מה עושים כשאין מקום בגני הילדים?

מערכת5 דקות קריאה
שתף:

המוניטין שיצא לעיר תל אביב בשני העשורים האחרונים הוא מוניטין של עיר צעירה למדי, סוערת במיוחד וגדושה במקומות בילוי, בתי קפה ופאבים, שמתמלאים על ידי אותם צעירים הוללים ופוחזים. אפשר להסביר את השינוי הזה בקלות רבה על ידי אלפי הסטודנטים שממלאים את מוסדות הלימוד האקדמי ובוחרים להתגורר באזור, תוך שהם מוצאים עבודה בבית קפה סמוך כמלצרים, ברמנים או מנהלי משמרת למשל. אפשר גם לשער שאחת הסיבות לשינוי הדמוגרפי המשמעותי, זה שהחל בשנות ה-80 עת החלו המשפחות לצאת לאיטן מהעיר, היא שמדובר בעיר צפופה ורועשת יחסית, מה שנתפס פעם כמקום קצת פחות אידאלי לגדל בו ילדים קטנים. בשנים האחרונות נראה שהמגמה הזו מתחילה להשתנות, מה שללא ספק משפיע גם על מצבם של גני הילדים בעיר.

 

פחות ילדים – פחות גנים

זה לא באמת מפתיע לגלות שעם תחילתו של השינוי, אי שם בשנות ה-80 של המאה ה-20, החלו להיסגר לא מעט גנים ובתי ספר בעיר. זה קרה כשהמשפחות הצעירות עזבו את העיר הגדולה לטובת היישובים הקטנים יותר, לטובת מגורים זולים קצת יותר בערי הפריפריה או לטובת השקט של הכפר. בהיעדר אוכלוסייה צעירה כבר לא היה קיים הצורך בשלל הגנים ומוסדות החינוך שמילאו את העיר, ונדמה שמוסדות ההשכלה הגבוהה הם שמשכו אל העיר את הצעירים והצעירות בעשור השלישי לחייהם. אם כן, אין זה מפתיע שהיום, ככל שהמשפחות הצעירות מתחילות לחזור אל העיר, זו שמתחדשת, זו שמציעה שלל מקומות תעסוקה וזו שפניה נעשות נעימות ומזמינות הרבה יותר – ולא רק לסטודנטים ולרווקים, עולה הדרישה גם למוסדות חינוך.

 

מתחילים לעבוד במרץ

לאור כל זאת אפשר בהחלט להבין מדוע בשנים האחרונות נרשמת פתיחה מואצת של גני ילדים בעיר הגדולה. בשנת 2014 אף אושרה תכנית של העירייה לפיה ניתן יהיה לאשר פתיחתם של גני ילדים בדירות פרטיות בעיר. זאת מתוך הבנה שגני הילדים הם עוד שירות חשוב לקהילה, שירות שמספק לילדים מסגרת חינוכית, ערכית וחברתית, וגם מאפשר להורים להמשיך בשגרת יומם בראש שקט. במקביל לאישור התכנית החלה להישמע גם קולות של התנגדות, שהועלו בעיקר על ידי דייריהם של מגדלי מגורים ומבנים רבי קומות שהחלו לחשוש מהגנים שייפתחו מעבר לדלת, אלה שיובילו (אולי) לפגיעה בערך הנכס שלהם. כך או כך נראה שאין לאיש ספק שהמצב הקיים היום בעיר מחייב היערכות. המשפחות הצעירות חוזרות למלא את העיר, גם בזכות תנופת הבניה, גם בזכות ההיצע הרחב של מקומות תעסוקה וגם משום שמדובר, בכל זאת, באחת הערים המרכזיות והחשובות בישראל, שבה איכות חיים גבוהה, חינוך מצוין ושורה ארוכה של יתרונות שהיינו רוצים עבור הילדים שלנו. פתרונות, כפי שניתן לראות, יש. כעת נותר רק להמשיך ולעקוב כדי לזהות אם הפתרונות מספקים, או שיש צורך בהמשך הפיתוח המואץ של גני הילדים ובתי הספר בעיר.

 

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme