גיוס המונים בגרסה החרדית – המיזם שכבש את המגזר

רחל ברגר2 דקות קריאה
גם החרדים כבר שם: גיוס המונים מקוון
שתף:

את גיוס ההמונים למיזמים שונים, כולנו כבר מכירים כבר כעשור. זה התחיל כמיזמים חדשניים בפלטפורמות אינטרנטיות כמו הדסטארט והמשיך בבקשות לתרומות אישיות בפוסטים מרגשים יותר ופחות ברשתות החברתיות. מכל מקום, בגיוס המונים, המוני תרומות גדולות וקטנות מצטברות לסכום משמעותי במיוחד. אלא שלאחרונה במגזר החרדי גילו את הגרסה המהפכנית יותר לגיוס כספים.

 

 

הגרסה החרדית לקמפיינים של גיוס כספים

גיוס ההמונים משגע עכשיו גם את הציבור החרדי. דווקא במגזר, שלא הראה נוכחות משמעותית עד כה במיזמי גיוס המונים ברשת, גילו ככל הנראה בשנה האחרונה את היכולת לגיוס המונים על ידי פלטפורמות ייעודיות. אבל אז, זה הצליח שם ובגדול. כי אין סיבה אחרת שתסביר את הסכומים הגבוהים למדי ביחס לכמות המשתתפים וביחס לזמן המוקצב לגיוס במסגרת הקמפיינים.

 

קחו לדוגמא קמפיינים לגיוס המונים שעלו בחודש האחרון באתר Charidy. בחודש האחרון גויסו לרשת במגזר החרדי 49 מיליון שקל ב-35 שעות ו-29 מיליון שקל ב-35 שעות ברשתות מקבילות. אלו הן רק דוגמאות מתוך כמה קמפיינים לגיוס המונים שעלו כאמור, שכשכולנו נסכים שאלו סכומי גיוס מרשימים ביחס למגזר קטן ולא מבוסס.

 

גיוס המונים במגזר החרדי
צילום מסך

 

כיצד נערך גיוס הכספים במגזר החרדי

גיוס ההמונים במגזר החרדי מתחיל בקמפיינים שיווקיים בעיתוני המגזר וממשיך בערבי השראה ואווירה למגיסי הכספים, המשמשים כמעודדי התרמה בתוככי הקהילה. הגיוס עצמו מתבצע באופן פעיל בפלטפורמות אינטרנטיות ובמוקדים טלפונים להתרמות.

 

 

מהם סודות ההצלחה של גיוס המונים במגזר החרדי?

ישנם מספר אפקטים בגיוס ההמונים במגזר החרדי, שלא מעט פסיכולוגיה מעורבת בהם. האפקטים הללו הם לכאורה הם חלק מהגורמים להצלחת גיוס ההמונים בצורה מעוררת השתאות במגזר.

 

מאצ'יניג – הכפלה היא מילת הקסם. חלק מן הגיוסים מלווים בתורמי ענק אשר מתחייבים לתרומה זהה למיזם כנגד כל תרומה שתתבצע. בצורה זו כל תורם קטן רואה לנגד עיניו כיצד עם הפקדת סכום מסוים בפלטפורמה, נרשם סכום כפול מתרומתו עבור היעד באופן מידי.

 

התחייבויות אישיות – כאשר מדובר בגיוס המונים לצורך מוסד או ארגון המורכב מאנשים רבים, כל איש קשר בארגון 'מתחייב' באופן אישי על גיוס סכום בקרב הקהילה. כך איש הקשר יפנה למכריו באופן אישי לגיוס הכספים. בפלטפורמה לגיוס ההמונים נפתח עבור כל איש קשר 'דף מגייס', דרכו יוכלו לראות כמה תרומות הצליח לגייס.

 

יעד – עם תחילת הקמפיין נקבע יעד (עגול לרוב) שנמדד כהצלחה או כאי הצלחה לגיוס ההמונים.

 

זמן גיוס קצר – הגיוס נערך בזמן קצר ומוגבל מאד. לרוב עד שתי יממות.

 

הכול או לא כלום – בראשית הגיוס נקבע סכום מטרה כאשר כל התורמים מובטחים ש'או שנגיע ליעד בזמן שנקבע או שלא יגבה הכסף'.

 

גיוס המונים במגזר החרדי
צילום מסך

 

תופעות מעניינות וייחודיות בגיוס כספים במגזר

במהלך גיוסי הכספים האחרונים במגזר החרדי, כל גיוס כשלעצמו מיגנט אליו סקרנים רבים שעקבו לאורך שעות רבות אחר הגיוס. משכך, נראו תופעות משעשעות כמו תורמים שתרמו והקדישו את מילות ההקדשה לפרסום עצמי וניצלו את ההזדמנות כדי להציע למכירה מכונית, למשל. לחילופין היו גם תורמים שבחרו להגג את דעותיהם הפוליטיות או האישיות בשלושת שורות ההקדשה. כל עוד הם תורמים בזמן שהם עושים את זה, זה כנראה לא באמת מפריע לאף אחד.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme