אתרי קופונים הולכים וגוססים, ממש לא

טליה פלד-נתנאל5 דקות קריאה
שתף:

 

פעם כאשר רצינו לקנות משהו, הלכנו למרכז העיר וחיטטנו רגלינו בין החנויות. בשנים מאוחרות יותר, הלכנו לקניון והסתובבנו בין החנויות השונות. ואילו היום, אנחנו קופצים למחשב, מחפשים בהינף מקלדת ועכבר אחר מה שאנו מעוניינים לרכוש, שולפים כרטיס וקונים. שוק הקניות באינטרנט בישראל רק גדל במהלך השנים האחרונות. ולמרות מי שמיהרו להספיד את הענף, הרי שגם השוק של אתרי קופונים גדל.

 

שוק הקופונים החל בארצות הברית בסוף 2008, אז הושק אתר בשם גרופון שהציע הצעות אטרקטיביות מאוד מבחינת רמות המחיר עבור בילויים ומוצרים שונים. האתר התרחב במהרה לכלל ארצות הברית, תוך שהוא מגלגל מחזורים גדולים מאוד של מכירות קופונים. כיום פועלת החברה במעל 40 מדינות בעולם. ובראשית 2011 אף רכשה את אתר הקופונים הישראלי גרופר, תמורת 15 מליון דולר.

 

ההערכה היא כי בישראל נרכשים למעלה מ-300 אלף קופונים בכל חודש. אומנם בתחילה היו כמה עשרות אתרי קופונים, אך עם השנים מספרם הצטמצם. לעומת זאת, שווי העסקאות גדל. בין ההתפתחויות הנוספות שחווה הענף ניתן למנות את הדילים שהפכו למגזריים יותר, עם הקמתם של אתרים הפונים למגזר הדתי והערבי.  שינוי נוסף הוא התחזקותם של ענפים אשר קודם לכן היו פחות מקובלים כגון אופנה, ריהוט, אופטיקה, ענף הרכב וענף נותני השירותים, בתוך מכלול הקופונים. אתרי הקופונים גם העלו אפליקציות סלולאריות שהפכו אותם לזמינים יותר, והם משתמשים במדיה החברתית באופן מושכל כדי לקדם את הצעותיהם, ולתקשר עם הלקוחות לגבי בקשותיהם.

 

החלוקה לאיזורים גיאוגרפיים עבור חלק מאתרי הקופונים, מאפשרת להם להפוך את הקופונים לחלק מקמפיין מכירות העומד לרשותו של כל בעל עסק, כדי לקדם את העסק שלו, החל מהמספרה השכונתית, ועד התיאטרון העירוני.

 

התפתחות נוספת היא של אתרים המרכזים את כל הקופונים של כל החנויות והמותגים. ברוב האתרים גם ניתן למצוא דירוג של הגולשים על טיב הקופונים.

 

הנה דוגמא לכמה מהאתרים הפופולארים ביותר: “גט איט אול” – האתר מציג שלל קופונים אבל הוא בעיקר מתמחה במסעדות ובילויים, חופשות ונופש. אתר “באלי גם” – מרכז בתוכו הרבה מאוד קופונים של תרבות ואוכל. ואילו באתר “ביג דיל”, ניתן למצוא קופונים החל ממוצרי חשמל וגאדג’טים ועד עולם הרכב. לעומתם, אתר Coups מרכז הצעות מכל אתרי הקופונים. לטענת מקימי האתר הוא הוקם על בסיס התנדבותי מתוך רצון לעודד צרכנות הוגנת ומשתלמת בישראל.

 

באתר “גרופ פאנצ’” ניתן למצוא קופונים לפי קטגוריות או אזורים. ואילו האתרים “בא בטוב” ו- “E גרופי” מיועדים למגזר הדתי חרדי. אולם האתר המוביל לדעתם של רבים הוא “גרופון”. בארצות הברית מדובר בשווי שוק של 2 מיליארד דולר עם הכנסות של 3.1 מיליארד דולר בשנה, וגם בארץ הוא נמצא בראש הרשימה.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme