ייעוץ השקעות – איזה שירות תקבלו, ולמי זה מתאים?

מורן בלסר5 דקות קריאה
ייעוץ השקעות
שתף:

ייעוץ השקעות, להבדיל מניהול תיקי השקעות, הוא שירות שאתם יכולים לקבל מיועץ השקעות מוסמך, על מנת לנהל את תיק ההשקעות שלכם בעצמכם. השירות מתאים במיוחד עבור מי שנהנה להפעיל בעצמו את תיק ההשקעות שלו, ויש לו זמן ורצון להתנסות ולהתמקצע בתחום ההשקעות – אבל, כמובן, חשוב לבחור יועץ השקעות שהמלצותיו יובילו את תיק ההשקעות שאתם מנהלים לרווחים. מהו בדיוק ייעוץ השקעות, איך בוחרים יועץ השקעות, והכי חשוב – האם זה משתלם? הכל על ייעוץ השקעות מול ניהול תיקי השקעות – במאמר שלפניכם.

 

לנהל תיק השקעות באמצעות ייעוץ השקעות – מה זה בכלל אומר?

בנייה וניהול של תיק השקעות הינה דרך נפלאה ליצירת ערוצי הכנסה פאסיביים, ואפשרות רווחית (בממוצע) להשקעת הכספים המיועדים להשקעה בערוצים אלטרנטיביים לחסכונות והפיקדונות בעלי הריבית הנמוכה כל כך, המוצעים על ידי הבנקים. השקעות בשוק ההון הינן רבות ומגוונות, ובדרך כלל כל משקיע מוצא לעצמו את הנישה בה הוא מעדיף להתמקצע. אולם חשוב לדעת, כי כל השקעה שייכת לאחד משתי משפחות של השקעות – או השקעה יציבה – השקעה שהיא בדרך כלל בעלת רמת סיכון נמוכה ואפשרויות לא גבוהות לרווחים, אלה השקעות טובות לטווח ארוך ואינן נדרשות לניהול יום יומי; ולעומתן – השקעה ספקולטיבית, היא השקעה במוצרים שאחד המאפיינים שלהם הוא שינויים תכופים (לא פעם מדובר בעניין של שעות, לעיתים אף פחות) בשווי השוק, וצורך לנהל אותם באופן דינאמי ואקטיבי. גם כאשר בוחרים באפשרות של ניהול תיקים על ידי מנהל השקעות מנוסה – ככל שאחוז ההשקעות הספקולטיביות בתיק עולה – הצורך להשקיע זמן בניהולו עולה, והיכולת להרוויח תשואות גבוהות עולה – ביחד עם הסיכויים להפסיד.

 

ייעוץ השקעות הוא האפשרות לקבל ייעוץ מקצועי שוטף מאיש השקעות ופיננסים מנוסה, אשר מכיר את מוצרי שוק ההון ותפקידו לנתח את ההשקעות שלכם ולהמליץ לכם כיצד לפעול בתיק שלכם. יועץ ההשקעות עשוי להמליץ לכם על תחומי השקעות "חמים" (כמו – השקעות בקרנות מסויימות, במניות של חברות שהוא מתרשם מביצועיהן, וכדומה). יועץ ההשקעות יכול גם לייעץ לכם בנוגע לפרופורציות ההשקעות שלכם וגידור סיכונים – כלומר, כיצד לבנות תיק השקעות שהוא מחד פתוח לאפשרות של רווחים גבוהים באמצעות ההשקעות הספקולטיביות יותר, ומאידך מוגן בפני האפשרות להפסיד על ידי השקעות מנוגדות לאלה הספקולטיביות או פרופורציה "בריאה" של השקעות בטוחות.

 

ייעוץ השקעות פרטי
ייעוץ השקעות מאפשר לכם לנהל תיק השקעות על פי דרככם ובאופן עצמאי, תוך שאתם מקבלים מידע מיועץ ההשקעות שלכם אבל בוחרים בעצמכם מה לקנות ומה למכור, ומתי

 

ייעוץ השקעות – למי זה מתאים?

 חשוב להבין – ניהול תיק השקעות הוא עבודה לא פשוטה, בוודאי לא אם אתם מתחילים בתחום ונדרשים להבנה בסיסית של אופני הפעולה שלכם כמשקיעים. גם אם יועץ ההשקעות שלכם ייתן לכם רשימה מסודרת של מה שכדאי לכם לעשות – עדיין, חשוב לקחת בחשבון את השקעת הזמן והמשאבים – גם בשיחות הייעוץ וגם בעדכון תיק ההשקעות שלכם, רכישה ומכירה של מוצרי השקעה, ומעקב אחר פעולות התיק. ניהול עצמאי של תיק ההשקעות הוא תחביב, ואם אתם לא מעוניינים להשקיע את הזמן הנדרש בניהול תיק ההשקעות שלכם – תוכלו לבחור להיעזר ביועץ השקעות ולנהל תיק שמרבית מוצרי ההשקעה בו הם בטוחים; או לחלופין – לבחור באפשרות של ניהול תיק ההשקעות שלכם על ידי מנהל השקעות באחד מבתי ההשקעות הרבים הפועלים בארץ. אם אתם מתעניינים בניהול תיק השקעות – אנחנו ממליצים על קריאת המאמר המקיף והמעודכן על בתי השקעות מובילים בישראל.

 

ייעוץ השקעות מקצועי
אם אתם חושבים שלא יהיה לכם הזמן או העניין הנדרשים על מנת להפוך את תיק ההשקעות העצמאי שלכם לרווחי על ידי ייעוץ השקעות בלבד – ייתכן שכדאי לכם לשקול ניהול מקצועי של תיק ההשקעות שלכם על ידי אחד מבתי ההשקעות הגדולים בארץ

 

מי יכול להיות יועץ ההשקעות שלכם?

 בישראל, על פי חוק, יועץ השקעות הוא איש מקצוע בעל רישיון לייעוץ השקעות מטעם הרשות לניירות ערך. ייעוץ השקעות, כשמו כן הוא, שירות המאפשר ייעוץ מקצועי עם בעל השכלה וניסיון, המאפשר למשקיעים לדון בהשקעות עתידיות ולבצע פעולות מושכלות יותר.

 

יועצי השקעות פועלים באחת משלוש דרכים – מטעם הבנק, מטעם בית השקעות המספק שירות של ייעוץ השקעות, או באופן פרטי ובלתי תלוי.

 

מה ההבדל בין יועץ השקעות למנהל תיק השקעות?

 מנהל תיק השקעות הוא בדרך כלל יועץ השקעות, אנליסט או איש פיננסים מנוסה הפועל מטעם בית השקעות בישראל, והוא מוסמך לנהל את תיק ההשקעות של לקוחותיו. המשמעות היא, שלקוחות המחזיקים בתיק השקעות מנוהל אינם נדרשים לנהל את תיק ההשקעות שלהם. בחשבון ההשקעות שלהם מבצע הפעולות הוא מנהל תיק ההשקעות – הוא בדרך כלל בוחר את מכשירי ההשקעה (תוך תיאום עם בעל תיק ההשקעות המנוהל ועל פי אסטרטגיית ההשקעה ופרופורציות הסיכון שנבחרו מראש) ומבצע פעולות רכישה ומכירה על פי תנודות השוק ויכולות ניתוח שוק ההון שלו. יועץ השקעות אינו מבצע פעולות בתיק ההשקעות שלכם. הוא רק ממליץ לכם כיצד לפעול מתוך ניסיונו והבנת השוק שלו, בהסתמך על אנליזות וניתוחי שוק עדכניים בדרך כלל. הבחירה מה לעשות, מתי וכיצד – היא, בסופו של דבר, בידיים שלכם.

 

יועץ השקעות
בניגוד למנהל השקעות, יועץ השקעות רק חושף בפניכם מידע, המבוסס על מחקרי שוק עדכניים. אתם אלה שתחליטו כיצד לנהל את תיק ההשקעות שלכם ותבצעו את הרכישות והמכירות בפועל

 

ייעוץ השקעות – דרך נפלאה ללמוד על שוק ההון

 השירות הניתן בידי יועצי השקעות מתאים לאלה שאוהבים את שוק ההון אבל חוששים לפעול ללא תמיכה מקצועית בתחילת דרכם (או גם לאחר מכן). אם יש לכם את הזמן, הדחף והחשק ללמוד על ניהול עצמי של תיק ההשקעות שלכם – יועץ השקעות עשוי להיות בדיוק השירות שיסייע לכם בתחילת דרככם לבחון את מוצרי שוק ההון, לבחון את איכויות הניהול וקבלת ההחלטות שלכם, ולקבל נתונים עדכניים ומקיפים אודות חדשות שוק ההון ומוצרי ההשקעה שלכם מאת איש מקצוע. לא פעם, ניהול עצמאי של תיק השקעות ביחד עם יועץ השקעות הופך להיות תחביב סוער ומושך, המאפשר לא רק רווחים משמעותיים אלא גם פיתוח של תחום עיסוק חדש ומלא עניין.

 

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme