חושבים על רילוקיישן? אלו 6 הארצות הכי אטרקטיביות להגירה

עומר גלעדי5 דקות קריאה
שתף:

לאחרונה פורסמו מספר סקרים שבדקו באילו מדינות איכות החיים הגבוהה ביותר עבור מהגרים. שני מחקרים שבדקנו, אחד שנערך על ידי הרשת החברתית InterNations  ובדק 14,300 מהגרים מ – 143 מדינות שונות, וסקר נוסף שפרסם השנה Bloomberg וכלל תשובות של כ – 27,000 מהגרים מסביב לעולם, העלו דירוג מעניין בנוגע למדינות הכי אטרקטיביות להגר אליהן. אז אם גם אתם כבר "יושבים על המזוודות", אם נמאס לכם מיוקר המחיה, מהאיכות הירודה של החינוך הציבורי, מגובה המיסים או סתם מהקריוקי של השכנים – קבלו את המצעד הפרטי שלנו, המהווה מעין סיכום של שני המחקרים הללו, למדינות שהכי שווה לשקול לעבור אליהן.

 

במקום השישי – שווייץ

 

 

המשכורת הממוצעת לעובדים זרים בשוויץ היא מהגבוהות בעולם – והיא גבוהה פי שתיים מן הממוצע העולמי לגובה השכר. זה לא מפתיע, לאור זה שבדיוק בשוויץ, מתדיינים כעת על העלאת שכר המינימום לשעה ללא פחות מ – 86 ש"ח. כמעט 70% מן הנשאלים ציינו כי תרבות העבודה מאפשרת הרבה יותר פעילויות לאחר שעות העבודה, עם יותר זמן פנוי ויותר כספים פנויים. כנראה שהסיבה ששוויץ הגיעה למקום העשירי היא יוקר המחייה – כשבוחנים ריאלית את גובה השכר, מגלים כי המחיה היקרה לא משאירה הכנסה פנויה בגובה שהייתם מצפים, עם כזה נטו משופע. מחירי המזון בשוויץ גבוהים בממוצע פי אחת וחצי מממוצע המחירים באירופה, והעלויות עבור הוצאות בריאות גם הן יקרות יחסית. אגב, ההגירה עצמה לשוויץ היא לא פשוטה, ומומלץ למצוא עבודה כבר מהארץ על מנת להפוך את תהליך ההגירה והבירוקרטיה קלים יותר.

 

במקום החמישי – גרמניה

 

 

גרמניה מהווה יעד הגירה לישראלים (ולא רק…) כבר שנים רבות. מאז "סערת המילקי" – שהתחילה מאותו צילום של מילקי בחנות נוחות בגרמניה, במחיר מופחת משמעותית ממחירו בארץ, ניראה כי שכבת השמנא והסלתא של הצעירים הישראלים, אלה שמשתלבים היטב בהייטק או במשרות ניהוליות וכדומה – מנסים את מזלם בשוק התעסוקה המשגשג של גרמניה, וחלק מהם אף מתאקלם במדינה ונהנה מהיצע גדול של משרות ואיכות חיים גבוהה. גרמניה דורגה במקומות גבוהים בסקרים הן בביטחון תעסוקתי למהגרים והן באיזון בין עבודה לחיים פרטיים – אם כי בממוצע, המשכורות למהגרים בדרך כלל דומות לאלה הממוצעות באירופה

 

במקום הרביעי – סינגפור

 

 

בשנה שעברה, סינגפור דורגה בלא פחות מאשר המקום הראשון בסקרים דומים, אולם במהלך השנה האחרונה חלה התייקרות משמעותית הן ביוקר המחיה במדינה והן בגובה ההוצאות על בריאות – וכך, האטרקטיביות של סינגפור כמדינה להגר אליה צנחה היישר אל המקום השמיני. ישראלים בסינגפור הם ממש לא מראה נדיר – יש הרבה ישראלים שהיגרו למדינה הקטנה באוקיינוס השקט. המהגרים האופייניים למדינה הם מבוגרים יותר, מנהלים ואנשי עסקים. מבין המדינות המאפשרות הגירה אליהן, סינגפור היא הקפדנית ביותר וחשוב להקפיד על מילוי כל הנהלים והנפקת אשרות עבודה ושהייה מתאימות למדינה בטרם עת. אגב, מהגרים ישראלים בסינגפור דיווחו על שני נתונים נוספים שחשוב לקחת בחשבון – כ 60% מן הנשאלים סיפרו על התפתחות תעסוקתית מרשימה, וכ – 40% מהנשאלים סיפרו על קושי לאשן בין העבודה לחיים הפרטיים.

 

במקום השלישי – ספרד

 

 

ספרד, מציעה למהגרי עבודה מזג אוויר נפלא, טמפרמנט שקט, אווירה אירופאית, וחשוב גם לציין – מיקום שיאפשר ביקורים נוחים במולדת. עם זאת, חשוב להזכיר את המשבר הכלכלי שכל אירופה מתמודדת עימו מאז שנת 2008, ואשר הפך את שוק העבודה, גם בספרד, לקשה יותר. ספרד דורגה במיקום גבוה ברשימת הארצות האטרקטיביות להגירה אליהן, בעיקר בשל הקלות והנועם של תהליך התחלת החיים החדשים במדינה, עם נועם ייחודי של המקומיים וסבלנות רבה כלפי זרים. המחיה זולה, תהליך הנפקת ויזות עבודה אינו מסובך או יקר – וכמו במרבית המדינות, מוטב קודם למצוא עבודה ואז לעבור לגור במדינה, מאשר הפוך.

 

במקום השני – יפן

 

 

יפן זכתה לעליה בדירוג האטרקטיביות שלה להגירה, בעיקר בשל שיפור בתנאי המחיה במדינה ושיפור ניכר בתשתיות התחבורה. יפן היא מדינה המתאפיינת ברמת חיים גבוהה לצד מוסר עבודה לא מתפשר. יוקר המחיה גבוה ביפן – לדוגמה, שכירות של דירת שלושה חדרים בטוקיו תאלץ אתכם להיפרד בממוצע מכ – 3,000 דולרים. אבל המשכורות גבוהות בהתאם. החינוך קפדני ואיכותי, וקהילות יהודיות ביפן מרוכזות בעיקר בערים אוסקה וטוקיו אולם ניתן למצוא כאלה גם בישובים וערים אחרות. חשוב לקחת בחשבון את זיהום האוויר המשמעותי ממנו סובלת המדינה – ארזו במזוודות גם מספיק מסיכות רופאים לאזור הפה שיקלו על הנשימה…

 

במקום הראשון – אוסטריה

 

 

המשאבים הטבעיים במדינה, האוויר הצלול, איכות החיים והשקט – הקפיצו את אוסטריה, כנראה, גבוה בדירוג איכות החיים של מהגרים במדינה. לא קל למצוא עבודה באוסטריה – תמצאו את עצמכם שולחים קורות חיים ועוברים תהליך מיון מדוקדק מאוד, גם עבור משרות שבארץ היו נחשבות "זמניות", כמו מלצרות – אבל עבודה קבועה באוסטריה היא עניין משתלם, עם שכר גבוה מהממוצע לאיחוד האירופי, איכות חיים ורמת מחיה גבוהים, ואיזון טוב, כפי שעולה מן המחקרים, בין העבודה לחיים הפרטיים. קחו בחשבון שאף על פי שבאוסטריה השפה המדוברת היא גרמנית, הניב המקובל הוא קשה להבנה, ובדרך כלל לוקח זמן להסתדר עם השפה.

 

עוד מדינות ששווה לשקול רילוקיישן אליהן

העולם מלא במדינות, שייתכן שהן "רעבות" בדיוק לכישורים שלכם. לכן, אם כבר החלטתכם שאתם מתכוונים לעזוב את ישראל ולעבור לגור, לתקופה מסויימת או לתקופה בלתי מוגבלת, במדינה אחרת – שווה לקחת את הזמן ולברר היטב מהי המדינה שמציעה לכם חבילה של תנאי מחיה שיתאימו לכם. שווה גם לבדוק כיצד תוכלו להתקבל לעבודה ואולי אפילו כבר לחפש עבודה מבעוד מועד, על מנת "לחוש את השוק" בטרם אורזים את המזודות. הנה עוד מדינות שדורגו גבוה במדד איכות החיים למהגרים, ואולי שווה לכם לבדוק אותן:

 

דנמרק, שהיא בעלת שבוע העבודה הקצר ביותר באירופה
הונגריה, עם הזדמנויות קריירה נהדרות לצד יוקר מחיה נמוך
פינלנד, המציעה שירותי רווחה, בריאות, ובריאות נפלאים לצד איזון מצויין בין עבודה לחיים פרטיים
אוסטרליה, המציעה חינוך מצויין ותרבות בילויים וזמן פנוי עשירה
צרפת, עם איכות חיים גבוהה ורק 41 שבועות עבודה בשנה
קנדה, בעלת האוכלוסייה הנינוחה והרווחה הגבוהה
דרום קוריאה, בה תמצאו אפשרויות תעסוקה רבות

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme