כך תהיו גם אתם "טובים עם כסף"

מערכת5 דקות קריאה
שתף:

סביר להניח שגם אתם שמעתם חברים ומכרים מתלוננים שהם פשוט לא טובים עם כסף. גם את עצמכם אולי האשמתם באופן דומה יותר מפעם אחת. קניות מסוימות נראות לנו מיותרות בדיעבד, אנחנו מתקשים לחסוך כמו שצריך ובכלל, נדמה לנו שאנחנו פשוט גרועים בניהול הכסף שלנו. אלא שיש לנו גם לא מעט תירוצים טובים. צמד המילים "יוקר המחייה" מככב בראש הרשימה הלא קצרה הזו, אבל האמת היא שיש גם כמה דרכים לשפר את המצב ואת ההתנהלות הכלכלית שלכם.

 

הפסיקו לחכות לחודש הבא

אתם משתוקקים לקנות מחשב חדש, לצאת לחופשה קצרה או לרענן את המלתחה. הבעיה היא שדווקא החודש אתם עומדים לחרוג מהמסגרת שלכם ואין לכם תקציב פנוי להנאות הקטנות של החיים. סביר להניח שברגעים כאלה האינסטינקט שלכם הוא לשלוף את כרטיס האשראי ולדחות את התשלום לחודש הבא. אלא שגם בחודש הבא יהיו לכם הוצאות חדשות ומפתיעות, מה שמוביל לכדור שלג בלתי נמנע. אם הסיטואציה הזו מוכרת לכם מדי נסו לחשוב על דרך פעולה חלופית. למשל, החליטו שאתם מבצעים קניה גדולה רק במזומן, ואם אין לכם מספיק – תמתינו עוד קצת. אם הרכישה שעל הפרק גדולה מאוד אפשר ורצוי להחליט שלא להחליט, לפחות למשך לילה אחד שלם. סעו הביתה, תחשבו על זה עוד קצת ואם תקומו בבוקר עם חשק להשלים את הקנייה (בהנחה שיש לכם תקציב לכך), רק אז תרשו לעצמכם להתפנק.

 

השקיעו יותר במה שיביא ערך לכסף

מכונית חדשה מהניילונים היא תמיד מרגשת מאוד, אבל בניסיון הראשון שלכם למכור אותה תגלו שהערך שלה נמוך משמעותית מערכה ביום שבו רכשתם אותה. זה אולי לא מאוד מפתיע, אבל זה בהחלט מאוד מאכזב. אם יש לכם תקציב עודף לכך והמכונית הנוצצת חשובה לכם מאוד, הרגישו חופשיים לקנות אותה. מצד שני, רכב משומש שיעלה לכם פחות גם יכאב לכם פחות כשתרצו למכור אותו. כל סכום עודף שיש לכם רצוי שתשקיעו במקומות שבהם ערכו יעלה, ולא במקומות שבהם הוא רק ימשיך לרדת. מניות, נכסים מניבים ואפילו הפקדה לקרן השתלמות, כל אלה עדיפים הרבה יותר – ורווחיים הרבה יותר.

 

אם זה טוב מדי – זה כנראה רע

לסיום, אם נדמה לכם שהעסקה שהוצעה לכם טובה מכדי להיות אמיתית, קחו בחשבון את הסיכוי הסביר שהיא אכן לא אמיתית. במצבים האלה כדאי להיות בטוחים קצת יותר לפני ששולפים את הכסף מהארנק, ולערוך מחקר מעמיק. אם איש המכירות שלפניכם מציג לכם תמונה ורודה לפיה אין אותיות קטנות או מלכודת שאתם מפספסים, התעקשו לבדוק בכל זאת את תנאי העסקה, את ההסכם שנדרש מכם לחתום או את מדיניות החזרת המוצרים. בקשו הצעות מחיר נוספות ממתחרים ובדקו את אמינות החברה היטב. אחת הדרכים הטובות ביותר לנהל היטב את הכסף שלכם היא פשוט לשמור עליו מכל משמר, ולהימנע מחלוקת מתנות למי שלא ראוי להן.

 

כתבה זו הופיעה במקור באתר Moneyunder30.com

 

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme