עבודה מועדפת – התנאים לקבלת המענק

אירנה נוזה5 דקות קריאה
עבודה מועדפת
שתף:

צפויים להשתחרר בקרוב? עוד מעט מסיימים את השירות הלאומי? היציאה אל העולם הגדול לאחר השחרור מצה"ל מהווה את אחת מנקודות המפנה המשמעותיות והקריטיות בחיים. חלק מהחיילים מתכננים לצאת לטיול ארוך, אחרים רוצים להתחיל בלימודים וחלק מעוניינים להשתלב מיד בשוק העבודה. עבודה מועדפת בדרך כלל נבחנת בתור אחת האופציות האפשריות על ידי אלו המחפשים עבודה לאחר סיום השירות הצבאי. זאת לא במקרה, שהרי פרט לשכר הקבוע, צפוי העובד לקבל בסיום תקופת העבודה מענק כספי נוסף מטעם ביטוח לאומי: גובה מענק עבודה מועדפת (מענק עבודה נדרשת) עומד על 9,550 ₪ נכון לשנת 2017. אם כך, מהם התנאים לקבלת המענק?

 

מי זכאי לעבוד בעבודה מועדפת?

במידה והשלמתם שירות חובה או שירות לאומי (שירות לאומי שארך 24 חודשים) הנכם נמנים בין הזכאים לעבוד בעבודה מועדפת. יוצא הדופן במקרה נוכחי הן בנות, אשר הפסיקו את השירות הלאומי אחרי חצי שנה לפחות לצורך נישואין (בתנאי שנישאו במהלך החודש הראשון שלאחר הפסקת השירות) – גם הן זכאיות לעבוד בעבודה מועדפת.

 

באילו עבודות ניתן לעבוד?

על מנת לעמוד בתנאיי קבלת המענק עליכם לבחור מקום עבודה המוכר על ידי ביטוח לאומי. לרוב מדובר בתחנות דלק, אתרי בנייה, בתי מלון, אתרי עבודה חקלאית, מפעלים, בתי אריזה, בתי מלאכה ומקומות המעניקים סיוע וטיפול לציבור בעל מוגבלויות. על כל פנים, לפני תחילת העבודה וודאו כי מקום התעסוקה מוכר על ידי ביטוח לאומי.

 

משך תקופת העבודה

בכדי להיות זכאים למלוא הסכום – 9,550 ₪, עליכם להתמיד בעבודה במשך שישה חודשים מלאים (לכל הפחות 150 ימי עבודה במשרה מלאה). במידה ומדובר בתקופת עבודה לא רצופה, חובה להגיע להיקף עבודה מצטבר של חצי שנה במשך תקופה של שנתיים מהשחרור. מן הראוי לציין, כי ישנה אפשרות לקבל מענק חלקי, אשר יחושב באופן יחסי להיקף ימי העבודה בהם עבדתם. זאת בתנאיי שעבד החייל לכל הפחות 25 ימי עבודה רצופים במשך 21 החודשים הראשונים מהשחרור, או 3 חודשים רצופים בטווח החודשים של 22-24 מהשחרור ובתנאיי שמתקיים לפחות אחד מהתנאים הבאים:

  • סוג עבודה מועדפת בה עבד החייל אינה תואמת את המקצוע שרכש בצה"ל.
  • מקום העבודה נמצא במרחק העולה על 60 ק"מ מביתו של החייל, בעוד המעסיק נמנה מלממן לעובד מקום לינה או הסעה לשני הכיוונים.

 

גם חייל שעבד בענף החקלאות במשך 4 חודשים לכל הפחות רשאי לקבל מענק עבודה מועדפת חלקי ביחס לכמות ימי העבודה בהם עבד.

 

טיפים נוספים לעובדי עבודה מועדפת

במידה והחלטתם לעבוד בעבודה מועדפת, כדאי שתדעו את הדברים הבאים:

ימי חופש, מחלה ומילואים אינם מחושבים בתור ימי עבודה הנמנים בסך 150 ימים שעליכם להשלים במסגרת עבודה מועדפת (גם אם קיבלתם בעבורם תשלום ממקום העבודה או המדינה).

תהיו זכאים למענק גם במידה ובמהלך תקופת העבודה תחליפו מספר משרות (בתנאי שכולן מוכרות על ידי ביטוח לאומי ובהנחה שעמדתם בכלל התנאים שפורטו לעיל).

 

אם קיבלתם דמי אבטלה במהלך 11 חודשים שלפני ראשית העבודה המועדפת, התשלום שיועבר לחשבונכם יקוזז ממענק העבודה המועדפת שתקבלו.

על מנת לממש את הזכאות למענק עבודה מועדפת, יש להגיש את התביעה לא מאוחר יותר מ-42 חודש מתאריך השחרור.

בהצלחה!

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme