כסף של אנשים אחרים למימון העסק – האם הוא פתרון אידאלי?

מערכת5 דקות קריאה
האם נכון להשתמש בכסף של אנשים אחרים למימון העסק?
שתף:

אחד האתגרים הגדולים ביותר הנלווים להקמת עסק חדש, אם לא הגדול שבהם, הוא אתגר המימון. אם יש נושא אחד שמהווה חסם עבור עסקים חדשים ויזמים זהו הנושא הזה בדיוק. בין שלל האפשרויות הקיימות היום, לרבות הלוואות לעסקים קטנים, גיוס משקיעים וקבלת מענקים המיועדים ליזמים, עולה שאלה אחת ועיקרית. האם עדיף לממן את הפעילות העסקית באמצעות הון עצמי, או האם כסף של אנשים אחרים יכול לעשות את העבודה במקומנו. האפשרויות והמשמעויות שלהן – לפניכם.

 

מימון עצמי – משמעויות עיקריות

הדרך המוכרת למימון פעילות העסק היא שימוש בהון עצמי. אם יש לכם חסכונות, נכסים שניתן לממש, מניות או קרנות השתלמות שניתן לפדות, זו בהחלט דרך אחת. החיסרון המשמעותי בשיטה הזו הוא שאתם לוקחים על עצמכם סיכון לא מבוטל. אם כל נכס פנוי, לרבות מסגרת כרטיס האשראי שלכם, מוקצה לטובת העסק, קיים סיכוי יותר מסביר שתמצאו את עצמכם עם בעיית נזילות חמורה. בנוסף אתם מציבים על כף המאזניים כל נכס וכל תכנית חיסכון שאי פעם היו בידכם. אם חלילה העסק יקרוס – גם החסכונות שלכם ייעלמו כלא היו.

 

כסף של אנשים אחרים מצמצם סיכונים
הון עצמי חושף אתכם לסיכון גבוה יותר מאשר שימוש בכסף של אנשים אחרים

 

כסף של אנשים אחרים – החלופה הנוחה

דרך נוספת כוללת שימוש בכסף של אנשים אחרים במקום בחסכונות שלכם וכדי לעשות זאת עומדות בפניכם כמה אפשרויות. אתם יכולים לקבל הלוואה בנקאית (או הלוואה חוץ בנקאית), סיוע מחברים ובני משפחה, גיוס הון ממשקיעים או לפנות לגיוס המונים. אם תבחרו במסלול הזה תצמצמו משמעותית את הסיכונים המוטלים עליכם ועל הנכסים שלכם. זו גם ההזדמנות שלכם לקבל ליווי והכוונה מצדו של אדם אחר שעבר את הדרך הזו קודם. חשוב מכל, כסף של אנשים אחרים נותן לכם יותר זמן והרבה יותר מרווח נשימה, וכך אתם יכולים להתמקד בפעילות החיונית של העסק במקום בקשיים הכלכליים הנלווים להקמת העסק בעצמכם.

 

כסף של אנשים אחרים ממקד אתכם בעסק
כסף של אנשים אחרים נותן לכם יותר זמן והרבה יותר מרווח נשימה, וכך אתם יכולים להתמקד בפעילות החיונית של העסק

 

יש גם כמה חסרונות

אז נכון, כסף של אנשים אחרים יכול לעזור לכם מאוד, אבל כדאי שתכירו גם את החסרונות, או אם תרצו – את הסיבות לא לבחור בדרך הזו. על הנייר זו נשמעת דרך מעולה לצאת לדרך אבל יזמים רבים נמנעים ממנה משום שהם חוששים לאבד את השליטה על העסק שלהם. יש לחשש הזה בסיס מסוים, שכן במקרים רבים עולה הצורך לספק תשובות לאחרים ולהפוך לגורם אחד בלבד בתהליך קבלת ההחלטות – במקום לקבל אותן לבד. באופן דומה גם מטרות העסק עלולות להשתנות והמוצר המקורי עשוי לעבור שינויים, לגדול או להפוך למשהו אחר לחלוטין. בסופו של דבר זה גם יכול להיות שינוי חיובי מאוד, בתנאי שאתם מוכנים לשינויים מהסוג הזה, כמובן.

 

כמעט חתונה קתולית

יש עוד נושא אחד מהותי שכדאי לקחת בחשבון לפני שמחליטים להשתמש בכסף של אנשים אחרים להקמת העסק. הנושא הזה עשוי להיתפס לא פעם כסיכון מבחינתם של בעלי החזון, והוא מתייחס למחויבות ארוכת הטווח שנלווית לגיוס כספים ממקור חיצוני. כשאתם נעזרים בהון שאיננו ההון העצמי שלכם אתם למעשה קושרים את גורל העסק בגורלו של אדם אחר. הקשר הזה אינו מבוסס על חלוקת מטרות או שאיפות זהות אלא על שיקולים כלכליים בלבד. במובן הזה מימון חיצוני מזכיר חתונה, לא פחות. זהו קשר ממוסד עם משמעויות משפטיות ואם תרצו לסיים את הקשר הזה אתם עלולים לעבור מסע מפרך ולעבוד קשה מאוד כדי להיפרד. אם כל הגורמים הללו לא מפחידים אתכם, כסף של אנשים אחרים בהחלט יעשה את העבודה עבורכם, ויעזור לכם לצאת לדרך בראש שקט הרבה יותר.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme