הלוואות גישור: האם כדאי?

רונן פדרבאום5 דקות קריאה
שתף:

מתי כדאי לנו לקחת הלוואת גישור? ננסה לסקור את המאפיינים של הלוואות אלו וטיבן. הלוואת גישור הינה הלוואה המאפשרת שימוש מוקדם בכספים עתידיים, אשר ודאות קיומם הינה גבוהה מאוד. כספים אלו יכולים להתקבל למשל עקב מכירת דירה או נכס קיים אחר בעתיד, או בגין תוכניות חיסכון העומדות להיפתח כגון קופות מגל או קרנות השתלמות. במהלך תקופת ההלוואה הלווה משלם החזר חודשי רק עבור הריבית וההצמדה, ובסיומה הוא מחזיר את תשלום הקרן בבת אחת או במספר בודד של תשלומים.

איך בוחרים מסלול?

חשוב לדעת כי הלוואות גישור מוצעות על ידי בנקים וגופים פיננסיים נוספים במספר מסלולים שונים. המסלולים הנבדלים זה מזה בהתאם לסוג הריבית וההצמדה, כך שיכולה זו להיות למשל הלוואה צמודה למדד עם ריבית קבועה, הלוואה צמודה למט"ח, או הלוואה עם ריבית פריים שאינה צמודה למדד. כמו כן, מסלולי הלוואות גישור נבדלים בדרישה לעמלות היוון ופירעון. כפועל יוצא מכך, חשוב לבצע סקר שוק ולנהל מו"מ מול הגופים הפיננסיים השונים טרם בחירת המסלול, מכיוון שההבדלים יכולים להתבטא בסכומי כסף נכבדים.

גישור עבור משכנתאות

הלוואות גישור הינן מסלול מקובל בקרב נוטלי משכנתא המעוניינים לרכוש בית חדש, ושיש ברשותם בית ישן שעדיין לא נמכר. במקרים אלו, במידה שקיים פער בין עלות הבית החדש לישן, הלווה לוקח משכנתא עבור הפער הקיים. שאר הסכום הנדרש לתשלום הדירה החדשה נלקח כהלוואת גישור הניתנת לתקופה קצרה של בין שנה ל- 5 שנים, כאשר עד למכירת הנכס הישן הלווה משלם רק הצמדה או ריבית וזאת בהתאם למסלול שבחר. לפני שנוטלים הלוואת גישור למשכנתא חשוב מאוד לבדוק את קיומן של עמלות היוון ופירעון, ובמידת הצורך לנהל מו"מ על מנת להפחיתן ולעיתים אף לבטלן.

מתי כדאי לקחת הלוואת גישור?

הלוואת גישור כדאי לקחת רק במקרים בהם הלווה בטוח בקבלת כספים עתידיים שיכסו את הלוואה המבוקשת. יש להבין כי במקרים בהם הסכום העתידי הנדרש אינו מתממש, נוטל ההלוואה עלול למצוא את עצמו במצב כלכלי קשה. לכן, אם קיים ספק אודות הגעת כספים עתידיים עדיף לבחור במסלול הלוואה אחר, בעל גמישות בנקודות היציאה שהינן נטולות קנסות ועמלות.

 

מי נותן הלוואות גישור?

כבר ציינו כי מאוד חשוב לבצע סקר שוק ולנהל מו"מ מול הגופים הפיננסיים השונים טרם בחירת המסלול, מכיוון שההבדלים יכולים להתבטא בסכומי כסף נכבדים. אנחנו היינו ממליצים להיוועץ במומחה שיכול להשיג עבורכם את התנאים הטובים ביותר תוך כדי שהוא מנהל עבורכם את המו"מ ויודע לשים לב לכל ה"אותיות הקטנות".

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme