בניית הון עצמי עבור אנשים שלא נולדו עשירים אפשרית עם מספר צעדים בסיסיים

טליה פלד-נתנאל5 דקות קריאה
שתף:

הנשיא דונאלד טראמפ נולד לתוך עושר. העבודה הראשונה שלו נמסרה לידיו, פשוטו כמשמעו, בצורה של תואר מוגזם והלוואה מאביו, טייקון הנדל”ן. רובנו לא כל כך ברי מזל, ולא בילינו את יומנו הראשון בעולם כעשירים. דרכם של אנשים רבים לשם בניית הון מעורפלת, מסובכת, מלאת חידות ומכשולים ויייחודית לנסיבות האישיות. בעוד שהעושר הוגש לטראמפ, רובנו צריכים לעשות זאת בדרך שונה לחלוטין. עלינו להחליט החלטות חכמות בכסף שיש בידינו, ולהשיג בניית הון במהלך הזמן.

 

הנה הדרך המהירה ביותר עבור בניית הון עצמי

 

1 – שלם חובות עם ריבית גבוהה

הצעד הראשון עבור בניית הון הוא הסדרת חובות קיימים. החזקתם של חובות משמעותיים מונעת מרוב האנשים לבצע השקעות חדשות ולקנות נכסים. רצוי להתחיל להחזיר את ההלוואות בעלות הריבית הגבוהה, ולעבור להלוואות עם ריבית נמוכה יותר שהיא מתחת ל-3%. אולם, הלוואות עם ריבית גבוהה של 5% ומעלה, יש לשלם במהירות האפשרית ביותר. על מנת להשיג שליטה יציבה על מצבך הפיננסי.

 

2  – בזבז פחות ממה שאתה מרוויח

צעד זה הוא אולי הקל ביותר לומר אך הקשה ביותר לביצוע. המפתח הוא להוריד את הבזבוז לרמה הפחותה מזו של הכנסתך, כך שתוכל לפעול לשם בניית הון. התחל באופן איטי על ידי כך שתשים סכום מסויים בכל חודש שיאפשר לך לשלם חשבונות, לשלם חובות ולחיות בצורה נוחה במידת מה.

 

3 – בנה לך כר של חסכונות

לעולם אינך יכול לדעת מה יקרה להכנסתך. לכן רצוי להחזיק כר חסכונות, כשלב שני למען בניית הון, לכיסוים של שלושה עד שישה חודשי הוצאות. מעין חסכון עבור כל צרה שתבוא. בעלי עסקים קטנים נוקטים בגישה דומה. רובם עובדים לבנות שלושה עד שישה חודשים של תזרים מזומנים, כך שיוכלו לצוף בזמן שהם מבססים את העסק שלהם או משדרגים, או על מנת לעמוד בדרישה הגוברת מצד הלקוחות.

 

4  – בניית הון משמעה להפוך לבעלים

התחל להשקיע לאחר שבנית כר לחיסכון. בניית הון מגיעה מבעלות. אם כר החסכונות שלך מלא קח את העודף וקנה תיק השקעות מגוון המורכב ממניות שונות, אג”ח ונכסים אחרים העתידים לגדול. השגח על ההתקדמות של השקעותיך והמשך להרחיב את תיק ההשקעות.

 

בניית הון אינה ניבנת רק מלעבוד קשה. לרוב אנשים בונים קן של ביצי זהב על ידי כך שהם רוכשים דברים שהופכים לשווי ערך רב יותר עם הזמן, ובהשקעה אחראית. כדי להפוך לבעלים, עלייך לשלם חובות, לבזבז פחות ממה שאתה מרוויח, לחסוך מספיק על מנת שתוכל לחיות במשך שלושה עד שישה חודשים ללא הכנסה, רק למקרה ש…, ולהשקיע בנכסים הניתנים להשגה.

 

אומנם המשובעים עדיין לא החליטו אם הנשיא טראמפ הינו סתם בעל מזל שהונו הוגש ונמסר לו. אולם הדלת עדיין פתוחה עבור כל האחרים, שיכולים להתמיד בחריצותם לשם בניית הון אם יפעלו לפי הצעדים הללו.

 

מאמר זה הופיע במקור באתר Business Insider

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme