מבלים וחוסכים: כך תחסכו יותר מ 5000 שקלים במהלך חופשה משפחתית ותיהנו לא פחות

אירנה נוזה5 דקות קריאה
שתף:

האביב בפתח, חג הפסח כבר כאן – עונת החופשות צפויה להתחיל ממש בשבועות הקרובים. אם גם אתם מתכננים בימים אלו את החופשה המשפחתית הבאה שלכם, סביר להניח שנושא ההוצאות הכספיות כבר עלה על הפרק כשמצד אחד ישנו הרצון להתפנק וליהנות מחופשה יוקרתית ועתירה בפעילות, אך מנגד מוצב החשש מגובה ההוצאות המופרז שעשוי להסתכם באלפי שקלים. למראית העין, ההוצאות הן בלתי נמנעות. עם זאת, לאחר בדיקה שערכנו, הגענו לתוצאה מפתיעה – במהלך החופשה המשפחתית ניתן לחסוך יותר מ-5 אלף שקל וליהנות לא פחות. אם כך, כיצד אפשר ליהנות מנופש משפחתי מענג, אך יחד עם זאת לצמצם את ההוצאה למינימום?

 

יוצאים לנופש משפחתי בצפון

לצורך המחשה ניקח שתי משפחות בנות 4 נפשות (זוג הורים ו-2 ילדים). שתיהן מתגוררות בחיפה ומתכננות לצאת לנופש משפחתי בן שני לילות במהלך חול המועד פסח. משפחה א' בוחרת באפשרות של נופש יוקרתי הכולל לינה בבית מלון באזור טבריה (כולל ארוחת בוקר), 2 ארוחות נוספות ביום (צהריים וערב – סה"כ 4 ארוחות) במסעדות שבאזור, אטרקציות ובילויים יקרים יחסית ונסיעות למרחק כולל של כ-300 ק"מ במצטבר. לעומתה, משפחה ב' צפויה לצאת לחופשה חסכונית שתתקיים במתכונת של טיול קמפינג שיכלול לינה באחד מחופיה של ימת הכנרת (חוף בתשלום), ארוחות 'על-האש' ופיקניקים בטבע (מזון מהבית), אטרקציות ובילויים בעלות בינונית-נמוכה ונסיעות למרחק כולל של כ-300 ק"מ במצטבר (בדומה למשפחה א').

 

הערכה מפורטת של מחירי הנופש בטבלה שלהלן:

משפחה א' משפחה ב'
לינה 3,500 ₪ 1 150 ₪ 4
מזון 2,500 ₪ 2 1,000 ₪
אטרקציות ובילויים 1,000 ₪ 3 500 ₪ 5
נסיעות ( מחיר דלק) 150 ₪ 150 ₪
סה"כ 7,150 ₪ 1,800 ₪

 

1 – שני לילות במלון באזור טבריה לזוג + 2 ילדים, כולל ארוחת בוקר. מחיר ממוצע עבור מלונות בחול המועד פסח 2017.

2 – שתי ארוחות צהריים ושתי ארוחות ערב ל-4 נפשות: כ-625 ₪ בממוצע לארוחה.

3 – ביקור בחמת גדר: כ-400 ₪ ל-4 נפשות + רפטינג נהר הירדן: כ-150 ₪ לנפש (תלוי בסוג האטרקציה הנבחר).

4 – מחיר ממוצע לרכב אחד למשך 48 שעות באחד מחופיה של ימת הכנרת.

5 – ביקור ב'גן גורו' בניר דוד: כ-200 ₪ ל-4 נפשות + טיול אופניים באזור הכנרת: כ-85 ₪ לנפש.

 

כפי שניתן לראות, ההוצאה של משפחה א' עבור החופשה המשפחתית עתידה להסתכם בלא פחות מ-7,000 ₪ (ליתר דיוק – 7,150 ₪). לעומתה, משפחה ב' צפויה לשלם עבור פחות מ-2,000 ₪ (1,800 ₪). ומכאן התוצאה המרשימה: ניתן לחסוך יותר מ-5 אלף ₪ במהלך החופשה המשפחתית הקרובה שלכם בצפון.

 

יש שיגידו כי אין מה להשוות נופש במלון לחופשת קמפינג על שפת אגם הכנרת. ויש שיטענו כי טיול טרקטורונים או שייט בקיאקים הרבה יותר מהנים לעומת טיול אופניים. נאמר דבר אחד: כל אחד עם העדפותיו האישיות – על כל פנים הבחירה היא שלכם. לטענתנו, המטרה המרכזית של הנופש המשפחתי היא ליהנות ולבלות זמן איכות עם בני המשפחה – דבר שלא תמיד מתאפשר בשגרת היומיום. לפיכך, לדידנו, גם לינה משותפת באוהלים וגם החוויה של הפיקניק בחיק הטבע והכיף שרכיבה משפחתית במסלולי אופניים בהחלט יכולים להיות לא פחות מהנים משהייה משפחתית במלון יוקרתי באזור.

 

מגדילים את החיסכון

טיפ נוסף: מעוניינים להוזיל את עלות הנופש במידה רבה יותר? באזור הצפון תמצאו שפע מסלולי הליכה, מקומות פסטורליים ואתרים מסקרנים בהם תוכלו לבקר ללא תשלום. כך תצמצמו את מחיר ההוצאה עבור אטרקציות ובילויים ותקטינו את סך עלות הנופש הכוללת. בדומה לכך, תוכלו לבחור להתמקם על אחד מחופי כנרת שללא תשלום ולוותר על תשלום דמי הכניסה לחוף, אם כי מודבר בהוצאה קטנה ולא מורגשת יחסית.

 

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme