כולם מדברים על צ'אטבוטים, מה זה צ'אטבוט לעזאזל?

מערכת5 דקות קריאה
שתף:

המילה המשונה הזו, צ'אטבוט, מוזכרת לעיתים רבות בתקופה האחרונה. אלא שלמרות השימוש הנפוץ בה עדיין מסתובבים ביננו לא מעט אנשים שלא יודעים מה זה בכלל. אם גם אתם בין הביישנים, הגיע הזמן שתכירו את היישום שכולם מדברים עליו. בפשטות, מדובר ביישום שרץ על פלטפורמות שונות של מסרים מיידים, שהמוכרות בהן הן כמובן פייסבוק מסנג'ר ואפליקציית ווטסאפ. הצ'אטבוט למעשה מאפשר לכם לנהל שיחה עם ישות דיגיטלית – סייען חכם אם תרצו – ולקבל באמצעותו מידע. למי שמחפש בכל זאת דרך קצת יותר פשוטה להבין את זה: דמיינו תרחיש שבו סירי, העוזרת האישית של בעלי האייפונים, פותחת לעצמה חשבון בווטסאפ או בפייסבוק.

 

חוויית לקוח חדשה לגמרי

אחד התחומים שבהם השימוש בצ'אטבוט נעשה נפוץ מאוד, הוא תחום שירות הלקוחות. סביר להניח שגם אתם כבר נתקלתם בחלוניות הצ'אט שנפתחות באופן אוטומטי כאשר אתם נכנסים לאתרים שונים, או לחלופין – בשיחות הצ'ט שמתנהלות מול חברות התקשורת והסלולר. בחלק מהמקרים אתם עשויים להתכתב עם אדם אמיתי, אבל במצבים רבים אחרים אתם מקבלים תשובות שהוגדרו מראש באמצעות מערכת הבינה המלאכותית (AI). במילים אחרות, אתם לא מקבלים שירות מנציג החברה, אלא מרובוט מתוחכם שיודע לזהות את השאלות שלכם ולהשיב לכם בהתאם, על פי תסריט שהוגדר מראש. זוהי דרך מצוינת עבור חברות שמעוניינות לשפר את השירות ללקוחות, וכן עבור עסקים קטנים שרוצים ליצור את הקשר הראשוני ולייצר פניות ולידים באמצעות שירות צ'אטים שמעודד את הגולשים לשאול שאלות ולהשאיר את פרטיו האישיים.

 

מענה לכל שאלה

צ'אטבוט נעשה כל כך נפוץ בשנים האחרונות, עד שנדמה שאין תחום שלא משתמש בו, ואין מותג שלא נעזר בו לצרכי שיפור השירות ללקוח. כך, אם אתם רוצים לגלות איך מגיעים ליעד מסוים באמצעות התחבורה הציבורית – צ'אטבוט מתוחכם יידע לזהות את השאלה, לאתר את קווי האוטובוס הקרובים אל הנקודה שבה אתם נמצאים ולהציע לכם פתרונות אפקטיביים. כל זאת מבלי שנדרשתם לקבוע בעצמכם את התחנות הקרובות ביותר, אלא בתשובה לשאלה חופשית שתנסחו בפשטות רבה יותר.

 

איך מפתחים צ'אטבוט?

חברות שונות מציעות כיום סביבות פיתוח שונות, אשר מאפשרות למפתחים להשתמש בכלים הייחודיים שלהן לצורך פיתוח בוטים. המפתחים יכולים גם להיעזר במדריכים ברורים שעוזרים להם להתמצא בפלטפורמות הפיתוח הללו. בנוסף, פלטפורמות חדשות אחרות מאפשרות למפתחים לפתח את הבוט ולהעביר אותו לאפליקציות שונות ולמגוון שירותים, מה שאומר שאין צורך בכתיבת קוד מספר רב של פעמים – אלא פעם אחת בלבד. בין החברות המובילות המאפשרות פיתוח בוטים ניתן למנות את Meya ושחקנית נוספת שהשם שלה כנראה יישמע לכם קצת מוכר: מיקרוסופט. אין ספק שהצ'אטבוט משנה את כללי המשחק בצורה דרמטית, אבל נראה שהוא תורם בכך לכל הצדדים המעורבים, מהארגון הגדול ועד למשתמש הקצה.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme