שקרים על כסף שכדאי שתפסיקו לספר לעצמכם

מערכת5 דקות קריאה
שתף:

מגיל צעיר מאוד התחלנו לספר לעצמנו סיפורים ולבנות מיתוסים שאנחנו מקבלים כעובדה מוגמרת. בפועל, גם אם נדמה לכם שאתם יודעים מה צריך לעשות כדי להגדיל הכנסות ולהרוויח יותר, סביר להניח שכמה שקרים על כסף וגם כמה חצאי-אמיתות מפריעים לכם בדרך, וזו ההזדמנות הטובה ביותר לעשות קצת סדר.

 

1 – אם המשכורת גבוהה – אפשר לסבול בעבודה

ההורים שלכם בטח לימדו אתכם שלא צריך ליהנות מהעבודה, בוודאי אם מקבלים שכר גבוה. מצד שני, גם אם המצב שם בחוץ לא מאוד פשוט, וגם אם מציאת עבודה היא אתגר מורכב בימינו, זה לא אומר שאתם צריכים לסבול בעבודה שמעוררת בכם מתח ותחושה של חוסר שביעות רצון. אזרו אומץ, התפטרו ומצאו עבודה שתכניס לכם משכורת טובה אבל תעשיר לא רק את הכיס, אלא גם את הנפש. זו לא קלישאה, וגם אם כן, היא הרבה יותר נעימה מהרבה שקרים על כסף שמנהלים אתכם היום.

 

2 – אם נתעלם מתמרור האזהרה – הוא ייעלם מעצמו

אם היינו צריכים לקבוע אילו שקרים על כסף פופולאריים יותר באוכלוסייה, סביר להניח שהמשפט הזה היה זוכה למקום טוב בראש רשימה. אנחנו מאוד רוצים להאמין שדגלים אדומים ותמרורי אזהרה ייעלמו כלעומת שבאו אם רק נטמין ראשנו בחול ונעמיד פנים שהם לא שם. בפועל, זה פשוט לא נכון, ואם תתעלמו אתם עשויים להתעורר כשיהיה מאוחר מדי. עצרו, בדקו את חשבון הבנק שלכם והתמודדו בגבורה עם האמת המרה. רק כשתהיו מודעים תוכלו לטפל בבעיה באופן יסודי ומדויק.

 

3 – צריך לקנות בית – כי זה מה שכולם עושים

בעידן שבו המחייה נעשית יקרה ורכישת דירה הופכת לאתגר של ממש עבור זוגות צעירים, נדמה שהמיתוס הזה מתנפץ לנגד עיננו. אלא שהיום עדיין מדובר באחד המשפטים הנפוצים ביותר, אבל זה לא אומר שלא מדובר בעוד שקר מתוך רשימה אינסופית של שקרים על כסף. גם אם הצלחתם לחסוך סכום כסף מרשים למדי לצורך תשלום ראשון לקבלת המשכנתא החדשה שלכם, זה לא אומר שאתם מוכנים לרכישת דירה. ארבעת הקירות לא מספיקים לכם, וסביר להניח שתצטרכו הון לא מבוטל כדי לשפץ, לרהט ולעצב את הבית החדש שלכם. במילים אחרות, קניית דירה היא לא המטרה המרכזית שלכם, וגם אם תמשיכו לגור בשכירות אבל תארגנו לעצמכם פינה חמה ונעימה שתוכלו לקרוא לה בית, יהיה לכם לא פחות שקט נפשי.

 

עוד שקרים על כסף

עד כה מנינו שלושה שקרים על כסף, אבל האמת היא שהרשימה לא מסתיימת כאן, וישנם עוד מיתוסים רבים שמנהלים אתכם למרות שאתם פשוט חייבים לשחרר מהם. למשל, רבים מאמינים שאם הבנק מאשר להם מסגרת אשראי או הלוואה גדולה, זה אומר שהם מסוגלים לעמוד בהחזרים החודשיים, מה שלא בהכרח נובע מהיגיון בריא. יכול להיות שאנחנו נוטים לקבל שקרים על כסף כאמת לאמיתה כי זה פשוט ונוח לנו יותר, אבל אם לא תפקחו את העיניים ותכירו במציאות אתם עשויים למצוא את עצמכם עם מינוס גדול בחשבון, החזרים שתתקשו לעמוד בהם וגם דירה אחת שאין לכם שום דרך להחזיק ולתחזק.

 

מאמר זה הופיע במקור באתר Business Insider

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme