין 2,500 ל-3,500 ש"ח.

 

"ברור שזה מאכזב לדעת שהרבה סטודנטים קונים עבודות," אומרת ס' שכתבה עשרות עבודות אקדמיות מאז שסיימה את לימודיה לפני כחמש שנים. "אני עבדתי קשה על הסמינריון שלי וקיבלתי 84, ועם הניסיון שיש לי היום יש לי סטודנטים שקיבלו ציונים הרבה יותר גבוהים. בדרך כלל אני כותבת עבודות במדעי ההתנהגות, זה התואר שסיימתי בעצמי, אבל יצא לי לכתוב גם עבודות במנהל עסקים, שיווק ואפילו כלכלה." אז למה היא בכל זאת עושה את זה? "זה כסף טוב, ומדובר בהכנסה נוספת שמאפשרת לי לצמצם את המינוס או לחסוך לחופשה. מוסרי או לא, מבחינתי זו עוד עבודה."

 

 

לכתוב או לא לכתוב? זו השאלה

אין ספק שהבחירה לקנות עבודות אקדמיות במהלך הלימודים לתואר משפיעה על איכות הלימודים באקדמיה, וייתכן כי חשוב להכיל גם עבודות מעשיות וסטאז' מפוקח לתלמידים, לאור תעשיית הכתיבה המשגשגת בישראל. יחד עם זאת, החיים העמוסים והקשיים הכלכליים המאפיינים את שנות הלימודים במוסדות להשכלה גבוהה, לעיתים מותירים את הסטודנטים נטולי בחירות.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme