ארבעה טיפים שישפרו את הסיכויים שלכם לקבל העלאה

רננה מור5 דקות קריאה
שתף:

בקשת העלאה דומה מאוד לביקור אצל רופא השיניים- אנחנו עושים הכל כדי להימנע ממנו, עד שממש אין ברירה. אם אתם שייכים לעובדים שיעשו הכל כדי לא להיקלע לשיחת העלאה, אתם לא לבד, על פי המגזין "Glamour" 57% מהנשים ו- 46% מהגברים מעולם לא ביקשו העלאה. הרתיעה של עובדים משיחת העלאה מאוד טבעית וברורה, מדובר בסיטואציה מאוד מלחיצה ותמיד קיים החשש שתקבלו תשובה שלילית. אבל אם אתם חושבים שעבודה קשה והתמדה מספיקים כדי שהבוס יבחין בתרומה  שלכם ויציע להם העלאה בשכר, ברוב המקרים זה לא בדיוק עובד כך. יכול להיות שבסופו של דבר הבוס שלכם יחליט לצ'פר אתכם בהעלאה קטנה, אבל רוב הסיכויים שתמתינו לה הרבה מאוד זמן, בעוד הקולגות שלכם, שביקשו העלאה, יקבלו הרבה יותר.

לכן, אם אתם משוכנעים שמגיעה לכם העלאה, כדאי שתפסיקו לחכות, תיזמו שיחה ותגיעו אליה מוכנים היטב. כדי שתעשו את זה נכון, אספנו בשבילכם כמה טיפים שיעלו את הסיכויים שלכם לקבל מה שביקשתם:

 

דעו כמה אתם שווים: לקראת השיחה חשוב לבדוק מהו שווי השוק שלכם. חשוב מאוד שתדעו  כמה מרוויחים עובדים בתפקידים דומים עם ותק כשלכם, בחברות בענף זהה או משיק, ותבדקו איפה אתם עומדים לעומתם. בנוסף, חשוב לנסות ולהבין את טווחי המשכורות בחברה בה אתם עובדים, כדי להיות בטוחים שהציפיות שלכם ריאליות. אם תגיעו לשיחה כשאתם מכירים היטב את מצב השוק, תוכלו להציג נתונים שיתמכו בבקשה שלכם. את הנתונים תוכלו למצוא בטבלאות שכר שמפרסמות חברות השמה, מסקרים שונים וגם מקולגות.   

 

אל תשכחו- אתם  נכנסים למו"מ: חשוב לזכור ששיחת העלאה היא למעשה משא ומתן שאתם מנהלים מול הבוסים שלכם. לכן תמיד תבקשו יותר ממה שאתם מצפים לקבל. אם אתם חושבים שמגיעה לכם העלאה בסך 6% מהשכר, כדאי שתבקשו העלאה של 10%. כך תוודאו שאתם לא מקבלים פחות ממה שרציתם.  נסו להימנע  מביטויים כמו “כמה שנראה לך”, “אם נראה לך שמגיע לי”,  ובמקום זאת תגידו בצורה מפורשת איזו העלאה מגיעה לכם ומדוע.

 

שווקו את ההצלחות שלכם:  צניעות זו תכונה חיננית, אבל לא כשזה מגיע לבקשת העלאה. כאן המקום לפרט את התרומה שלכם לחברה, ולהדגיש את השורה התחתונה- כיצד הפעולות שלכם תרמו לרווחיות החברה. אם למשל תבחרו להדגיש את העזרה שלכם לעובדים החדשים, תזכו בהערכה אך לאו דווקא בהעלאה. אבל אם תנקבו במספרים מפורשים, זה יעזור למעסיק שלכם להעריך את התועלת הכלכלית שיש בהעסקתכם.  מומלץ מאוד להציג מסמך הישגים והצלחות, עם נתונים ברורים וחד משמעיים.

 

לגוף שלכם יש מה להגיד: לשפת הגוף שלכם יש השפעה מכרעת על המסר שאתם רוצים להעביר. שפת גוף שמעידה על אי נוחות, התנצלות או חולשה לא תסייע לכם לקבל את מה שאתם מבקשים. אז לפני שיחת העלאה, קחו את עצמכם לשיחה קצרה, שכנעו אתכם שההעלאה הזו מגיעה לכם כי אתם עובדים מעולים  והשתדלו להגיע לשיחה כשאתם כמה שיותר נינוחים.

גם אם המעסיק שלכם יאשר לכם העלאה נמוכה יותר, נסו לחשוב על אלטרנטיבות שוות כסף, כמו בונוס רבעוני, מודל שכר מדורג מבוסס הישגים, העלאה רטרואקטיבית לאחר שתציגו שיפור בביצועים וכדומה.  תוכלו גם לבקש שיפור בתנאים נלווים, כמו קרן השתלמות, הגדלת מספר ימי החופשה, אחזקת רכב, מימון ארוחות, ביטוחים, אופציות ועוד. שוויים של תנאים נלווים יכול להגיע לאלפי שקלים, ולפעמים למעסיק קל יותר לאשר העלאה בדרך זו .

בהצלחה!

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme