9 שקרים על כסף שאתם עדיין מספרים לעצמכם

יובל פוגל3 דקות קריאה
יש שקרים על כסף שאתם עדיין מספרים
שתף:

ישנן מספר טעויות יסוד תפיסתיות המונעות מאנשים להצליח כלכלית. אל תאשימו את עצמכם, אמונות אלו יושבות עמוק במוחנו עוד בטרם התחלנו לבצע חישובים מתמטיים פרקטיים. בכתבה זו נציג בפניכם את הטעויות הללו, ונבהיר לכם קצת את המציאות תוך תקווה שתצאו אופטימיים מקריאתה.

 

1- "אני צריך תקציב גדול יותר"

כשאתם אומרים לעצמכם שאתם צריכים תקציב גדול יותר, עליכם לשאול את עצמכם מהי מטרתו. האם חסרים לכם דברים הכרחיים או שמא אתם רוצים להתפנק? ייתכן, כי אתם רגילים לבזבז או לצרוך יותר מכפי הצורך, או שאתם פשוט רוצים ליהנות ולחיות את החיים הטובים וכיוצא בזאת. יחד עם זאת, עליכם להכיר בעובדה שבמסגרת הוצאות אלו ניתן בקלות לחרוג מהמסגרת התקציבית, ולפיכך, עליכם להגדיר סדרי עדיפויות רציונליים. במקרה שמדובר במותרות, נסו לרסן עצמכם ולהתאים את אורח חייכם למסגרת התקציב הנתון שלכם.

 

שקרים על כסף שאין לכם
אם נדמה לכם שאתם צריכים תקציב גדול יותר, אולי אתם פשוט מבזבזים קצת יותר מדי?

 

2- "ללא דירה בבעלותי – אינני מצליח כלכלית"

במידה והצלחתם לרכוש נכס נדל"ני בעשר השנים האחרונות למרות עליית המחירים, ייתכן כי יש בכך להעיד עליכם כעל סיפור הצלחה כלכלית. יחד עם זאת, ייתכן כי אתם בדרך להגשמת חלום רכישת הדירה, ובסך הכל מדובר בעניין של זמן עד שתעשו זאת. במידה וכך הם פני הדברים, כנראה שאתם צועדים בדרך המלך. היו סבלניים, ואל תמהרו להכניס עצמכם לתוך קטגוריה שלילית המנותקת מהמציאות ומקשה עליה.

 

 

3- "חסכנות עקבית היא הדרך להצלחה כלכלית"

לאו דווקא. אם מטרתכם היא סגירת חובות, הפקדה בפיקדונות, יצירה או הגדלה של חסכונות, השקעה וכיוצא בזאת – אתם עדיין חושבים בתוך המסגרת המקובלת. לעומת זאת, ייתכן כי ההצלחה הכלכלית הגדולה שלכם תגיע דווקא כאשר תכוונו את האנרגיות והמחשבות שלכם למקום יצירתי. במקרה כזה, ייתכן ותגלו הזדמנויות חדשות הנקרות בדרככם, אשר לא היה לכם סיכוי לראותן כאשר חשבתם בתוך מסגרת המחשבה הבנאלית.

 

4- "הייתי צריך להשקיע לפני אתמול במניה X, היום כבר מאוחר מדי"

אז נכון, יכולתם להשקיע אתמול במניה שעלתה פלאים אך לא השכלתם לעשות זאת, וייתכן כי היום המניה כבר נמצאת במגמת ירידה. יחד עם זאת, מדוע אתם מסתכלים על החמצות במקום על הזדמנויות? חשבו ביניכם לבין עצמכם ברצינות יתרה ותהו, מהו ההיגיון של כפיית אמונות מגבילות על חייכם? הרי ידוע שאמונות מגבילות, כשמן כן הן, בחיים בכלל ובתחום הכלכלי בפרט. דעו, כי אף פעם לא מאוחר מדי להשקיע. פתחו את הראש, זהו הזדמנויות, היו סולידיים או קחו סיכונים בהתאם לשיקולים שלכם, אך אל תאמרו לעצמכם שהיום מאוחר – יום האתמול אינו רלוונטי.

 

שקרים על כסף והשקעות
אולי אתמול לא השקעת אבל אף פעם לא מאוחר מדי

 

5- "אין טעם להשקיע ללא אופציה של ריבית דריבית"

ריבית דריבית בהחלט יכולה להיות "אופציית זהב", אך יחד עם זאת, קחו בחשבון שהיא רלוונטית בעיקר עבור אנשים שיש להם הרבה כסף. במידה ואתם משתייכים אל האדם הממוצע, סביר להניח כי אינכם נמנים על קבוצה זו. כיוון שכך הם פני הדברים, עליכם למצוא את דרכי הביניים להשקעות כדאיות.

 

6- "אשקיע רק במידה ואוכל לסמוך על האנליזה הכלכלית"

בבורסה הספקולציות הן שם המשחק, ואף פעם אי אפשר לדעת מה באמת יתרחש בשטח. חברות השקעות רבות מנסות לפתות אותנו באמצעות הבטחות לאנליזות מקצועיות בעלות היסטוריית הצלחה ענפה. יחד עם זאת, שוק ההון מאוד מורכב, והמניות מושפעות מרגישויות רבות. חשבו למשל על כוכב ריאליטי שמצייץ בטוויטר על עזיבתו את הפייסבוק, או על אירועי הפריצה האחרונים לחשבונות הפייסבוק. ייתכן כי אירועים אלו יפגעו במניית החברה. עכשיו חשבו, איזה אנליסט יכל באמת לצפות דבר שכזה? עשו את השיקולים שלכם וחשבו פעמיים לפני שאתם משקיעים זמן וכסף באנליזות כאלו או אחרות.

 

7- "השכלה לא משנה עושר או הצלחה"

זה לא נכון. אמנם רבים הסיפורים על מצליחנים ועשירים גדולים נטולי רקע אקדמי, אך יחד עם זאת, השכלה משפרת סיכוייכם להצלחה כלכלית כיוון שהיא עשויה לפתוח לכם אופקים מחשבתיים ודלתות כשכירים. מבחינה כספית, ככל שיפתחו לכם יותר דלתות במקומות עבודה כשכירים, וככל שתשתכרו גבוה יותר (לעיתים רבות נמצא השכר במתאם ישיר לרמת ההשכלה), כך ייתכן ויעלה בידכם לחסוך יותר כסף, להגשים עצמכם, ואף לפתוח עסק עצמאי מצליח ומשגשג.

 

8– "אין לי מספיק כסף כדי באמת לעשות איתו שינוי כלשהו"

"דין פרוטה כדין מאה". במילים אחרות, לכל שקל יש משמעות, הרי בעזרתו תוכלו לרכוש משהו, להקטין במעט חוב או להרחיב חיסכון. אמצו לעצמכם גישה כללית, לפיה יש בידכם שקל אחד, ושאלו את עצמכם כיצד תחלקו אותו בין האפשרויות השונות. תוכלו להחליט למשל ש-20 אגורות יהיו מיועדים לצריכה, 10 אגורות להשקעה, 15 אגורות לסגירת חוב וכיוצא בזאת. בעזרת גישה כללית נכונה, בריאה ודינמית, תוכלו למצוא שיש בידכם לשפר את מצבכם הכלכלי כבר עכשיו.

 

שקרים על כסף וגודל העוגה
גם אם נדמה לכם שאין לכם מספיק כסף אתם יכולים לחלק את העוגה בצורה קצת יעילה

 

9 – "הכל בידיים שלי, אבל אני הססן ולא כריזמטי"

רבים המנטורים מטיפי הדרך והאמונה העצמית המנותקים מהמציאות בשטח. משפטים בסגנון "הכל תלוי בך" אינם נכונים לכל מצב, כיוון שלעיתים רבות תלוי האדם בנסיבות חייו, במצב המאקרו כלכלי וכיוצא בזאת. במילים אחרות, אל לכם להאמין שהכל תלוי בכם. במקום זאת, עשו דברים בחוכמה, וגם אם אתם הססנים במקצת, תוכלו לשפר מצבכם הכלכלי בעזרת צעדים סולידיים.

 

 

"אז מה כדאי לי לעשות כדי להצליח כלכלית?"

עליכם להבין, כי הצלחה בחיים, כלכלית או אחרת, היא הסתברות סטטיסטית, ולא משהו שתלוי בכם בלבד. יחד עם זאת, לעיתים פוגע אדם בסיכויי ההצלחה שלו עקב אימוץ אמונות מגבילות. לפיכך, כדאי לכם להאמין בעצמכם ולפתח אמונות חיוביות בכל הנוגע ליכולת ההצלחה הכלכלית שלכם.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme