דור המילניום מוצא את היציבות הפיננסית בתארי כלכלה,חשבונאות ומנהל עסקים

עומר גלעדי5 דקות קריאה
שתף:

מחקרים מראים שלדור הנוכחי של התלמידים לתואר ראשון יש נטייה מובהקת לבחור בתארים שנחשבים "קלים" ללימוד מצד אחד ומצד שני מעניקים אפשרויות תעסוקה עם שכר גבוה. קיימת כיום נהירה של סטודנטים ללימודי תואר ראשון בכלכלה, חשבונאות ומנהל עסקים. הרבה בוחרים בתארים אלו מכיוון שהם מרגישים שהם מעניקים להם יציבות. נתון נוסף שדוחף רבים ללמוד תארים אלו תנאי כניסה שעומדים על רף נמוך יחסית לשאר המקצועות ומאפשרים לרבים ללמוד מקצועות אלו ללא בעיית קבלה ללימודים לתואר.

 

הבחירה בלימודים אקדמאיים בתחומים הפיננסיים כמו כלכלה, חשבונאות או מנהל עסקים – הם בעלי ערך מוסך רחב היקף, והם לא רק מאפשרים קריירה מקצועית, יציבה ומתגמלת – אלא גם ניהול מוצלח של התקציב הביתי והתמודדות טובה יותר עם החלטות פיננסיות לאורך החיים. ללא יועצי ביטוח, ללא יועצי משכנתא, וללא ויתור על האותיות הקטנות – אלה התועלות המרובות בתארים הפיננסיים האקדמיים.

 

מחפש תואר שקל ללמוד ומעניק עבודה עם שכר גבוה? קבל ייעוץ חינם עכשיו

כבר 34,058 סטודנטים נמצאו מתאימים ללימודי תואר ראשון

פרטיותך חשובה לנו

הנני מאשר ומסכים לתנאי שימוש, אשר בכפוף להם הפרטים שמסרתי ישמשו לצורך קבלת פניות ו/או הצעות מצד שלישי

 

קריירה מפוארת – גמישה, מעניינת, מתפתחת

ראשית, חשוב לציין כי תארים אקדמיים במסלולי הלימוד בתחומים הפיננסיים (כמו לימודים לתואר ראשון בכלכלה, במנהל עסקים או בחשבונאות) מספקים גיוון נרחב ואפשרויות מרובות – ורווחיות – לטיפוח קריירה משגשגת. בארגונים גדולים, מי שמנהל את הכספים הוא בדרך כלל סמנכ"ל הכספים, ה – CFO. מדובר באחת המשרות הנחשקות והרווחיות, הקרובות להנהלה והמשמעותיות לארגון. גם בארגונים קטנים, בלתי אפשרי לוותר על איש הכספים, כך שתוכלו לבחור בין אם רצונכם להשתלב בארגון גדול ולנהל את ההיבטים הכלכליים שלו, או בין אם ברצונכם לעבוד בארגון קטן וגמיש יותר.

 

בנוסף, כלכלנים ואנשי פיננסים רבים בוחרים לפתוח עסקים עצמאיים ולהגיש שירותים כמו הנהלת חשבונות, ייעוץ מס, ראיית חשבון, חשבות שכר ונוספים – בקבלנות משנה. פתיחת משרד לשירותים כלכליים מאפשר לכם לשמור על גמישות בשעות העבודה, ניתן לעבוד מהבית או ממשרד (בדרך כלל אין צורך בביקורים בבתי העסק אלא במשלוח חודשי קבוע של כלל חומרי הנהלת החשבונות אליכם), ואין תקרת שכר – ככל שתשיגו יותר לקוחות, תוכלו להרוויח סכומים גבוהים יותר, וכשכמות הארגונים שתציעו להם שירות תעלה – תוכלו להעסיק עובדים ולהשאיר לעצמכם את תחומי העיסוק או השירותים החביבים עליכם תוך הרחבת המשרד.

 

הערך המוסף של לימודי כלכלה, מנהל עסקים או חשבונאות – אלפי שקלים בשנה

לצד הקריירה המתגמלת, דווקא בתחום הלימודים הפיננסיים חשוב להזכיר גם את התועלות העקיפות שבצבירת ידע בתחומי ניהול כספים. נסביר דרך הדוגמה המתבקשת ביותר, היא רכישת נכס נדל"ני ונטילת משכנתא בגינו.

 

מקובל לחשב את הסך הנומינלי לתשלומי המשכנתא לאורך תקופה של 20 שנים, בצירוף 50% משווי הקרן שניטלה בתחילת ההלוואה לסכום הכולל. זה אומר, שאם נטלתם הלוואת משכנתא של מיליון שקלים לעשרים שנה – תוכלו לחשב את סך ההחזר על פי תוספת של 50% לסכום – לא פחות ממיליון וחצי שקלים, או במילים נוספות – עוד 500,000 ש"ח ריבית.

 

נטילת משכנתא היא הליך מורכב, אשר מי שלא בקיא בו מוצא עצמו משלם לא פחות מאשר אלפי שקלים מיותרים מידי שנה, לסך המצטבר למאות אלפי שקלים לעיתים לאורך כל חיי המשכנתא. חלק מהעומדים בפני נטילת משכנתא בוחרים להיוועץ באיש מקצוע בתחום – בעלויות נוספות.

 

מי שבקיאים בתחומי הפיננסים ואינם חוששים מביצוע השוואות פשוטות בגובה הריביות, לאחר או ללא הצמדה למדד ועל פי העוגנים השונים של ההלוואות, תוך הבנה (אפילו כללית) של מצב השוק כיום והתחזיות לגבי אותן ריביות בחמש השנים הקרובות – חוסכים לעצמם כספים רבים.

 

זה, כמובן, לא נגמר בכך. מי שהשכיל ללמוד לתואר אקדמי כלכלי והצטייד ביכולות פיננסיות, בדרך כלל מנהל את התקציב המשפחתי באופן מושכל, החל מהרכישות השוליות ביותר וכלה בקבלת בחירות נכונות כלכלית ברכישות משמעותיות, כמו רכישת ריהוט, רכבים,  מוצרי חשמל, ועוד. ניהול נכון של התקציב המשפחתי, יאפשר ביטחון כלכלי, הגשמת חלומות וחיים נינוחים.

 

לימודים לתואר בכלכלה / חשבונאות / מנהל עסקים – זה קשה?

הלימודים הכלכליים מתאימים למי שלא נבהל ממספרים. ביחד עם זאת, בסילבוס של לימודי מנהל עסקים תמצאו פחות קורסים "מספריים" ביחס ללימודי חשבונאות, העשירים בכאלה, ולעומת זאת תמצאו יותר קורסים אשר עוסקים בפסיכולוגיה ארגונית ועסקית, ניהול משא ומתן, היבטים של ניהול עסק, ועוד. ההתאמה של תחום הלימוד – גם בתוך מגוון התארים הפיננסיים האפשריים, ולימודי המשך (כאמור, לדוגמה להשלמת ההכשרה של לשכת רואי החשבון) במידת הצורך – יעניקו לכם יתרון תחרותי בתחום העסקי ואת מגוון היתרונות לניהול מושכל של ההיבטים הפיננסיים בחיים – תוך שתוכלו לעסוק בתחום מעניין, גמיש, מתפתח, בעמדות מפתח בכל ארגון שתבחרו לעבוד בו.

 

מחפש תואר שקל ללמוד ומעניק עבודה עם שכר גבוה? קבל ייעוץ חינם עכשיו

כבר 34,058 סטודנטים נמצאו מתאימים ללימודי תואר ראשון

פרטיותך חשובה לנו

הנני מאשר ומסכים לתנאי שימוש, אשר בכפוף להם הפרטים שמסרתי ישמשו לצורך קבלת פניות ו/או הצעות מצד שלישי

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme