עיר תת ימית צפויה להיבנות בטוקיו – עלות הפרויקט 26 מיליארד דולר

אירנה נוזה5 דקות קריאה
שתף:

רכבים מעופפים, מושבות תת ימיות, התיישבות על מאדים – נשמע כמו מדע בדיוני? אתמול אולי כן. עם זאת, החל מהיום מצב הדברים עתיד להשתנות: בקרוב צפויה להתחיל בנייתה של עיר תת ימית הראשונה בהיסטוריה האנושית.

 

עיר תת ימית / שימיזו
עיר תת ימית / שימיזו

 

הפרויקט התת ימי הוא יוזמתו של איגוד האדריכלים – קורפורציית שימיזו (Shimizu Corporation). החברה ממוקמת בבירת יפן, טוקיו, שם צפויה להיבנות העיר התת ימית הראשונה. מחיר הפרויקט מוערך בשווי של 26 מיליארד דולר.

 

מה בתכנון?

ובכן, כיצד תיראה העיר התת ימית הראשונה?

 

עיר תת ימית / שימיזו
עיר תת ימית / שימיזו

 

קורפורציית שימיזו מכנה את הערים התת ימיות "שבלולי האוקיינוס" בשל צורה דמוית ספירלה של המבנים. המבנה הראשון עתיד להיבנות סמוך לחופי טוקיו ומתוכנן להגיע לעומק של 5 ק"מ מתחת לפני המים (14.5 ק"מ אורך ספירלה). הספירה, דמוית הכדור, תהיה מסוגלת לאכלס כ-5,000 איש ותכלול יחידות מגורים, משרדים, חנויות, מסעדות, בתי ספר וכל הנדרש לניהול אורח חיים מודרני שאליו אנו רגילים.

 

פרויקט שאפתני וידידותי לסביבה

על פי הערכת האדריכלים, המערכת תוכל לייצר אנרגיה בכמות מספקת עבור כל תושבי העיר: מספר טורבינות ימוקמו על קרקעית האוקיינוס ויתרגמו את עוצמת הזרם והגלים לאנרגיה זמינה, אשר תוזרם דרך הספירלה ותזין את כלל מבנה העיר. לפיכך, טוענים המתכננים, מדובר במערכת מגורים הידידותית ביותר לסביבה, שהרי היא תתוחזק על ידי שימוש של 100% באנרגיה מתחדשת.

 

עיר תת ימית / שימיזו
עיר תת ימית / שימיזו

 

קורפורציית שימזו רואה בשטחיו הימיים של כדור הארץ פוטנציאל אדיר שעד כה לא נוצל כהלכה. 70% מפני שטחו של כדור הארץ מכוסים במים, בעוד ממעמקי הימים והאוקיינוסים ניתן להפיק כמויות עצומות של אנרגיה. לנוכח כך, ניתן לומר כי מייסדי איגוד האדריכלים נמנים בין הראשונים, אשר הרימו את הכפפה והחליטו לנסות להתמודד עם האתגר. על פי הערכה משוערת, בניית העיר תושלם סמוך לשנת 2,030.

 

עיר תת ימית / שימיזו
עיר תת ימית / שימיזו

 

אלטרנטיבה להמשך קיומו של המין האנושי

פרט לכך, אם נסתכל על הקמת מושבות תת ימיות בצורה יותר גלובלית, אפשר לראות בה אלטרנטיבה להמשך קיומו של המין האנושי על פני כדור הארץ. לא אחת אנו עדים לאסונות טבע, לשינויים הדרגתיים באקלים, לקושי הגובר לייצר כמות מזון מספקת עבור כלל המין האנושי – כל אלו מזכירים לנו כי, סביר להניח, השהייה שלנו כאן לא תימשך לעולמים, והמין האנושי ייכחד האופן כזה או אחר. מבחינה זו יש בסיס לומר כי פרויקטים עתידניים, דוגמת "שבלולי האוקיינוס", עשויים בעתיד לספק אלטרנטיבה להמשך קיומו של המין האנושי על פני כדור הארץ, גם במקרה של שינויים קיצוניים, אסונות טבע וגורמים אחרים, אשר יהוו סכנה על המשך קיומנו כאן.

 

כתבה זו הופיעה במקור באתר Business Insider

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme