עשרת הסרטים הישראלים המצליחים של 2016

אירנה נוזה5 דקות קריאה
שתף:

מעריצים את הקולנוע הישראלי? לרגל תחילתה של שנת 2017 החלטנו לרכז עבורכם את רשימת עשרת הסרטים הישראלים המצליחים והשווים ביותר של שנת 2016. צפו להנאתכם!

 

ללא ספק, "סופת חול" זהו סרט ישראלי השווה ביותר לצפייה נכון לשנת 2016. בטקס הענקת פרסי אופיר, שנערך בספטמבר, קיבל הסרט 6 פרסים: סרט עלילתי הטוב ביותר, שחקנית משנה הטובה ביותר (רובא בלאל-עספור, עיצוב אמנותי הטוב ביותר (ניר אדלר), איפור הטוב ביותר (כרמית בוזגלו), במאי הטוב ביותר (עילית זקצר) וליהוק הטוב ביותר (לימור שמילה). פרט לכך, הוצג הסרט במספר פסטיבלים ברחבי העולם, ביניהם פסטיבל הסרטים הבינלאומי בברלין. כמו כן, זכתה "סופת חול" במקום הראשון בפסטיבל סאנדנס שהתקיים השנה בארה"ב. 

 

גם הסרט "לעבור את הקיר" מומלץ ביותר לצפייה. מדובר בסרט דרמה המבוסס על תסריטה של רמה בורשטין ובבימויה שזכה ב-3 פרסי אופיר: שחקנית ראשית הטובה ביותר (נועה קולר), תסריט הטוב יותר (רמה בורשטין), עיצוב התלבושות הטוב ביותר (חוה לוי רוזלסקי). בנוסף, הוצג הסרט בפסטיבל ונציה. הסרט מתאר את סיפורה של בחורה צעירה בת 30, שחוזרת בתשובה ומנסה למצוא לעצמה שידוך ראוי.

 

אוהבי מתח וסרטי פעולה ייהנו במיוחד מהסרט "אבינו". העלילה מגוללת את סיפורו של מאבטח מועדונים המתפתה להצעתו של עבריין לעבוד כגובה חובות בשוק האפור בשביל לגייס כסף לטיפולי פוריות שעוברת אשתו. השחקן מוריס כהן זכה בפרס אופיר עבור התפקיד הראשי שגילם. פרס אופיר נוסף הוענק לשירה ארד עבור העריכה הטובה ביותר.

 

בין הסרטים המוצלחים של השנה נמנה גם "ג'אנקשן 48" – סרט בבימויו של אודי אלוני שזכה בשני פרסי אופיר (המוזיקה המקורית הטובה ביותר – תאמר נפאר ואיתמר ציגלר, ופסקול הטוב ביותר – גיל תורן ואיתי אלוהב). הסרט מספר את סיפור אהבתם של שני צעירים המנסים למצוא את מקומם בעולם דרך המוזיקה: שניהם אמנים, בני העדה הערבית המתגוררים בלוד וחיים את מציאות העיר המהווה את אחת מתחנות הסמים המרכזיות בארץ. פרט לפרסי אופיר, זכה "ג'אנקשין 48" בפרס הסרט הבינלאומי בפסטיבל בטרייבקה ובפרס הקהל בפסטיבל הסרטים בברלין.

 

"שבוע ויום" הוא סרט נוסף המסתמן כהצלחה עבור הקולנוע הישראלי. הסרט של הבמאי דוד פולונסקי הועמד ל-7 פרסי אופיר וזכה מתוכם באחד: שחקן משנה הטוב ביותר (תומר קאפון). למרות העלילה הקשה של הסרט, העוסקת בבני זוג המתמודדים עם פטירת בנם לאחר שחלה בסרטן, אפשר לומר כי זהו סרט מרגש ובו בזמן מצחיק. מומלץ לאוהבי דרמה.

 

למרות שלא זכה בפרס אופיר, הסרט "ברש" מומלץ מאוד לצפייה. "ברש" זכה בשלושה פרסים בפסטיבל הסרטים הבינלאומי בחיפה: השחקנית הטובה (סיון נועם שמעון), השחקן הטוב ביותר (דביר בנדוק) והתסריט הטוב יותר (מיכל ויניק). העלילה מתבססת על תסריט מרתק: הסרט מתאר את הווייתם של בני הנוער בימנו בדגש על סיפורה של תלמידת תיכון המפתחת יחסים עם תלמידה חדשה המגיעה לבית הספר.

 

בקטגורית הסרטים הדוקומנטריים השווים של שנת 2016 מן הראוי לציין את הסרט "מתנחלים" בבימוי של שמעון דותן. הסרט מספק סקירה של 50 שנות התנחלות ביהודה ובשומרון והמציג את עיקרי האימות הקיימים סביב הנושא הטעון. מדובר בסרט איכותי ומסקרן עבור המתעניינים בסוגיה.

 

"ישמח חתני" הוא סרט שווה צפייה, למרות שלא זכה אף לא באחת מקטגוריות לפרסי אופיר שאליהן הועמד (מוזיקה מקורית, שחקנית המשנה, שחקן המשנה, האיפור ועיצוב התלבושות). הבימוי של אמיל בן שמעון וכיכובם של שחקנים בעלי שם תורמים רבות לסרט, שעלילתו מתארת את המאבק של נשות הקהילה החרדית על מעמדן אל מול הרב החדש שסוחף אחריו את ציבור הגברים בקהילה.

 

בדומה ל"ישמח חתני" הסרט "תיקון" טרם זכה בפרסים, אך בהחלט מומלץ לצפייה. הבמאי אבישי סיון מציב במרכז העלילה את סיפורו של בחור חרדי שעבר החייה בעקבות התמוטטות. בעקבות התקרית חלו שינויים רבים בהתנהגותו, מה שגורם לאביו לתהות בנוגע לרצון הבורא שעמד מאחורי העניין.

 

הישג מרשים לסרט "לב שקט מאוד"  בז'אנר דרמה-מתח, אשר זכה לאחרונה בפרס הראשון בפסטיבל הסרטים שנערך בטאלין שבאסטוניה. באותו מעמד זכתה אניה בוקשטיין, המשחקת את התפקיד הראשי בסרט, בפרס השחקנית הטובה ביותר. עלילת הסרט עוסקת במתח המתעורר באחת משכונותיה החרדיות של ירושלים לאחר שפסנתרנית חילונית עוברת להתגורר בשכונה.

 

אפשר להתרשם כי קולנוע הישראלי לא הפסיק להפתיע אותנו עם סרטים חדשים גם בשנת 2016. אם טרם צפיתם בכולם – זה הזמן!

 

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme