איך תדע אם גם לך מגיע החזר מס הכנסה? חמישה מפתחות להגשת בקשה

עינת שמואלוביץ5 דקות קריאה
החזר מס הכנסה
שתף:

אלפי אזרחים בישראל, שכירים ועצמאיים, אינם מנצלים את זכותם עבור החזר מס הכנסה. החזרים אלה מחושבים לשש השנים האחרונות, והם מסתכמים לא פעם בסכומים משמעותיים של אלפי שקלים. אם גם אתם עוד לא חישבתם את החזרי מס הכנסה המגיעים לכם – חשוב שתקראו את המאמר הזה. המדריך המלא לעובד בישראל שעוד לא הגיש בקשה להחזרים ממס הכנסה – לפניכם.

 

גביית מס בשיטת ה"ניכוי במקור" – מה זה אומר ולמה מגיע לנו כסף?

 גובה מס ההכנסה המשולם בישראל נקבע על פי גובה ההכנסה השנתית. שיטת חישוב זו נקראת "ניכוי במקור" – בכל חודש, מכפילים את ההכנסה החודשית פי 12 ומחשבים את גובה המס החודשי על פי המשכורת הנוכחית.

 

זהו עניין מהותי מבחינת החזר מס הכנסה, מפני שבכל חודש אתם משלמים את גובה המס המתאים להכנסה החודשית (כלומר – בחודש בו ההכנסה גבוהה, תשלמו הרבה מס, ובחודש בו ההכנסה נמוכה, תשלמו מעט מס) אולם בחישוב השנתי – אם בחודש אחד הכנסתכם היתה גבוה (ושילמתם הרבה מס) ובחודש אחר הכנסתכם היתה נמוכה יותר (ושילמתם פחות מס) – בחישוב השנתי, אתם זכאים להחזר מס עבור החודש בו שילמתם יותר – מפני שהשכר הגבוה באותו חודש אינו מייצג את השכר החודשי הממוצע שלכם, וגביית המיסים היתה ביתר.

 

שיטת החישוב בישראל לוקחת בחשבון כי בלתי אפשרי לגבות פחות מדי מס – אבל אפשרי ואפילו שכיח שנגבה מס הכנסה ביתר. על כן, מאפשרת רשות המס להגיש בקשה להחזרי מס, המחושבים שש שנים אחורה. לכן – כדאי וחשוב, אלא אם כל המשכורות שלכם בשש השנים האחרונות היו בדיוק באותו הסכום – להגיש בקשה עבור החזר מס הכנסה, אחת לשש שנים.

 

החזר מס הכנסה
החזר מס הוא זכות העומדת לכל עובד – שכיר או עצמאי, לקבלת הסכומים ששילם ביתר עקב שיטת הניכוי במקור הנהוגה בישראל – לקבל בחזרה תשלומי מס הכנסה ששילם ביתר

 

מתי חכם להגיש בקשת החזר מס הכנסה?

 למעשה, המקרה היחיד בו אין המלצה גורפת להגיש בקשה לבדיקת גובה ההחזרים המגיעים לכם ממס הכנסה, הוא המקרה בו בשש השנים האחרונות השכר שלכם לא השתנה כלל.

 

אם בשש השנים האחרונות המשכורת החודשית שלכם משתנה – חשוב שתדעו שבכל חודש אתם משלמים את סכום המס המרבי עבור ההכנסה באותו החודש – כאילו בכל חודשי השנה, השכר שלכם הוא כזה. למעשה, עבור כל חודש בו ההכנסה שלכם היתה גבוהה מן הממוצע – אתם זכאים להחזרי מס הכנסה בגובה של עשרות, מאות, ובמצטבר – אלפי ולעיתים עשרות אלפי שקלים.

 

מתי חשוב לשקול הגשת בקשה לחישוב עבור החזר מס הכנסה?

כאמור, מס הכנסה משולם ביתר אם ישנם הפרשים בין גוב השכר בחודשים השונים, בשש השנים האחרונות. ישנם מקרים בולטים, בהם חשוב לשקול הגשת בקשה החזר מס הכנסה, כאשר שינויים משמעותיים בהיקף המישרה, בגובה השכר או במאפייני העבודה שלכם התרחשו במהלך התקופה בגינה תוכלו לבקש החזר מס הכנסה. הנה לפניכם, כמה דוגמאות למקרים בהם הגשת בקשה להחזרים ממס הכנסה עשויים להניב עבורכם הכנסה חד פעמית נוספת ומפתיעה – בסכומים לא מבוטלים:

 

  • אם נעדרתם מהעבודה, בשל לידה, מחלה, נסיעה, או מכל סיבה אחרת, לתקופה ממושכת
  • אם החלפתם עבודות בשש השנים האחרונות, והשכר שלכם השתנה
  • אם עבדתם באחוזי משרה שונים, או בשתי משרות, חלק מהחודשים בשש השנים האחרונות
  • אם מבחינת גובה המס שאתם משלמים (נקודות הזיכוי שלכם), מצבכם השתנה
  • אם עבדתם בחו"ל חלק מהזמן בשש השנים האחרונות
  • אם פוטרתם, התפטרתם, או לא עבדתם תקופה מסויימת
  • ועוד

 

החזר מס הכנסה שש שנים אחורה
אם לא הגשתם בקשה להחזר מס הכנסה בשש השנים האחרונות – חשוב שתעשו כן בימים הקרובים, במיוחד אם גובה המשכורת שלכם השתנה במהלך שש השנים הללו

 

פנו לחברה מתמחה שתעריך את גובה ההחזר ותטפל בבקשתכם

 אם אתם חושבים על הגשת בקשה להחזרי מס בעצמכם או באמצעות חברה שגובה סכום קבלני על כל בקשה – אנחנו מבינים שאתם לוקחים את הזמן לחשוב על האפשרויות שלכם. אבל חשוב לנו שתדעו, שחברות המתמחות בבדיקת הזכאות של עצמאיים ושכירים להחזרי מס הכנסה מציעות לא פעם הליך מקצועי ומוסדר של אמדן גובה ההחזרים המגיעים לכם ללא עלות – ולאחר מכן, הגשת בקשה לקבלת החזר מס כשהתשלום לחברה שתטפל בבקשה הוא באחוזים מתוך המענק שיתקבל עם תום הטיפול.

 

יש סיכוי שמגיעים לכם החזרים ממס הכנסה? חבל לחכות עוד יום אחד!

 לסיכום, אלא אם השכר החודשי שלכם היה קבוע בשש השנים האחרונות או אם יש לכם מנהל חשבונות אשר מטפל בקביעות בהחזרי המס שלכם – חשוב לשקול הגשת בקשה לקבלת החזר מס הכנסה על תקופת העבודה של שש השנים האחרונות. הגשת הבקשה תאפשר העברה של כל סכומי המס ששילמתם ביתר בשש השנים האחרונות – צמוד למדד מיום הגשת הבקשה, בהעברה בנקאית פשוטה לחשבון הבנק שלכם, בתוך מספר חודשים ועד שנה מיום הגשת הבקשה.

 

חשוב שתדעו, כי תהליך הבקשה להחזרים מטעם מס הכנסה מאפשר לכם לקבל החזרי מס הכנסה ששולמו ביתר רק עד שש שנים אחורה. לכן, אם לא הגשתם בקשה לקבלת החזרי מס בשש השנים האחרונות ויותר – חשוב לטפל בבקשה כזו בהקדם האפשרי. שנים שעברו וכבר לא נין להגיש עבורן בקשה להחזר מס – הם כספים אבודים שכבר לא יחזרו אליכם. פנו עוד היום לחברה המתמחה בטיפול בבקשות להחזר מס – ודאגו לקבל את המס ששילמתם ביתר – בחזרה!

 

 

עבדת בשש שנים האחרונות?

כנראה שהמדינה חייבת לך כסף! בדוק עכשיו עם מומחה להחזרי מס. ללא שום התחייבות

כבר 75,913 אנשים עשו בדיקה להחזר מס

בדוק עכשיו

פרטיותך חשובה לנו

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme