הסיבות שבגללן קורות החיים שלך לא מייצרים תגובות

טל שגיא5 דקות קריאה
הנה טיפ שיעזור לכם לכתוב את קורות החיים מנצחים
שתף:

מחפשי עבודה פונים אליי לעיתים קרובות ואומרים שהם שולחים קורות חיים אבל המעסיקים לא חוזרים אליהם, זה דבר שכיח, שקורה לכולם. אם חיפשת עבודה בתקופה האחרונה אתה יכול להבין כמה זה מתסכל לשלוח קורות חיים ולא לקבל מענה, ומבלי לדעת מדוע. לאורך זמן זה יוצר תחושה של חוסר אונים ותסכול אשר מכלה את האנרגיה שלך. ומי כמוך יודע כמה אנרגיה צריך כדי לחפש עבודה, וכמה חשוב לשמור על אנרגיה גבוהה.

 

כשמישהו מעלה בפניי שלא חוזרים אליו, אני מתחילה לברר איך קורות החיים שלו נראים? אילו משרות הוא מחפש ואיזה מידע חסר בקורות החיים שלו כדי שמי שרואה אותם יבין שהוא מתאים למשרה ויצלצל אליו כדי לקבוע ראיון. אז נכון, לפעמים לא חוזרים אליך כי אתה לא מתאים למשרה, אבל בפעמים אחרות לא חוזרים אליך כי קורות החיים שלא לא נותנים למגייס את המידע הרלוונטי, המידע שחשוב לו לדעת.

 

 

ההחלטה מתקבלת בתוך 6 שניות

עבודת המגייס היא אינטנסיבית מאוד. הוא מקבל מאות קורות חיים בשבוע, מטפל במספר משרות במקביל, מבצע ראיונות טלפונים, פרונטליים ומרכזי הערכה. יש לו אחריות רבה על כתפיו, ולא מספיק זמן לבצע את כל המשימות. למעשה, על פי מחקרים, מגייס מסתכל על קורות החיים שלך במשך 6 שניות בלבד לפני שהוא מחליט אם אתה מתאים לתפקיד או לא (מניסיוני זה אפילו פחות). רק 6 שניות יש לקורות החיים שלך כדי לעשות את הרושם הכי טוב שאפשר!

 

ולא רק זה, קדמת הטכנולוגיה הגיעה גם אל עולם הגיוס, והיום, בהרבה חברות, קורות החיים שלך עוברים דרך מערכת סינון ממוחשבת שבודקת את התאמתך למשרה ומעבירה למגייס רק את קורות החיים שהתאימו ב80% ומעלה למשרה. כלומר, גם אם אתה ממש מתאים למשרה אבל קורות החיים שלך לא כתובים כראוי מבחינת מערכת הסינון הממוחשבת, אתה בעצם לא קיים! כניסת מערכות הסינון הממוחשבות בהחלט מקלה על המגייס אבל עבור מחפשי העבודה זו בשורה שמשנה את ככלי המשחק ודורשת מהם הרבה תשומת לב, ירידה לפרטים ויד על הדופק כדי לעבור את הסינון.

 

קורות החיים נבחנים ב-6 שניות
6 שניות – זה הזמן שדרוש לבחינת קורות חיים ולקבלת החלטה אם לזמן אתכם או לא

 

קורות החיים הם כרטיס הכניסה להליך הגיוס

לכן, כיוון שקורות החיים שלך הם כרטיס הכניסה לתהליכי גיוס, הם אלו שמציגים את התאמתך למשרות השונות, הדבר הראשון שאתה צריך לדאוג לו, זה שהם יעברו את הסינון הראשוני כדי להגיע לראיון טלפוני ופרונטלי. איך עושים את זה?

 

בתור התחלה, כשאתה קורא את מודעת הדרושים, נסה לנתח מה המראיין יחפש בקורות החיים שלך. אחרי שעשית את זה, וודא שהדברים האלו רשומים בקורות החיים באותה הדרך. למשל אם מחפשים מנהל משרד עם ניסיון בניהול יומנים מורכבים, בקורות החיים עדיף לרשום "ניהול יומנים מורכבים" במקום רק תיאום פגישות.

 

דרך נוספת היא להיעזר באדם מנוסה, כזה שעסק בעצמו בגיוס מועמדים. סביר מאוד להניח שהוא מכיר את עולם הגיוס ומבין אותו לעומק. זו דרך טובה להבטיח התאמה בין קורות החיים שלך לתחום העיסוק, למשל, או לנסח את הניסיון שלך בהתאם למשרות הרלוונטיות ולסדר את המידע באופן שמייצר מסר ברור שאתה מתאים למשרה ושווה לצלצל אליך. השאלות הנכונות הן שיעזרו להפוך את קורות החיים שלך לכאלה שמציגים בדיוק את מה שהמגייס רוצה לדעת עליך.

 

אז אם אתה מחפש עבודה ממש בתקופה הזו יש בהחלט מה לעשות ואיך לשפר את הסיכויים להגיע לראיונות עבודה רלוונטיים. תדאג לכך שיהיו לך קורות חיים מקצועיים שייצגו אותך בכבוד בפני מעסיקים פוטנציאלים, ותתייחס לזה כהשקעה בעתיד התעסוקתי שלך. קורות חיים מוצלחים יכולים לעשות הבדל גדול בין למצוא עבודה לבין להמשיך ולחפש. בהצלחה!

 

המאמר נכתב על ידי טל שגיא, יועצת לקריירה בעולם משתנה

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme