השקעה סולידית – מה האפשרויות היום?

מורן בלסר5 דקות קריאה
שתף:

ישנן המון אפשרויות השקעה בשוק היום, כאשר חלוקה מרכזית שלהן מתייחסת לרמות הסיכון. המונח השקעה סולידית מגיע מן המילה האנגלית solid שמשמעו יציב או איתן, ומכאן שהוא מתייחס להשקעות בעלות מרכיב סיכון נמוך יחסית שמבטיח תשואות, גם אם נמוכות.

מקומה של השקעה סולידית

המציאות הנוכחית בישראל ובשווקי העולם איננה פשוטה ומלווה בלא מעט משברים ואי וודאות. הדבר נכון הן לגבי הגוש האירופי שעובר טלטלות, הן לגבי המשק האמריקאי שאמנם מצוי בהתאוששות אך טרם שב לאיתנו, ובוודאי לגבי ישראל הקטנה שמושפעת מהשחקנים הגדולים. על כן, ניתן לומר שכמעט ולא קיימות השקעות סולידיות במלוא מובן המילה, כלומר נטולות סיכונים לחלוטין. מצד שני בתיקי השקעות נהוג לפזר את הסיכונים כך שיכללו גם אפיקים סולידיים, מתוך מטרה לשמור על ערך הכסף לכל הפחות, וליהנות מתשואות מסוימות שכאמור אינן גבוהות.

פיקדון קצר מועד

מונח זה מתייחס בעיקר לחשבונות הנפתחים בבנקים, הידוע גם בראשי התיבות שלו – פק"מ. מדובר באפשרות נפוצה ומקובלת בציבור שהינה סולידית ובטוחה, מפני שהבנק מתחייב לריבית מוסכמת מראש על הפיקדון, ובנוסף במרבית המקרים אין צורך בתשלום עמלות שונות. יחד עם זאת, יש לקחת בחשבון כי מדובר בריביות נמוכות מאוד, שאינן עושות הרבה מעבר לשמירה על ערכו הריאלי של הכסף.

השקעה במק"מ

דוגמא בולטת נוספת לאפיק השקעות סולידיות מהווה המק"מ, כלומר מלווה קצר מועד. מדובר באג"ח ממשלתי קצר מועד המשמש את בנק ישראל לצורך ויסות הפעילות הכלכלית במשק. קוני המק"מ למעשה רוכשים מבנק ישראל במחיר נקוב אגרות חוב, שאותן יוכלו לפדות כעבור שנה או חצי שנה. ההפרש שבין מחיר הקנייה למחיר הפדיון הוא התשואה המתקבלת, שעומדת על אחוזים בודדים, ועוד יש לציין כי קניית, מכירת והחזקת האגרות כרוכות בעמלות מסוימות. עקרונית מדובר בהשקעה סולידית מאוד שאינה כרוכה כמעט בסיכון, אך התשואות בהתאם.

השקעה באג"ח ממשלתי

באופן כללי, אגרות חוב ממשלתיות מהוות השקעה סולידית ובלתי מסוכנת, כל עוד המדינה המנפיקה אותן איננה מצויה במשבר כלכלי חריף. נכון להיום, האגרות של מדינת ישראל נחשבות לסולידיות, אך יש לציין שמידת הסיכון קטנה ככל שתקופת האג"ח ארוכה יותר.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme