9 דברים שאסור לומר בעת בקשת העלאה בשכר

טליה פלד-נתנאל5 דקות קריאה
שתף:

לא משנה כמה אתה אוהב את עבודתך, זה קשה להמשיך לעבוד בה אם משכורתך אינה כה גבוהה. רוב הסיכויים שהסיבה בגללה הינך נשרך מאחור, נעוצה בכך שלא התמקחת די כששכרו את שירותיך. התוצאה, ייתכן כי השארת אלפי שקלים על השולחן. במחקר שערכו אוניברסיטת ג’ורג’ מאסון ואוניברסיטת טאפל נמצא כי הכישלון במיקוח בעת תהליך ההעסקה עלול להשפיע עלייך באופן שלילי לשנים רבות. זאת מאחר וכל בקשת העלאה בשכר או בונוס שתקבל תהיינה באופן אוטומטי פחותות.

 

אבל, גם אם התמקחת, וכעת אתה רוצה להרוויח יותר מאחר והינך עובד יותר, או זכית בקידום, או פשוט הינך מעוניין בבקשת העלאה בשכר.

 

ישנה דרך נאותה לבקש והנה מספר דברים שעלייך להימנע מלומר בעת בקשת העלאה בשכר:

 

1 – מגיעה לי העלאה

כאשר תאמר מגיעה לי העלאה מבלי לספק טיעון משכנע, אתה נראה אנוכי ומתנשא. אל תכריז למה אתה ראוי, פשוט הצג את הישגיך האחרונים.

 

אם סייעת לחברה להשיג רווח משמעותי רב יותר או שיפרת את עבודת הצוות שלך, אלו סיבות נהדרות שבגללן עתידים להתחשב בבקשתך.

 

2 – אם לא תסכים לבקשת העלאה שלי אני עוזב

הצהרה מעין זו לרוב תגרום לכך שיראו לך את הדלת החוצה. רוב הסיכויים שישנם אנשים רבים המעוניינים במשרתך תמורת שכר נמוך יותר.

 

3  – אני זקוק לעוד כסף בגלל שאני שקוע בחובות

אתה משתף ביותר מדי מידע את הבוס שלך. בסופו של יום, למעבידך לא איכפת אם אתה לא מסוגל לשלם את חשבונותיך. מה שחשוב הוא האם אתה מסוגל לבצע את העבודה שלשמה נשכרת.

 

4 – אני כבר הייתי צריך לקבל העלאה קודם

אין זה ממקומך לקבוע את העיתוי המדוייק לקבלת העלאה. עובד אינו אמור לצפות להעלאה באופן אוטומטי מהמעביד שלו רק משום שחלף זמן מה. בנוסף, הדגישה, יש להכין מראש את השטח. לשוחח עם הבוס בתחילת השנה לגבי מה ייחשב לך, לצוות שלך, ולחברה כהצלחה, לא באופן חד פעמי אלא כדיאלוג מתמשך שמתעדכן לפחות פעם ברבעון.

 

5 – יוסי מרוויח יותר ממני

ישנם מספר סיבות לכך שעמיתך לעבודה מרוויח יותר ממך. הוא יכול להיות משכיל יותר, או ותיק יותר ממך. בנוסף, ייתכן כי הוא פשוט משקר לגבי השכר שלו.

 

דאג למירוץ שלך והשתמש בשיטות אמינות לבקשת העלאה כגון מחשבון וסקרי שכר עבור שוק התעסוקה שלך, על מנת לוודא שמשלמים לך שכר נאות.

 

6 – אני רוצה העלאה של %X

זכור סכום ההעלאה בשכר נקבע לא רק על סמך כישוריך, אלא גם על פי מצבה הפיננסי של החברה. בנוסף, בטרם תתחיל לדרוש, כדאי שתחקור מהו השכר המקובל עבור העבודה שהינך מבצע. אל תאמר אני רוצה 10% בקשת העלאה בשכר, אלא ציין כי בהתחשב במחקר שערכת, מצאת כי עבור משרה הזהה לזו שלך מקובל לשלם בממוצע X שקלים, וכי אתה מעוניין לדעת כיצד תוכל להתקרב לממוצע זה.

 

7 – אתם משלמים לי פחות ממה שמגיע לי

לפי אילו מדדים אתה משתמש כדי לקבוע כי מדובר בשכר זעום. אם אין בידך אמצעים סבירים להדגים שאכן משלמים לך פחות ממה שאתה שווה, הרי שאתה מסתמך על דעתך בלבד. תחקור ואז נסה שוב.

 

8 – אני עושה את עבודתם של שני אנשים

ייתכן כי אתה עושה כמות עבודה שבדרך כלל תתאים לשני אנשים, אבל ישנה דרך טובה יותר להעביר את המסר הזה. אם תתחיל את שיחתך כך, היה מוכן לשיחה מתגוננת. במקום זה, מומלץ לשאול האם אפשר לדבר על תפקיד חדש בתוך החברה, מאחר ותוספת האחריות גורמת לך לבצע תפקיד אחר מזה שנשכרת עבורו.

 

9 – יש לי הצעה יותר טובה

אם תשתמש בזה כאמצעי מיקוח, דאג לכך שזה יהיה נכון. עובדים רבים מדי משתמשים במשפט הזה כאשר הם יודעים שאין בנמצא חברה אחרת המציעה שכר גבוה יותר. לחברות מסויימות אין די כסף לעמוד בדרישותיך. או לחילופין הן לא חושבות שאתה ראוי ליותר מזה.

 

מאמר זה הופיע במקור באתר Business Insider

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme